اخبار داغ

منتشر کننده محتوای مجرمانه در فضای مجازی دستگیر شد

منتشر کننده محتوای مجرمانه در فضای مجازی دستگیر شد
دادستان عمومی و انقلاب طبس با بیان این که سه نفر به دلیل انتشار و بارگذاری محتوای مجرمانه در فضای مجازی دستگیر شد گفت: مسئولیت متن ارسالی در گروه های فضای مجازی به صورت بازنشر(forward) یا تولید محتوا با منتشر کننده آن است و مدیران آن گروه در صورت عدم حذف مطالب خلاف قانون، اتهام معاونت در انتشار خواهند داشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از طبس نیوز، حجت‌الاسلام امیر زارع‌حسینی روز شنبه در نشست خبری گفت: علی رغم مزایایی که فضای مجازی در آگاهی دادن به مردم در زمینه های مختلف و سرعت سریع انتقال اطلاعات، نقاط ضعفی در آن نیز وجود دارد که بعضی از مسئولین از آن به عنوان قتلگاه جوانان یاد کرده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, طبس نیوز,

وی با بیان این که اقدام مجرمانه در فضای مجازی با حقیقی تفاوتی ندارد افزود: قانون در هر دو مورد صراحت دارد و برای آن جرم انگاری کرده است.

,

دادستان طبس بیان کرد: اگر تخلفی صورت گیرد، وظیفه قانونی دادستان تعقیب قضایی است و نسبت به این وظیفه هم اقدام خواهد کرد.

,

وی اظهار کرد: گزارشی داشتیم از یک شبکه تلگرامی که متاسفانه اقدام به پخش تصاویر و کلیپ هایی با مضمون مستهجن می‌کرد.

,

زارع‌حسینی ادامه داد: تعدادی هم در این گروه تلگرامی عضوگیری کرده بودند و روزانه چند کلیپ مستهجن در این گروه بارگذاری می شد.

,

وی افزود: طی چند روز با حضور تیم دقیق و تخصصی از پلیس فتای استان خراسان جنوبی در شهرستان طبس سازنده گروه و چند نفر از کسانی که مدیر این گروه بودند و چند نفر از افرادی که این محتوای مجرمانه را بارگذاری کرده بودند بازداشت شدند.

,

دادستان طبس گفت: مرحله مقدماتی پرونده سه نفر در این رابطه در دادسرا تکمیل شد و برای صدور حکم به شعبه کیفری شماره۲ شهرستان طبس ارسال گردید.

,

وی افزود: در قوانین برای برخی از افعال جرم انگاری شده و مجازات وضع شده ازجمله این مصداق که موضوع ماده ۱۳ قانون جرائم رایانه ای است.

,

زارع‌حسینی با قرائت این ماده از قانون افزود: در راستای اجرای این ماده از قانون جرائم رایانه ای با این گروه برخورد شده است و مدیر اصلی گروه مکلف به از بین بردن گروه شده است.

,

وی گفت: خیلی از افراد و جوانان ممکن است مطلع نباشند که گذاشتن تصاویر مستهجن و بارگذاری آن جرم محسوب می شود در صورتی که این عمل مجرمانه است و پلیس فتای کشور و استان کاملا آگاه و مسلط به فضای مجازی است.

,

دادستان عمومی و انقلاب طبس تاکید کرد: هر فردی که یک متن را در فضای منتشر می‌کند مأخوذ به آن متن است یعنی اگر در آن محتوای مجرمانه باشد مطابق قانون با وی برخورد می‌شود.

,

وی بیان کرد: برخی افرادی که ممکن است تجربه کافی نداشته باشند بلافاصله متنی را که می بینند در گروه ها بازنشر(forward) می‌کنند.

,

زارع‌حسینی افزود: باید ابتدا متن را ابتدا خواند و ببینید آیا مطابق قوانین هست یا نیست، اگر متن موضوع مجرمانه ای داشته باشد و خلاف اخلاق حسنه، توهین به مقدسات، تضعیف مبانی نظام جمهوری اسلامی ایران، توهین به حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری و شخصیت های نظام باشد مطابق قانون جرایم رایانه ای با آن فرد برخورد خواهد شد.

,

وی با بیان این که مسئولیت متن ارسالی در گروه های فضای مجازی به صورت بازنشر(forward) یا تولید محتوا با منتشر کننده آن است افزود: مدیران گروه ها اگر محتوای مجرمانه ای در متن ارسالی اعضا ملاحظه کردند و در اولین فرصت حذف نکردند اتهام معاونت در انتشار متوجه آن‌ها خواهد بود و تحت پیگرد قرار خواهند گرفت.

,

انتهای خبر/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه