اخبار داغ

مشکلات نابودی درختان در مهدیشهر

درختان مهدیشهر می میرند

درختان مهدیشهر می میرند
درختان نو بریده ای در خیابان امام خمینی و سایر نقاط مهدیشهر گویای این است که درختان شهر دارند می میرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نیزوا، روزگاری سراسر خیابان امام خمینی که هنوز آسفالت نشده بود، زنده یادان سید نعمت الله و غلام و... از ماموران شهرداری موظف بودند که هر روز اول صبح و عصر از آب همیشه جاری نهرهای دو سوی خیابان، با وسیله ای که به زبان سنگسری "دوولچه" نام داشت، خیابان خاکی امام را آبپاشی نمایند تا غباری برنخیزد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نیزوا,

سراسر هر دو طرف پیاده رو خیابان امام، به فاصله لازم درختان چنار و غیره کاشته شده بود که  مفرحی و زیبائی خیابان را دوچندان می نمود. این روانشادان به هر درخت که می رسیدند یک تا سه  "دوولچه"  آب به درختان هدیه می کردند. درختانی که  قد کشیده بودند و چون چتری در گرمای تابستان همه خیابان و پیاده رو را سایه می افکندند.

,

حالا نمی دانم چه عاملی باعث شد، یا از سهل انگاری شهرداری ها در عدم آبیاری بود که این درختان خشک شدند و یا مزاحمت شاخه های درختان در ساخت و ساز و تیرهای سیمانی برق، موجب قطع درختان گردید و می گردد که از جمله می توان ساختمان شهرداری را نام برد و یا  به دلیل خم شدن بعضی درختان به سمت خیابان مثل نبش شمالی میدان امام و محله فضای سبز بود یا دلیل دیگر پر و مریض شدن درختان بود که می میرند و یا سایر موارد که دست به دست هم داده تا درخت ها از هم فاصله بگیرند. 

,

, ,

بیش از 2 ماه قبل شاهد کف بر کردن دو درخت در خیابان امام مهدیشهر یکی روبروی بانک مهر و دیگری در آنسوی خیابان، بودیم که این وضعیت درنقاط دیگر شهر هم قابل مشاهده اند که واقعا ناراحت کننده است چرا این همه به قطع یا ریشه کن شدن درختان انجامیده یا می انجامد. این چه درد بی درمانی است که به جان درختان شهر افتاده است؟

,

, ,

 یک پیشنهاد: حال که شاید شهرداری مجبور به قطع تنه درختان می شود، بریده درخت تا اندازه ارتفاع یک صندلی باقی بماند تا افراد سالمندی که از آنجا عبور می کنند، با کمی نشستن روی این تنه درخت به مانند صندلی، رفع خستگی نمایند.

,

عباس مصباحیان سنگسری

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه