اخبار داغ

رشد صنعت و توسعه صنعتی در محرومترین نقاط کشور؛

احداث کارخانه شمش طلا در فاریاب

احداث کارخانه شمش طلا در فاریاب
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: رشد 4 برابری در پیشرفت فیزیکی عملیات احداث کارخانه شمش طلا جنوب کرمان در کمتر از دو ماه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، راه اندازی صنایع مختلف صنعتی و معدنی در همه نقاط دنیا یکی از مهمترین عوامل ترقی و رشد اقتصادی و فرهنگی و اشتغالزایی مطرح است اما متاسفانه در جنوب کرمان علیرغم وجود پتانسیل های قابل ملاحظه معدنی و کشاورزی، به دلایل متعدد در دهه های متمادی اخیر، این پتانسیل های شناسایی نشده و موجب عقب ماندگی اقتصادی و غیرعادلانه منطقه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

محمود اسکندری نسب رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان اظهار داشت: در میان فلزات معدنی مختلف، طلا به عنوان یک فلز استراتژیک، از لحاظ سیاسی و اقتصادی، پشتوانه مالی کشورها بوده و نقش مهمی را در بازارهای جهانی ایفا می کند، اکتشاف و بهره برداری از پتانسیل های طلا در تمامی نقاط کشور دارای اهمیت فرآوان بوده به علاوه اینکه در اشتغالزایی نقاط محروم نیز نقش موثری خواهد داشت.

,

وی گفت: در ابتدای شروع کار دولت تدبیر و امید و بررسی پتانسیل های موجود در نقاط مختلف جنوب کرمان، وجود معدن طلا در شهرستان فاریاب یکی از بهترین راهکارها جهت توسعه صنعتی و کمک به اشتغالزایی این شهرستان شناسایی و جلسات متعددی جهت فعالسازی این معدن مهم که تا نیمه دوم سال 1392 راکد بود، برگزار شد و بحمدلله با پیگیری های مستمر، با ورود سرمایه گذار جدید عملیات اکتشاف و استخراج در معدن آغاز شد.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: در حین انجام این فعالیت های اکتشافی در دو ساله اخیر، خوشبختانه ذخیره معدن به حدود 4 برابر قبلی افزایش پیدا کرد که با این ذخیره، احداث کارخانه شمش طلا در کنار این معدن دارای توجیه اقتصادی مناسبی خواهد بود. 

,

اسکندری نسب ادامه داد: در نتیجه تلاش سازمان و با توجه به عیار ppm 5 (5 گرم در تن) سنگ معدن که عیار خوبی در میان معادن طلا محسوب می شود و همچنین ذخیره 500 هزار تنی معدن و طی رایزنی های متعدد با سرمایه گذار، ایشان آمادگی خود را جهت ساخت کارخانه فرآوری در مجاورت معدن اعلام و در تیرماه امسال مجوز آن توسط سازمان صادر شد.

,

وی بیان داشت:  در مهرماه امسال پیشرفت فیزیکی کارخانه 10 درصد بود که با پیگیری های مستمر سازمان و تلاش سرمایه گذار طرح، اکنون این طرح با رشد 30 درصدی، دارای پیشرفت فیزیکی 40 درصد بوده و روند ساخت کارخانه با شتاب بیشتری نسبت به گذشته در حال ادامه می باشد.

,

اسکندری نسب عنوان کرد: مجوز ساخت کارخانه در زمینی به مساحت 50000 مترمربع و با سرمایه گذاری 104 میلیارد ریال در فاز اول که تا 500 میلیارد ریال افزایش می یابد و با ظرفیت تولید 100 کیلوگرم شمش طلا و اشتغال 100 نفر صادر شده است.

,

وی اذعان داشت: سرمایه گذاری این پروژه تاکنون سرمایه ای بالغ بر 20 میلیارد ریال برای احداث کارخانه و 30 میلیارد ریال نیز جهت فعالسازی معدن طلا هزینه کرده است.

,

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان در پایان خاطرنشان کرد: عملیات احداث کارخانه تولید شمش طلا جنوب کرمان در کمتر از دو سال آینده تکمیل و شاهد بهره برداری این کارخانه مهم در منطقه خواهیم بود.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه