اخبار داغ

مراسم گرامیداشت روز شهرستان انار برگزار شد + تصاویر

مراسم گرامیداشت روز شهرستان انار برگزار شد + تصاویر
مراسم بزرگداشت روز شهرستان انار با حضور مردم و مسئولین در سالن تالار شهر انار برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از انارما ؛ عصر دیروز مراسم بزرگداشت روز شهرستان انار با حضور مردم و مسئولین در سالن تالار شهر انار برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انارما ,

در ابتدای این مراسم سرهنگ احمد مرادی دبیر همایش با گرامیداشت روز شهرستان انار و یاد و خاطره شهدای واقعه ۱۸آذر سال ۵۷گفت: از سال ۹۲ از سوی فرماندهی کل سپاه اعلام شد که در هر شهرستانی به فراخور  حوادثی که در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  رخ داده یک روز بعنوان  روز آن شهرستان انتخاب شود که مبنای این نامگذاری در استان کرمان واقعه آتش سوزی مسجد جامع  در سال ۵۷ به دست رژیم پهلوی قرار گرفت.

,

وی با تمجید از اقدام انقلابیون انار در واقعه ۱۸آذر سال ۵۷گفت: در شهرستان انار که در آن زمان شهر کوچکی بود در روز ۱۸آذر سه انقلابی به شهادت میرسند و بیش از ۴۰نفر از تظاهر کنندگان زخمی می شوند که این آمار کشته و زخمی به نسبت جمعیت آن زمان شهر انار بسیار قابل تقدیر و نشانگر روحیه انقلابی مردم انار در آن زمان می باشد.

,

دبیر همایش روز شهرستان انار با بیان اینکه این مراسم برای چهارمین سال است که برگزار می شود گفت: در همین خصوص میدانی  در نزدیکی قلعه انار و در جوار زیارتگاه شهدای گمنام به نام ۱۸آذر از سوی شهرداری احداث و نامگذاری شده  و همچنین مقرر شده که به زودی المان یادبود واقعه ۱۸آذر در جاده انار _ نوق در محل شهادت انقلابیون انار نصب شود.

,

سرهنگ مرای زاده در پایان با تاکید بر بهره بگیری نسل جوان از خاطرات انقلابیون گفت: در دبیرخانه گرامیداشت روز شهرستان انار سعی می کنیم که با مکتوب کردن خاطرات انفلابیون انار  ، خاطرات را برای بهره مندی نسل های آینده محفوظ نگهداریم.

,

حجت الاسلام منتظری در ادامه این مراسم گفت :واقعه حماسی و تاریخی مردم انقلابی انار در ۱۸آذر سال ۵۷ که منجر به شهادت سه نفر از جوانان مومن و ولایتمدار به نام های شهید محمود انارکی محمدی ، شهید علی ندافیان و شهید حسن قدیری و مجروحیت بیش از چهل نفر از راهپیمایان انقلابی شد در تاریخ شهرستان انار و استان کرمان جاودانه مانده و خواهد ماند.

,

وی  افزود :بهترین مناسبت برای انتخاب روز شهرستان انار هجدهم آذر است که هم خاطره حماسه و فداکاری مردم انقلابی انار زنده می شود و هم بهترین فرصت برای شناخت و معرفی ظرفیتهای شهرستان از نظر اقتصادی ، فرهنگی و توسعه و عمران می باشد .

,

منتظری در ادامه گفت :با توجه به خشکسالی ها و آفت های مختلف و افت آبهای زیر زمینی و به صرفه نبودن کشاورزی پسته باید تمامی دلسوزان به فکر اشتغالات جایگزین باشند و شهرستان انار را نجات دهند .

,

امام جمعه انار از نخبگان و فرهیختگان شهرستان تجلیل کرد و گفت :با توجه به نخبگان و تحصیل کردگان شهرستان انار که در جای جای کشور در رشته های گوناگون مشغول به خدمت هستند باید از دیدگاهها و نظرات آنها استفاده شود ، چون همه آنها به زادگاهشان عشق ورزیده و مشتاق خدمت به شهرو دیارشان هستند .

,

وی افزود:امروز وجود نماینده محترم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی که از فرزندان شهرستان انار هست و با توجه به معین بودن صنایع ملی مس ایران در ستاد توسعه مثلث شهرستانهای انار و شهربابک و رفسنجان ، بهترین فرصت طلایی است که برای شهرستان انار گامهای اساسی برداشته شود .

,

وی گفت :بهترین راه برای توسعه و رفع مشکلات شهرستان اینست که همه دلسوزان و مسئولان محترم جدای از تفکرات جناحی و سلیقه ای دست در دست هم بگذارند و همت مضاعف خود را بکار گیرند .

,

 این مراسم با اجرای سرود توسط گروه همخوانی ماهور و خاطره گویی انقلابیون انار از واقعه ۱۸آذر (هشتم محرم) سال ۵۷ادامه یافت.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه