اخبار داغ

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان:

پیشرفت 70 درصدی احداث جاده دسترسی به بام کرمان

پیشرفت 70 درصدی احداث جاده دسترسی به بام کرمان
معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان از پیشرفت 70 درصدی احداث جاده دسترسی به بام کرمان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ محمدرضا فرقانی با بیان اینکه استفاده از بلندی‌ها برای ساخت مجموعه‌های اقامتی و جلب و جذب توریست، از جمله اموری است که مورد توجه کشورهای گوناگون بوده و هست، گفت: به عنوان مثال در کشور مالزی که بخش عمده‌ای از اقتصاد خود را از طریق جهانگردی تامین می‌کند، با نصب تله کابین و ایجاد مجموعه‌های مختلف اقامتی- تفریحی در (جنتینگ) هر ساله میلیون‌ها بازدید کننده را ساماندهی می‌کند و درآمد قابل توجهی به دست می‌آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی افزود: بام کرمان، از جمله همین طرح‌هاست که بنا دارد بر بلندای فضای مسطحی در جنوب شرقی کرمان و ساخت هتل و تفرجگاهی مشرف به جنگل قائم، زمینه جلب توریست و نیز محلی برای تفریح و گردش مردم کرمان، فراهم سازد.

,

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان با تاکید بر اینکه طبق قرارداد، آورده سرمایه‌گذار جهت پروژه بام کرمان معادل 200 میلیارد تومان و جهت پروژه تله کابین 15 میلیارد تومان برآورد اولیه شده است، گفت: بقیه موارد درخواستی مربوط به حوزه معاونت فنی و عمرانی و دستگاه نظارت است.

,

 فرقانی با اشاره به اینکه طول مسیر جاده دسترسی به بام کرمان که تاکنون 70 درصد پیش‌رفت داشته، 1700 متر است، گفت: تاکنون عملیات حفاری، انفجار و برداشتن سنگ‌های حاصل از انفجار به مقدار تقریبی  1000 متر مکعب از پروژه در قطعات یک و دو انجام شده و عملیات برداشتن سنگ‌های حاصل از انفجار در قطعه سه در حال اجراست.

,

وی با تاکید بر اینکه طول مسیر تله کابین از جنگل قائم تا بام کرمان 1400 متر و دارای 20 عدد کابین و هشت پایه است، افزود: دکل‌های یک تا شش آن نیز نصب شده است.

,

معاون فنی و عمرانی شهرداری کرمان با بیان اینکه همچنین تاکنون 32 عدد کانتینر شامل تمام قطعات و ماشین آلات تله کابین، از کشور ایتالیا وارد شده و آماده بهره‌گیری است، خاطرنشان کرد: این پروژه با مشارکت بخش خصوصی در دست اجراست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه