اخبار داغ

تبعات ته لنجی در بازار دلوار/ تاخت و تاز گرانی ها شروع شد

تبعات ته لنجی در بازار دلوار/ تاخت و تاز گرانی ها شروع شد
اقدامات اخیر ساماندهی همران ملوان (ته لنجی) جهت تنظیم بازار و ایجاد ثبات، باز هم رشد قیمت در اغلب محصولات به چشم می خورد که این عامل باعث نارضایتی مردم و بازاریان دلواری شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ شرایط اقتصادی هر منطقه یا استان و شهرستانی در همان کشور تابعی است از شرایط کلی، اما متغیرها و فاکتورهای  محلی مختلفی دست به دست هم می دهند تا اوضاع اقتصادی و شرایط معیشتی و سطح رفاه عمومی و امکانات و خدمات عمومی در هر نقطه ای نسبت به دیگر نقاط  متفاوت باشد.

در این روزها شاهد تغییر قیمت محصولات در بازار هستیم و در این صورت باید اینگونه بیان کنیم که یکی از مولفه های بسیار اثرگذار، قوی و کاملا تعیین کننده به طور کلی و اساسی شرایط اقتصادی منطقه ای را دگرگون می کند و حتی سایر شرایط اجتماعی و فرهنگی و سیاسی را نیز کاملا تحت الشعاع قرار می دهد.

شهر دلوار با توجه به پیشینه تاریخی سردار جنوب شهید رئیسعلی دلواری و منابع گردشگری و حتی تجاری، تصور عمومی  و البته به حق مردم این بود که به مدد همین نعمات بزرگ دیری نخواهد شد که همه جای این بخش گلستان می شود و رونق و آبادانی و توسعه همه جانبه فراگیر می شود و سطح رفاه عمومی بطور برق آسا دچار جهش خواهد شد، غافل از اینکه اگر برنامه ریزی اصولی، صحیح و آینده نگری مثبت از سوی مسئولان صورت نگیرد چه بسا نتیجه معکوس گردد و به جای حلاوت، تلخکامی حاصل آید.

به همین طریق با توجه به گزارش های تهیه شده در بین کسبه ها و بازاریان دلوار شاهد رشد فزاینده گرانی را در تمامی امور مشاهده می کنیم که از مورد بسیار مهم دیگرش ارزاق عمومی، خوار و بار مایحتاج اولیه زندگی  مانند کلیه مواد خوراکی است؛ و شگفت اینکه نزدیک به یک ماه تعطیلی تنها راه میعشت مردم دلوار یعنی گمرک تنها  دغدغه ای که وجود ندارد، که دل نگران مردمی باشد. 
این شرایط سخت و رشد قیمت در بازار شهر دلوار، قدرت خرید این محصولاتی که چند وقت پیش با نازلترین قیمت در سبد کالای خانه خود می دیدند دچار خسارت های شده است که کمتر از بلای طبیعی نیست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, , سپاس؛ ,
,
,
,
,
,
,
,

یکی از سوپرمارکت‌داران دلوار با تاکید بر کاهش عرضه روغن و برنج در بازار می‌گوید: یکی از برندهای برنج در چند روز گذشته قیمت هر کیسه برنج را 8000 تومان افزایش داده است و مردم قدرت خرید این گونه رشد قیمت در کمتر از یک ماه را ندارند.

,

وی تصریح کرد: همراه ملوان و یا همان ته لنجی از قدیم تا الان یکی از مهمترین راه کسب مردم این دیار بوده و در قیمت بازار تاثیر گزاربوده و اگر شما با گذر از بازار، مجتمع های تجاری و مغازه‌های خرده فروشی در سطح شهر می‌توان دید که گلایه مردم از وضعیت اقتصادی به زبان آمده است.

بنابر این در یک نتیجه گیری کلی می توان اینگونه بیان نمود که لزوما وجود منابع مهم این دیار و ساتان بوشهرتضمین کننده رفاه و رشد و توسعه و شکوفایی اقتصادی نیست و اگر برنامه ریزی و دلسوزی و آینده نگری نباشد چه بسا نتیجه عکس می دهد.

,
,
,

البته مواردی مانند از بین رفتن مشاغل سنتی،افزایش بیکاری،نابودی زمینهای کشاورزی،کم شدن منابع آب از یک سو و به دست نیاوردن شغلی در زمینه های اشتغال جدید باعث می شود که ضربات سنگین پتک گرانی هر چه بیشتر بر پیکر اقشار مورد اشاره اثر نماید.

تاکنون چندین و چند مسئول مختلف در مقاطع زمانی متفاوت سعی در رام نمودن رشد قیمت ها نموده اند و حتی سکان ان را نیز در دست گرفته اند اما یا نخواسته اند و یا نتوانسته اند و یا اساسا فرصت این را پیدا نکرده اند که با تمام توان از این معضل جلوگیری نمایند و یا اینکه مردمی مانده اند با کوهی عظیم از گرانی بی حد و حصر و غیر منصفانه که فقط باید بسوزند و بسازند!

,
,
,

انتهای پیام/
 

,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه