اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ:

خاک ورزی کشاورزی گامی موثر برای حفاظت از منابع آب و خاک

خاک ورزی کشاورزی گامی موثر برای حفاظت از منابع آب و خاک
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ گفت:خاک ورزی کشاورزی بهترین راه حل برای حفظ محیط زیست، منابع آبی و خاکی برای نسل های آینده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ،حمید اسماعیلی  در گفتگو با کورنگ ، اظهارداشت:خاک ورزی کشاورزی بهترین روش کشت محصولات زراعی برای حفظ محیط زیست و به ویژه منابع آب و خاک برای نسل های آینده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کورنگ,

وی در تشریح روش های مختلف این نوع کشت زراعی افزود:در خاک ورزی کشاورزی از چهار روش،بی خاک ورزی،حدااقل خاک ورزی،کاهش خاک ورزی و خاک ورزی پشته ای استفاده و برای شخم زدن زمین از گاو آهن های برگردان استفاده می شود که این روش کمک بزرگی در حفظ رطوبت خاک و صرفه جویی در مصرف آب محسوب می شود.

,

اسماعیلی با اشاره به پایان کشت محصولات غالب پائیزه در این شهرستان اضافه داشت:امسال حدود 124هزارو420هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان زیر کشت محصولات غالب پائیزه شده است.

,

وی با بیان اینکه میزان 13هزارو 800هکتار محصول گندم در این شهرستان کشت شده است گفت:شهرستان کبودراهنگ به عنوان سرزمین خوشه های طلایی شناخته شده و امسال نیز 96هزار هکتار گندم دیم و4200هکتار گندم آبی زیر کشت رفته است.

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کبودراهنگ دیگر محصول کشت شده در این شهرستان را جو دانست و تصریح کرد:سطح زیر کشت این محصول در کبودراهنگ 9500هکتار کشت آبی و10200هکتار به صورت دیم بوده است.

,

وی با اشاره به به اینکه در این شهرستان امسال محصولات دیگری نیز زیر کشت رفته است بیان کرد:212هکتار کلزا،70هکتار کشت انتظاری نخود و 4هکتار زعفران در این شهرستان زیر کشت رفته است.

,

وی در پایان با اشاره به اهمیت  خاک ورزی حفاظتی در منطقه خاطر نشان کرد:امسال با همکاری کشاورزان عزیر خوشبختانه توانستیم 4234هکتار از اراضی  رابه روش خاک ورزی کشاورزی زیر کشت ببریم که امیدواریم در سال های آینده این میزان افزایش یابد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه