اخبار داغ

کارشناس مسائل سیاسی:

تصمیم ترامپ درباره قدس سرپوش گذاشتن بر انحلال جبهه داعشی – صهیونیستی است

تصمیم ترامپ درباره قدس سرپوش گذاشتن بر انحلال جبهه داعشی – صهیونیستی است
کارشناس مسائل سیاسی گفت: چرخش سیاست های ایالات متحده در مورد فرایند صلح خاورمیانه را نیز در این سالها این گونه می توان ارزیابی کرد که که مسئله فلسطین را از دستور کار اول کشورهای مسلمان خارج ساخته اند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، مهدی شیرازیان کارشناس ارشد مسائل سیاسی درباره تصمیم ترامپ به منظور انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس در یادداشتی نوشت: بررسی موضوع مهم به رسمیت شناختن بیت المقدس از سوی ریاست جمهور آمریکا به عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس که این روزها به عنوان داغ ترین خبر روز دنیا مطرح شده است حائز اهمیت خواهد بود. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک, تیتریک,
پر واضح است که بدانیم درباره موضعی صحبت می کنیم که در آن از اصل اول و آخر سیاست خارجی و حتی داخلی ایالات متحده یاد می شود و این اصل همانا تامین و حفظ امنیت اسرائیل است. این اصل خدشه ناپذیر در راس سیاست های کلان ایالات متحده است و این دولت ضامن بقا و گسترش اسرائیل می باشد. 
,
 
,
با وجود این اصل بدیهی و مبرهن است از طریق نظریه سازه انگاری و در این چارچوب تحلیلی کوتاه بر این تصمیم رئیس جمهور ایلات متحده آمریکا داشته باشیم. 
,
 
,
نخستین سوالی که به ذهن متبادر می شود این است که کدام عامل یا عوامل بر این تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده موثر بوده است و کدام یک از این عوامل نقش تعیین کننده ای داشته است؟ اگر بخواهیم مجموعه ای از عوامل را به این منظور برجسته سازیم می توانیم از لابی صهیونیستی در ایالات متحده، تمامی مجتمع های نظامی – صنعتی و صاحبان پر نفوذ قدرت آنها، همانا اصل خدشه ناپذیرسیاست خارجی و داخلی ایالات متحده یاد کنیم. 
,
 
,
مجموعه ای از عوامل را که در سطح بین المللی بر اتخاذ این تصمیم رئیس جمهوری ایالات متحده نقش داشته اند را می توان در سیاست های منطقه ای بن سلمان در نقش بازیگر جدید حوزه خاورمیانه جهت تقویت اسرائیل و به انزوا رفتن محور مقاومت، سرپوش گذاشتن بر انحلال جبهه داعشی – صهیونیستی توسط محور مقاومت و همچنین کودتایی خزنده بر علیه خوش بینی فلسطینی هایی همچون ابومازن به فرایند صلح خودساخته ارزیابی کرد. 
,
 
,
و اما این موارد هر چه باشد فارغ از نقش موثر و یا تعیین کننده آنها ما را به سوی این مسئله خطرناک رهنمون می سازد که رئیس جمهوری ایالات متحده با این تصمیم نابخردانه خوش تیرش را به سمت والاترین ارزش یک ملت یعنی هویت یک ملت را مورد هدف قرار داده است هویت، باورها و فرهنگ یک ملت، ملتی که ریشه در تاریخ دارد و هر گاه اهل علمی بخواهد در لایه های رسوب زده تاریخ آن کند و کاو کند به مجموعه ای از این هویت، باورها و فرهنگ ها می رسد که سازنده شخصیت ملت است متوجه شرارت شیطان می شود و این بار شرارت شیطان تیشه به ریشه همه چیز ملت فلسطین یعنی هویت این ملت زده است. 
,
 
,
تمام باورها و انگاره های یک ملت در ساخت و ترکیب شخصیت آن ملت نفوذ دارد و این عمل رئیس جمهوری ایالات متحده هدفی جز فروریزش یک ملت را در بر نمی گیرد و عمل او مورد انتقاد حتی گروه های کثیری از صهیونیست های ساکن در مناطق اشغالی شده است و این تصمیم وی در عرصه های فروملی، ملی و بین المللی محکوم است چرا که نمی تواند با سیاست های خود یک ملت را حذف کند، ملتی که با یک اعلامیه خصمانه به نام بالفور سرزمینش را غصب شده دید اکنون در هزاره سوم میلادی بیت المقدس را هویتش را که اولین قبله تمامی مسلمانان جهان است در معرض خطر زیاده خواهی ها و سیاست های خصمانه کودک بی تجربه ای همچون ترامپ با همدستی کسانی چون محمد بن سلمان می دانند. 
,
 
,
چرخش سیاست های ایالات متحده در مورد فرایند صلح خاورمیانه را نیز در این سالها این گونه می توان ارزیابی کرد که که مسئله فلسطین را از دستور کار اول کشورهای مسلمان خارج ساخته اند یعنی طراحی با پروژه نفوذ در نخبگان سیاسی حکومت های عربی مسئله فلسطین را تسهیل کرده و آن را از مسئله مسلمانان اسرائیلی به دست فراموشی بسپارند گویی که امروز مسئله اصلی در خاورمیانه مسئله گسترش حوزه نفوذ عربستان با حمایت اسرائیل به منظور جلوگیری از گسترش حوزه نفوذ جمهوری اسلامی به عنوان رهبر محور مقاومت شده است. 
,
 
,
در اصل امروز عربستان صعودی در منطقه با همراهی امارات متحده عربی و بحرین و برخی دیگر از دوستانشان در منطقه ژئوپولوتیک خلیج فارس نقش محوری را در جبهه عملیاتی آمریکایی – اسرائیلی در برابر محور مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی بازی می کند لذا رئیس جمهور آمریکا و هر شخص دیگری باید بداند که یک ملت را نمی توان حذف کرد، ملتی که که در طی تاریخ با اورها، انگاره ها، فرهنگ و هویت های مختلف نضج گرفته است هرگز فروریزش نخواهد کرد و این تصمیم وی نه تنها باعث فروریزش این ملت نخواهد شد بلکه تمامی فلسطینیان و مسلمانان را متوجه خطر بزرگی چون پروژه نفوذ اسرائیل خواهد کرد. 
,
 
,
در نهایت این مقدمه پیروزی برای اسرائیل نیست. بنیامین نتانیاهو و ترامپ این بار دست روی هویت و باورهای مسلمانان جهان گذاشته اند و باید بدانند که با حمایت اندک سالاران صهیونیستی که تحت عنوان لابی صهیونیستی و جریان نفوذ فراماسونری در جهان دست به طراحی پروژه نفوذ در میان حاکمان حکومت های اندک سالار مرتجع در منطقه زده اند نمی توانند مسئله اصلی جهان اسلام را از اذهان مسلمانان پاک کنند چرا که بیت المقدس قبله گاه نخست آخرین پیام آور خداوند و مظهر باورهای ستودنی یک هویت بزرگ در جهان امروزی است. 
,
 
,
به نظر می رسد ترامپ باید بدون اتلاف وقت در این مسئله تجدید نظر نماید و مسلمانان نیز متوجه مسئله وحدت به عنوان یگانه راه حل بازیابی هویت خود در سراسر جهان شوند.
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه