اخبار داغ

حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری:

زبان دیپلماسی ما در قبال فرانسه باید تغییر کند/سفر امانوئل مکرون و تاسیس دفتر اتحادیه در کمیسیون امنیت بررسی می شود

زبان دیپلماسی ما در قبال فرانسه باید تغییر کند/سفر امانوئل مکرون و تاسیس دفتر اتحادیه در کمیسیون امنیت بررسی می شود
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: وادادگی در قبال منافع ملی، کشور را متضرر می کند همچنان که در برجام این اتفاق افتاد و دشمنان ایران نهایت استفاده را از این وادادگی کردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با انقلاب نیوز،درباره سفر رئیس جمهور فرانسه به ایران گفت: سفر رؤسای جمهور کشور ها به ایران ذاتاً اشکالی ندارد ولی سیاست ما در قبال موضوعات مختلفی که علیه کشورمان اتخاذ می شود باید متفاوت باشد. منفافع ملی باید اساس همه مذاکرات قرار بگیرد و رؤسای جمهور را باید بر طبق همین منافع به کشور دعوت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز،,

 

,

وی گفت: وادادگی در قبال منافع ملی، کشور را متضرر می کند همچنان که در برجام این اتفاق افتاد و دشمنان ایران نهایت استفاده را از این وادادگی کردند. وقتی وزیر امور خارجه ما به فرانسه سفر می کند همزمان با سفر ایشان اجلاس منافقین با هماهنگی این کشور و مسئولانش برگزار می شود، توقع می رفت که آقای ظریف یا سفرشان را لغو می کردند یا در همانجا به نشانه اعتراض با مقامات فرانسه مذاکره می کرد تا به آنها گوشزد می کرد که این اتفاق از نظر ایران قابل بخشش نیست.

,

 

,

وی با انتقاد از سیاست های فرانسه در قبال ایران تاکید کرد: همزمانی این دو اتفاق برای ما بسیار ناخوشایند بود و آقای ظریف حد اقل کاری که باید انجام می داد برگشتن از فرانسه به ایران به نشانه اعتزاض بود که این کار را هم نکردند.

,

 

,

ذوالنوری ادامه داد: اگر برخورد با کشورها فعالانه و همسو با منافع ملی باشد اشکالی ندارد ولی اگر با همین روندی که دولت در عرصه دیپلماتیک با کشور های متخاصم برخورد می کند ادامه دهیم برای ما چیزی جز ذلت به ارمغان نمی آورد و طبیعتا برای همه ی ایرانیان  قابل قبول نیست.

,

 

,

عضو کمیسیون امنیت ملی افزود: مجلس با شروع کار خود و در اولین فرصت در جلسه اعضای کمیسون امنیت ملی موضوع سفر امانوئل مکرون حتما مورد بررسی قرار می گیرد. نوع برخورد دیپلمات ها و رئیس جمهور ما است که سیاست کشور ها را در قبال ایران تغیر می دهد و اگر این رفتار ها متناسب با گذشته باشد چیزی عاید ایران نخواهد شد.

,

 

,

وی در رابطه با تاسیس دفتر اتحادیه اروپا نیز اظهار داشت: این موضوع در کمیسیون هنوز مطرح و بررسی نشده است ولی لاین موضوع هم جزء موضوعاتی است که در این هفته مطرح خواهد شد.

,

 

,

نماینده مردم قم تصریح کرد: ضرورتی در تاسیس این دفتر در ایران نیست، دفتر اتحادیه اروپا در ایران به دنبال فتنه انگیزی است و سابقا هم شاهد بودیم که اعضای این اتحادیه از سران فتنه حمایت کرده اند و یا از زندانیانی حمایت می کنند که در تعارض با نظام جمهوری اسلامی هستند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه