اخبار داغ

رئیس اداره میراث فرهنگی ،صنایع دستی وگردشگری قاین خبرداد:

شرکت هنرمندان قاین در دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنر های سنتی خراسان جنوبی

شرکت هنرمندان قاین در دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی و هنر های سنتی خراسان جنوبی
رئیس اداره میراث فرهنگی وصنایع دستی قاین گفت:هنرمندان و صنعتگران قاینات در دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی وهنر های سنتی خراسان جنوبی ،در 10غرفه هنرهای خودرا به نمایش می گذارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاهرخ عباسی ،رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری قاین در گفتگو با خبرنگار نسیم قائن اظهارکرد:دومین نمایشگاه سراسری صنایع دستی  از روز 19تا24آذربا حضور هنرمندان وصنعتگران سراسر کشور در نمایشگاه بین المللی بیرجند برگزار می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسیم قائن,

عباسی گفت: اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان جنوبی در سال 1388برگزار شد وبعد از آن نمایشگاههای منطقه ای واستانی داشته ایم اما نمایشگاه سراسری با حضور هنرمندان سراسر کشور وبه سبک این نمایشگاه در سطح استان نداشته ایم که خوشبختانه امسال هنرمندان وصنعتگران در 110غرفه در رشته های مختلف از سراسر کشور هنرهای خودرا به نمایش خواهند گذاشت.

,

وی افزود:این نمایشگاه که با حضور هنرمندانی از سایر استانهای کشور در استان خراسان جنوبی برگزار می شود می تواند از چند جنبه برای استان وبه خصوص معرفی شهرستان قاینات  اهمیت داشته باشد.

,

عباسی ادامه داد: شهرستان قاینات دراین نمایشگاه بیشترین غرفه های نمایشگاهی را در سطح استان وکشور دارد .

,

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری قاین با بیان این که دراین نمایشگاهها هنرها وصنایع نفیس وفاخر شهرستان  به معرض نمایش گذاشته می شود گفت: کسب تجربه از دیگر هنرمندانی که از سایر استانهای کشور با کالاهای مشابه حضور دارند خود می تواند در پیشرفت کار هنرمندان شهرستان تاثیر گذار باشد.

,

عباسی درادامه گفت: دراین نمایشگاه حفظ هویت واصالتهای فرهنگی شهرستان نیز مدنظر خواهد بود وهمچنین این نمایشگاهها از لحاظ بازاریابی برای هنرمندان وصنعتگران با توجه به حضور تاجران بزرگ صنایع دستی می تواند نقش مهمی داشته باشد .

,

وی گفت: به عنوان مثال در یکی از نمایشگاههایی که هنرمند سفره آردی ما درتهران حضور داشت 200سجاده گلیم فرش سفارش گرفت .

,

عباسی تصریح کرد: معمولا نمایشگاههای سراسری از فروش خوبی برخوردار هستند وشرکت کنندگان در این نمایشگاهها نیزاز بازار فروش رضایت دارند.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری قاین بیان داشت: هنرمندان قاینات امسال در 10غرفه در رشته های جاجیم بافی  ،رنگ ریزی سنتی از روستای روم،ماشته بافی از شهر قاین،پخل بافی از شهر اسفدن،سفال وسرامیک شهر قاین،حوله بافی روستای بیهود،سفره آردی روستای مهنج،آهنگری سنتی(چلنگری)روستای کرغند،قارت بافی روستای گریمنج وپلاس بافی روستای فلک  دراین نمایشگاه شرکت خواهند داشت.

,

عباسی بابیان این که در این نمایشگاه دو صنعت احیاشده قارت بافی وچلنگری جهت معرفی بیشتر خواهد بود گفت: از مجموع 10غرفه شهرستان،5غرفه به صورت کارزنده اجرا وفروش خواهند داشت ومابقی غرفه ها تولیدات خودرا در معرض نمایش وفروش خواهند گذاشت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه