اخبار داغ

از تکذیب فرماندار تا ورود دادستانی به موضوع دفع لجن های صنعتی در اشتهارد

از تکذیب فرماندار تا ورود دادستانی به موضوع دفع لجن های صنعتی در اشتهارد
محیط زیست اشتهارد به دلیل وجود شهرک صنعتی با بیش از ۳۰۰۰ کارخانه که نیمی از آنها را کارخانجات شیمیایی و آرایشی تشکیل می دهد، شاهد تخریب و آسیب بوده و موارد مختلفی را تجربه کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تات خبر، محیط زیست اشتهارد به دلیل وجود شهرک صنعتی با بیش از ۳۰۰۰ کارخانه که نیمی از آنها را کارخانجات شیمیایی و آرایشی تشکیل می دهد، شاهد تخریب و آسیب بوده و موارد مختلفی را تجربه کرده است.به تازگی بحثی در خصوص دفن لجن های صنعتی در نزدیکی های شهرک صنعتی اشتهارد و ۵ کیلومتری شهر اشتهارد در فضای مجازی منتشر شده است، لجن هایی که برخی مدعی شده اند می تواند خسارات جبران ناپذیری به محیط زیست شهرستان و آب های زیر زمینی آن وارد کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تات خبر,

بعد از این ماجرا و نگرانی های مردم نسبت به تصاویر منتشر شده در فضای مجازی، فرماندار اشتهارد در تاریخ ۱۲ آذر ماه در مصاحبه ای این موضوع را تکذیب کرده و از موضوع تخلیه این لجن ها اظهار بی اطلاعی کرد اما در ادامه ۱۳ آذر مقام قضایی شهرستان از تشکیل پرونده قضایی برای تخلیه این لجن در اشتهارد و احضار ۲ نفر متهم خبر داد.روز بعد از صحبت های این مقام قضایی اشتهارد معاون استانداری البرز تیمی را مامور رسیدگی به این موضوع کرد و گفت: اگر چنین موضوعی حقیقت داشته باشد با مسببان آن برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

,

بعد از ورود استانداری، کولیوند نماینده مجلس نیز وارد ماجرا شد و قول پیگیری موضوع را داد.

,

مردم اشتهارد نیز تنها شاهد اظهار نظر مسئولین هستند، در حالی که عکس و فیلم منتشر شده از لجن های صنعتی نزدیک به یک سال پیش تهیه شده است و احتمال این می رود که این مواد اثرات خود را بر آبهای زیر زمینی شهرستان گذاشته باشد.

,

نکته جالب تر این است که مساله فاضلاب و آلودگی های تولید شده در شهرک صنعتی اشتهارد سال هاست یکی از مشکلات مردم شهرستان است و مسئولین تاکنون هیچ اقدامی در این خصوص انجام نداده اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه