اخبار داغ

مدیرکل کمیته امداد اردبیل مطرح کرد؛

ایجاد اشتغال برای 1200 مددجوی اردبیلی در هشت ماهه نخست سال

ایجاد اشتغال برای 1200 مددجوی اردبیلی در هشت ماهه نخست سال
مدیرکل کمیته امداد اردبیل گفت: هزار و 236 مددجوی اردبیلی با دریافت 13 میلیارد تومان وام اشتغال در هشت‌ماهه نخست سال‌جاری وارد بازار کار شده‌اند تا با تکیه‌بر توانایی‌های خود بتوانند به استقلال اقتصادی دست یابند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما حسین دشتی مدیرکل کمیته امداد اردبیل صبح امروز در جلسه شورای مدیران با اشاره به اینکه هزار و 236 فرصت شغلی در هشت‌ماهه نخست سال‌جاری برای مددجویان تحت حمایت این استان ایجاد شده است، گفت: بیش از 13 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال و خودکفایی براساس استعداد، توانایی‌ها و علاقه مددجویان پرداخت شد تا آنها بتوانند شغل موردنظرشان را ایجاد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه 950 مددجوی تحت حمایت این استان با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی کمیته امداد وارد بازار کار شده‌اند، افزود: 286 نفر از مددجویان اردبیلی نیز با بهره‌گیری از ظرفیت مؤسسات کاریابی در کارخانه‌ها و کارگاه‌های صنعتی مشغول به فعالیت شده‌اند.

,

دشتی با اشاره به اینکه 17 میلیارد تومان از تسهیلات اشتغال مددجویان تحت حمایت پشت نوبت بانک‌های عامل قرار دارد که امید است با تأمین اعتبار تا پایان سال در اختیار آنها قرار گیرد، بیان کرد: ازجمله مشکلات مددجویان اردبیلی برای دریافت وام اشتغال، نداشتن ضامن است که از بانک‌های عامل خواستاریم با رأفت بیشتری به یاری خانوار تحت حمایت این استان بشتابند.

,

مدیرکل کمیته امداد این استان با بیان اینکه بانک‌ها نهایت همکاری را با این نهاد دارند، گفت: افزایش تعامل و همکاری بانک‌های عامل موجب می‌شود تا مددجویان بیشتری وارد بازار کار شوند که این امر خوداتکایی و استقلال اقتصادی آنها را رقم خواهد زد.

,

وی با اشاره به اینکه هشت میلیارد تومان از تسهیلات پرداختی توسط بانک‌های عامل و صندوق کارآفرینی امید در اختیار مجریان طرح‌های خودکفایی این استان قرارگرفته است، بیان کرد: پنج میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی نیز از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان تحت حمایت پرداخت شده است.

,

دشتی با بیان اینکه خیران سه میلیارد و 800 میلیون تومان در صندوق امداد ولایت سپرده‌گذاری کرده‌اند، افزود: هرچقدر سپرده‌گذاری نیکوکاران در این صندوق بیشتر شود به همان میزان می‌توانیم خدمات قابل‌توجهی را به خانوار تحت حمایت و اقشار آسیب‌پذیر این استان ارائه کنیم.

,

مدیرکل کمیته امداد این استان با اشاره به اینکه 45 درصد از طرح‌های اشتغال‌زایی در زمینه دام‌پروری اجرا شده است، گفت: با توجه به بافت جغرافیایی استان اردبیل، ظرفیت بسیاری برای بهره‌برداری از طرح دام‌پروری در سطح این استان وجود دارد که تلاش داریم طرح‌های دام‌پروری را از حالت سنتی خود خارج کرده و با رویکرد جدیدی برای مددجویان در این زمینه اشتغال‌زایی کنیم.

,

وی با بیان اینکه حدود 9 درصد از شیر و پشم این استان توسط مددجویان اردبیلی تولید می‌شود، افزود: بخش مهمی از گوشت قرمز و لبنیات اردبیل نیز توسط مددجویان تحت حمایت این استان تأمین می‌شود.

,

دشتی با اشاره به اینکه 36 درصد از اشتغال ایجاد شده برای مددجویان این استان در زمینه خدمات، 16 درصد در زمینه صنایع‌دستی و 4 درصد نیز در زمینه کشاورزی و شیلات انجام گرفته است، بیان کرد: در تلاش هستیم تا با اجرای طرح‌های جدید و نوین گام‌های مؤثرتری را برای توانمندسازی و خوداتکایی خانوار تحت حمایت این استان برداریم.

,

مدیرکل کمیته امداد این استان با بیان اینکه سه هزار و 770 نفر از مددجویان اردبیلی نیز از کارگاه‌های مهارت‌آموزی بهره‌مند شده‌اند، گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های کمیته امداد این استان برای توانمندسازی خانوار تحت حمایت محسوب می‌شود که آنها پس از اخذ گواهی مهارت با دریافت تسهیلات اشتغال می‌توانند شغل موردنظر خود را ایجاد کنند.

,

وی با اشاره به اینکه یکی از راهکارهای تحقق اقتصاد مقاومتی اجرای طرح اشتغال پایدار و مناسب برای اقشار بی‌بضاعت جامعه است، بیان کرد: فعالیت‌های مناسبی توسط کمیته امداد استان اردبیل در زمینه تحقق اقتصاد مقاومتی انجام گرفته است که امیدواریم با همکاری‌های مضاعف دستگاه‌های اجرایی، بانک‌های عامل و خیران بتوانیم گام‌های مؤثرتری را در این زمینه برداریم.

,

دشتی با بیان اینکه درصدد هستیم تا پایان سال‌جاری تمامی اعتبارات بانکی را برای ایجاد اشتغال مددجویان اردبیلی جذب کنیم، افزود: ایجاد اشتغال خرد برای خانوار تحت حمایت این استان نتایج بسیار مهمی را به دنبال دارد که ازجمله مهم‌ترین آنها تحقق اقتصاد مقاومتی است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه