اخبار داغ

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

تربیت دانش آموزانی تمدن ساز، توانمند و اندیشمند مهمترین رسالت آموزش و پرورش است

تربیت دانش آموزانی تمدن ساز، توانمند و اندیشمند مهمترین رسالت آموزش و پرورش است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تربیت دانش آموزانی تمدن ساز، توانمند و اندیشمند مهمترین رسالت آموزش و پرورش است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ محمد محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین تجلیل از دانش آموزان بمی برتر کنکور سراسری سال 96 و جشن صد سالگی آموزش و پرورش شهرستان بم خاطر نشان کرد: وجود آموزش و پرورش، دانش آموز، معلم و نظام تعلیم و تربیت، لازمه شکل گیری تمدن و توسعه در هر کشوری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان؛ ,

وی با اشاره به جشن 100 سالگی آموزش و پرورش شهرستان بم اظهار کرد: اگر شهربم در گذشته و هم اکنون به عنوان یک شهر متمدن شناخته می شود نشان از این دارد که فرهنگ، ادب، تعلیم وتربیت و آموزش در تاریخ این شهر باستانی جریان  داشته است که این جریان، تمدن سازو شخصیت ساز شده است.

,

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان به نقش موثر  معلم و آموزش و پرورش در تربیت افراد اشاره کرد و افزود: همه افراد و شخصیت ها با هر پست و مقامی تربیت شده  و مدیون نظام تعلیم و تربیت هستند و باید همه اشخاص و در همه سطوح برای علم، ادب و آموزش ارزش قائل شوند.

,

محسن بیگی با بیان اینکه در جامعه ای که از معلم قدرشناسی شود و معلم در صدر باشد آن جامعه پیشرفته است گفت: اگر در جامعه ای معلم حرمت داشته باشد پدر، مادر و بزرگتر ها حرمت پیدا می کنند اما اگر شأن، حرمت و قداست معلم در جامعه ای شکسته شود حتی اگر آن جامعه از نظر ظاهری در حال پیشرفت باشد اما از درون تهی است.

,

وی از دانش آموزان برگزیده  کنکور به عنوان انسان هایی فرهیخته نام برد و خطاب به آنها اذعان داشت: مهمترین تفاوت انسان های فرهیخته و سطحی نگر تشخیص درست است و اگر انسان درست تشخیص دهد در هیچکدام از مراحل زندگی خود دچار مشکل نمی شود.

,

محسن بیگی ابراز کرد: شما دانش آموزان پارسال و دانشجویان امسال با تلاش و کوشش خود، پشتکار والدین و همت معلمان از پله آموزش عمومی به مرحله آموزش تخصصی عبور کرده اید نباید فراموش کنید هرگز برای قبولی در کنکور درس نخواندید بلکه تحصیل کرده اید تا در آینده ب مستقل و درکنار دیگران زندگی کنید و جامعه بسازید پس تلاش کنید تا با مطالعه و تشخیص درست راه صحیح را انتخاب کنید.

,

وی خاطر نشان کرد: اگر شما بتوانید در دوران تحصیل دانشجویی خود عقل ها را شکوفا واستعداد ها را بارور کنید می توانید برای آینده کشور مفید موثر بوده و  مجددا تمدن ساز، تاریخ ساز و شخصیت ساز شوید و شخصیت های ماندگاری در تاریخ باشید.

,

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: شما باید مسیر زندگی خود را محکم، با تفکر و تدبیر  و حاکمیت عقلانیت انتخاب کنید و در همه روش ها و برنامه ها از مسیری حرکت کنید که قدرت انتخاب داشته باشید تا در مسیر آسیب های اجتماعی دچار مشکل نشوید.

,

 محسن بیگی با بیان اینکه امر تعلیم و تربیت کاری سخت اما لذت بخش است گفت: به عنوان متولیان تعلیم و تربیت سختی این کار را درک می کنیم، زیرا معلم مجسمه ساز نیست که از سنگ و چوب شکل درست کند بلکه باید انسانی را تربیت کند که صاحب فکر ، اندیشه و اختیار است.

,

وی ادامه داد: ممکن است در حوزه های دیگر با تکلیف و دستور کارها انجام شود اما مدیریت اخلاق مدار مبتنی بر روابط انسانی لازمه تحقق اهداف آموزشی و پرورشی در مدارس است زیرا در آموزش و پرورش همه ی ارکان در تحقق اهداف نقش دارند.

,

محسن بیگی در بخش دیگری از سخنان خود  با بیان اینکه بیش از 800 مدرسه در استان کرمان و 30 درصد مدارس کشور تخریبی هستند تصریح کرد: از نمایندگان مجلس می خواهیم اعتبارات ویژه ای  را به باز سازی و مقاوم سازی مدارس اختصاص دهند.

,

وی بیان داشت: از ابتدای سال تحصیلی تا کنون بیش از 10 مدرسه در مناطق شرقی استان کلنگ زنی یا به بهره برداری رسیده است و ارتقا کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی در این شهرستان ها روند رو به رشدی داشته است.

,

لازم به ذکر است: در این مراسم از کتاب تاریخ آموزش و پرورش شهرستان بم رونمایی شد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه