اخبار داغ

سهمیه‌ای که نادیده گرفته می‌شود؛

بیکاری،دغدغه ۷۴۰۰ معلول مینابی/ اعضای تیم ملی از زور بیکاری بنزین می فروشند

بیکاری،دغدغه ۷۴۰۰ معلول مینابی/ اعضای تیم ملی از زور بیکاری بنزین می فروشند
شهرستان میناب با داشتن بیش از 7400 نفر معلول از هنرمند و نخبه تا قهرمان پارالمپیک در فرایند خدمات رسانی به آنها دچار کمبودهای اساسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میناب جنوب،امروز یکی از مهمترین معضلات معلولان در کنار مسائل و چالش‌های اجتماعی، موضوع بیکاری است؛ در عین حال در زمانی که «آمار» ابتدایی‌ترین اصل در اتخاذ سیاست گذاری‌های اقتصادی به شمار می رود اما ظاهرا آماری که از تعداد معلولان، و جمعیت معلولان شاغل و بیکار در میناب 25 نفر اعلام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میناب جنوب,

اگرچه در‌ سال ٨٣ تصویب شد تا ٣‌درصد از سهمیه استخدامی سازمان‌های دولتی و خصوصی، باید برای معلولان درنظر گرفته شود، اما عملا این اتفاق نیفتاده و امروزه تعداد زیادی از معلولان شهرستان میناب از قاعده اشتغال و استخدام دولتی محروم بوده اند.

,

قانون حوزه اشتغال معلولان روی زمین مانده است

, قانون حوزه اشتغال معلولان روی زمین مانده است, قانون حوزه اشتغال معلولان روی زمین مانده است,

علاوه بر این قوانین مربوط به اشتغال این قشر از جامعه همچنان بنا بر دلایلی هر سال به عنوان دغدغه‌ تکراری معلولان در حوزه اشتغال روی زمین مانده است و گاهی حقوق این قشر از جامعه در سهمیه های استخدامی نادیده گرفته می شود.

,

متاسفانه بسیاری از سازمان‌ها به دلیل محدودیت‌هایی که افراد معلول دارند از استخدام آنها سر باز می‌زنند و کارشکنی ایجاد می‌کنند در صورتی‌که اگر سازمان‌های دولتی حقوق معلولان را جزو حقوق انسانی بدانند هرگز چنین مواردی پیش نخواهد آمد.

,

معلولان عضو تیم ملی از بیکاری بنزین می فروشند

, معلولان عضو تیم ملی از بیکاری بنزین می فروشند, معلولان عضو تیم ملی از بیکاری بنزین می فروشند,

از آنجایی که طبق ماده 1 جامعه حقوق معلولین، دولت موظف است زمینه لازم برای تامین حقوق معلولان فراهم و حمایت های لازم از آنها بعل آورد متاسفانه برخی معلولان دارای مقام قهرمانی در المپیاد های ورزشی و عضو تیم ملی این شهرستان نیز نه تنها زمینه اشتغال آنها فراهم نشده بلکه برای تامین معاش زندگی و هزینه ورزشی خود در کنار خیابان شغل بنزین فروشی انتخاب کرده اند.

,

علی ذاکری، مدیر عامل انجمن معلولان ضایعات نخاعی شهرستان میناب با اشاره به  وضعیت اشتغال معلولان مینابی گفت: متاسفانه وضعیت استخدام معلولان مینابی مطلوب نیست و تحصیل کرده های معلول جویای کار این شهرستان بلاتکلیف مانده اند.

,

مدیر عامل انجمن معولان ضایعات نخاعی میناب افزود: معلولان با جسم رنجور خود سالها در دانشگاه ها تحصیل می کنند تا شاید در مراکز دولتی یا غیر دولتی استخدام شوند و بعنوان یک تحصیل کرده دارای مدرک و مهارت در جامعه نقش ایفا کنند اما سالهاست که معلولان تحصیل کرده این شهرستان با مشکلات عدیده ای در بحث استخدام مواجه هستند.

,

نهادهای عمومی مناسب سازی معولان نیست

, نهادهای عمومی مناسب سازی معولان نیست, نهادهای عمومی مناسب سازی معولان نیست,

مدیر انجمن ضایعات نخاعی میناب خاطر نشان ساخت: طبق قانون وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات و شرکت های دولتی و نهادهای عمومی موظف هستند جهت دسترسی مناسب معلولان از ساختمان ها، اماکن عمومی ورزشی و تفریحی وسایل خدماتی موجود را در چارچوب بودجه سالانه خود مناسب سازی انجام دهند اما متاسفانه تمامی ادارات دولتی بودجه مناسب سازی دارند و دریافت می کنند اما هیچ مناسب سازی انجام نشده است.

,

ذاکری اذعان داشت: دولت هیچگاه این تعهدات خود را عملیاتی نکرده و در حال حاضر سهم معلولان این شهرستان از جذب در دستگاه‌های دولتی خبری نیست.

,

۷۴۰۰ معلول مینابی نیازمند حمایت مسئولان

, ۷۴۰۰ معلول مینابی نیازمند حمایت مسئولان, ۷۴۰۰ معلول مینابی نیازمند حمایت مسئولان,

وی تصریح کرد: شهرستان میناب با داشتن  بیش از ۷۴۰۰ نفر معلول که بیشتر آن‌ها از سطح سواد بالا و توانمندی‌های فوق‌العاده و ورزشکاران بنام بین‌المللی و کشوری هستند  از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار هستند . این در حالی است که در نبود حمایت مسئولان برای خدمات‌دهی به  آن‌ها بخش کوچکی از این حمایت‌ها بر عهده خیرین شهرستان است.

,

ذاکری ادامه داد: انجمن نخاعی معلولین شهرستان که با حمایت‌های مالی خیرین شهرستان توانسته است به کمک معلولان شهرستان بیاید، این بار از مسئولان می‌خواهد که همانند سایر افراد جامعه از خدمات‌دهی مناسب برخوردار باشند.

,

25 معلول لیسانسه مینابی در انتظار کار

, 25 معلول لیسانسه مینابی در انتظار کار, 25 معلول لیسانسه مینابی در انتظار کار,

به گفته این مقام مسئول 7400 معلول از نوع معلولیت حرکتی، نابینا، ناشنوا، معلولین ذهنی و سالمندان در میناب به ثبت رسیده که از این تعداد 25 نفر دارای مدرک و مهارت  دانشگاهی می باشند و تعداد 70 نفر جزء معلولین ضایعات نخاعی هستند.

,

وی گفت: زمانی معلولین این شهرستان به خدمات بهتری دسترسی پیدا می کنند که دیدگاه جامعه و مسئولین نسبت به این قشر عوض شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه