اخبار داغ

اردوغان: اسرائیل اشغالگر است

اردوغان: اسرائیل اشغالگر است
رئیس جمهور ترکیه در سخنانی درباره رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل اشغالگر است؛ تصمیم ترامپ برای ما هیچ ارزش و اعتباری ندارد و ما هرگز قدس و فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه و در جریان سخنرانی خود در شهر استانبول، رژیم صهیونیستی را اشغالگر توصیف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

رئیس جمهور ترکیه در ادامه گفت که تصمیم رئیس جمهور آمریکا  درباره قدس با وجدان، عدالت و حقوق بین الملل و واقعیت های منطقه سازگاری ندارد.

,

اردوغان در ادامه افزود: تصمیم ترامپ برای ما هیچ ارزش و اعتباری ندارد و ما هرگز قدس و فلسطین را تنها نخواهیم گذاشت.

,

وی تصریح کرد: اسرائیل یک اشغالگر است. در حال حاضر اسرائیل همه جوانان و کودکان فلسطینی را مورد حمله قرار می دهد، جنگنده‌ های اف-۱۶ نیروی هوایی آن به غزه حمله می کنند. چرا این اقدام را انجام می دهند؟ چون می خواهند بگویند که ما قدرتمند هستم.

,

لازم به ذکر است، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا چهارشنبه گذشته (۱۵ آذر ماه) اعلام کرد که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته و قصد دارد سفارت این کشور را از تل آویو به قدس تغییر دهد.

,

اعلام این تصمیم موجی از اعتراضات گسترده منطقه ای و بین المللی را حتی در میان متحدان غربی واشنگتن با خود به همراه داشته است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه