اخبار داغ

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

سهم غالب هزینه های جاری در بودجه کشور/رواج ساده زیستی در دولت، تنها راهکار کاهش هزینه ها

سهم غالب هزینه های جاری در بودجه کشور/رواج ساده زیستی در دولت، تنها راهکار کاهش هزینه ها
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به بالا بودن هزینه های جاری در دولت گفت: دولت باید با تکیه بر ساده زیستی هزینه های جاری را کاهش دهد و بالطبع آن سهم هزینه های عمرانی زیاد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح الوند؛ با توجه به اینکه امروز روز تحویل بودجه سال 97 به مجلس شورای اسلامی است، مشکلاتی همچون نسبت بین بودجه عمرانی و جاری در این بودجه وجود دارد، به همین منظور مصاحبه ای با حجت الاسلام احد آزادی خواه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی صورت گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح الوند,

 

,

حجت الاسلام احد آزادی خواه در گفتگو با صبح الوند، اظهار کرد:  هم اکنون بیشتر بودجه کشور به شکلی شده که عمده آن هزینه جاری است.

,

 

,

*دولت، دولتی پرمصرف شده است

, *دولت، دولتی پرمصرف شده است, *دولت، دولتی پرمصرف شده است,

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بالا بودن هزینه های جاری در کشور  افزود: دولت، دولتی  پر مصرف و پر هزینه شده است و برای آینده و حال کشور به صلاح نیست.

,

 

,

وی عنوان کرد: اعتباراتی که هم اکنون در حوزه جاری هزینه میشود نسبت آن با میزان اعتبارات عمرانی بسیار متفاوت و بالاتر است و این خطر ساز است.

,

 

,

*لزوم مدیریت هزینه های جاری توسط دولت

, *لزوم مدیریت هزینه های جاری توسط دولت, *لزوم مدیریت هزینه های جاری توسط دولت,

حجت الاسلام آزادی خواه اظهار کرد:  اعتقاد  بنده این است که دولت باید به هر شکل ممکن هزینه های جاری خودش را مدیریت کند و این هم راه دارد زیرا خیلی از هزینه هایی که در دولت انجام میشود غیر ضروری است.

,

 

,

وی افزود: از درصد حقوق هزینه جاری کشور طبق گفته کمیسیون بودجه مجلس تقریبا نیمی از آن برای حقوق و مزایا است ولی بقیه آن معلوم نیست در چه مجرایی هزینه می شود و این خیلی نگران کننده است.

,

 

,

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: دولت باید هزینه های غیر ضروری خودش را به حداقل برساند و در واقع تشریفات، تجملات و هزینه های غیر ضروری  را حذف بکند و باید ساده زیستی  در بدنه دولت جریان داشته باشد.

,

 

,

وی افزود: دولت، ادارات و وزارتخانه ها در ساده زیستی باید برای بقیه مردم نمونه بشوند و این ساده زیستی باعث کاهش هزینه میشود و به همین اندازه هزینه های عمرانی زیاد میشود.

,

 

,

حجت الاسلام آزادی خواه در پایان اظهار کرد: امروز  ما در تلفیق بودجه که با حضور تمام نمایندگان  بند بند لایحه بودجه را بررسی میکنیم تلاش خواهیم کرد این معضل را حل نماییم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه