اخبار داغ

برداشت ترب ۸ کیلوگرمی در شهرستان نی ریز

برداشت ترب ۸ کیلوگرمی در شهرستان نی ریز
کشاورز منطقه مشکان از برداشت ترب ۸ کیلوگرمی در مزرعه خود خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نبض نی ریز؛  علی عبدی کشاورز منطقه مشکان در گفتگو با خبرنگار نبض نی ریز از برداشت ترب 8 کیلوگرمی در مزرعه خود خبرداد.

وی با تشریح وضعیت کشت این محصول بیان کرد: هیچ نوع کود و سمی در مرحله داشت استفاده نکرده و این پدیده تعجب اهالی و کارشناسان را برانگیخته است.

این کشاورز مشکانی افزود: وزن برخی از این ترب ها حتی به 10 کیلوگرم هم رسیده که اهالی روستا اقدام به برداشت آنها کرده اند.

مجتبی شعاع مسوول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز در این باره گفت: سبزیجات در سبد غذایی خانوارهای روستایی جایگاه ویژه ای دارد و اغلب سعی میکنند خود به تولید سبزی مورد نیاز خانواده اقدام نمایند.

وی افزود: ترب سفید و سیاه بخاطر طبیعت گرم و خشک و کم کالری بودن آن و موثر در دفع سنگ های صفراوی و خاصیت برگ ها در هضم سریع غذا دارای اهمیت ویژه ای است.

 مسوول واحد زراعت مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان نی ریز  ادامه داد: شرایط آب و هوایی منطقه ی مشکان شهرستان نی ریز و خاک مرغوب این منطقه باعث افزایش ارزش غذایی محصول ترب می شود که این بار در پدیده ای نادر شاهد رشد بیش از اندازه ی این محصول که حتی غده هایی بالغ بر 8 کیلوگرم هم برداشت شده است.

شعاع همچنین گفت: وزن یک ترب معمولی حدود 400 گرم است اما در شرایط اقلیمی و محیطی مناسب ، این گیاه می تواند به رشد بالاتری برسد اما تولید ترب هایی با وزن های 6 تا 9 کیلوگرم ، تعجب برانگیز است .

وی در پایان گفت: متاسفانه ترب های بزرگ بازار چندانی ندارد اما نشان دهنده مهیا بودن شرایط منطقه ی مشکان برای پرورش این نوع سبزیجات می باشد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از نبض نی ریز؛ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه