اخبار داغ

معاون وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد؛

تبدیل دانش آموزان به خود ارزیاب در سطح اول آموزش و پرورش

تبدیل دانش آموزان به خود ارزیاب در سطح اول آموزش و پرورش
رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان به عنوان سطح اول آموزش و پرورش باید به یک خود ارزیاب تبدیل شوند به نوعی که اولین ارزیاب دانش آموز خود دانش آموز باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازسپاس؛ عبدالرسول عمادی معاون وزیر و رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در کارگاه آموزشی مدل تعالی مدیریت مدرسه اظهار داشت: دانش آموزان به عنوان سطح اول آموزش و پرورش باید به یک خود ارزیاب تبدیل شوند به نوعی که اولین ارزیاب دانش آموز خود دانش آموز باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,

وی افزود: ما 4 سطح کار در آموزش و پرورش داریم که سطح پایه ی آن دانش آموزان هستند.

,

عمادی تاکید کرد: وقتی دانش آموز مسئول امورات خودش باشد بهتر می تواند به حساب و کتاب خودش رسیدگی کند و معلم نیز نقش راهنمایی و نظارت را دارد.

,

این مقام مسئول افزود: خود ارزیابی برای مدرسه قابل تعریف است و نظارت بر فعالیت و عملکردهای مدرسه برعهده شورای مدرسه است، برگزاری آزمون های پیشرفت تحصیلی و آزمون های دیگر به شورای مدرسه ربط دارد.

,

معاون وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: برنامه تعالی مدیریت مدرسه سعی دارد مدارس را خود ارزیاب کند و اختیار را به خود مدارس تفویض کند و نقش نظارتی مدارس و اجرای برنامه ها برعهده ی عوامل ستادی باشد.

,

عمادی خاطرنشان کرد: دانش آموز،معلم و مدیر در نظام آموزشی شهروند سطح اول هستند و مدیران ستادی نقش شهروند دومی را دارند.

,

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: ارزشیابی از کار دانش آموز باید توسط معلم صورت گیرد ولی ضرورت نیاز به سوابق تحصیلی و ارائه مدرک دیپلم باعث برگزاری امتحانات نهایی شده است.

,

 وی  در ادامه افزود: حذف کنکور به طور کامل امکان پذیرنیست زیرا حضور در دانشگاه های مادر و رشته های پرطرفدار نیازمند یک گزینش است، البته کنکور محدود شدنی است.

,

معاون وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در آموزش و پرورش هیچ ملاک طبقه بندی اصولی نیست و هر چیزی که نظام آموزشی و تربیتی را طبقه بندی می کند باید لغو شود.

,

وی اضافه کرد: در اسلام سیستم نظارت بر انسان درونی است، همانگونه که نظارت بر اعمال انسان با وجود خدا در انسان بیان می شود پس یکی از وظیفه های مهم آموزش و پرورش در قبال دانش آموزان، درونی سازی ارزشیابی است.

,

عمادی در پایان افزود: طرح تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی یکی از برنامه های مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش است و پایلوت آن در آینده ای نزدیک اجرا می شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه