اخبار داغ

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس:

شاهرود و میامی بالاترین نرخ بیکاری را در استان دارند/ میزان تخصیص اعتبارات استانی قابل قبول نیست

شاهرود و میامی بالاترین نرخ بیکاری را در استان دارند/ میزان تخصیص اعتبارات استانی قابل قبول نیست
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه شهرستانهای شاهرود و میامی بیشترین نرخ بیکاری را در استان سمنان دارند گفت: بیکاری مهمترین دغدغه مردم و مسئولان شرق استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نسل شاهوار سید حسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی کشور گفت: کمبود منابع مالی و وجود مشکلات در تولید، اشتغال و صادرات باعث شده است تا دولت در این ایام توفیقات چندانی نداشته و بیشتر از گذشته شاهد حجم بالایی از بیکاری باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نسل شاهوار ,  ,

وی با بیان اینکه در برخی از نقاط کشور از جمله شاهرود و میامی شاهد اوج بیکاری هستیم و بالاترین آمار بیکاری در استان سمنان مربوط به این دو شهرستان است اظهار کرد: طبیعتا دغدغه اصلی ما اشتغال است و هر حرکتی در جهت توسعه اقتصادی، معیشت مردم و رفع مشکل بیکاری است.

,

عضو خانه ملت با اشاره به افزایش دو برابری بودجه های استانی افزود: با اقداماتی انجام شده طی سال گذشته در مجلس و کمیسیون تلفیق اعتبارات استانی بیش از دو برابر افزایش یافت که امیدواریم این اعتبارات تخصیص یافته و شاهد اجرایی شدن پروژه ها در شهرها و روستاهای کشور باشیم.

,

حسینی شاهرودی در پاسخ به سوال خبرنگار نسل شاهوار در خصوص میزان رضایت نمایندگان از روند تخصیص ها در بودجه 96 بیان کرد: میزان تخصیصی که برای پروژه ها خصوصا پروژه های استانی صادر شده است قابل قبول نیست.

,

وی تصریح کرد: میزان نقدینگی در دولت کمتر و بیشتر به صورت اوراق و اسناد خزانه به پیمانکارانی که در حال اجرای پروژه ها هستند یا مطالباتی از گذشته دارند داده می شود و خیلی از پروژه ها با اسناد خزانه و اوراق قابل اجرا نیست و باید نقدینگی تزریق شود.

,

نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار نسل شاهوار در خصوص اقدامات مجمع نمایندگان استان درباره راه استان گفت: راه یکی از شاخص های اصلی توسعه شهر و روستا است و بدون توسعه راه ها پیشرفت و توسعه محقق نخواهد و بی شک وجود دو فرودگاه شاهرود و سمنان در استان به توسعه صادرات، جذب گردشگر و سرمایه گذار کمک شایانی خواهد داشت.

,

حسینی شاهرودی با بیان اینکه استان سمنان کریدور شرق به غرب و شمال به جنوب کشور است و در خصوص راه های زمینی کریدور شرق به غرب پروژه حرم تا حرم به تصویب رسیده و در حال اجراست اظهار کرد: فاز اول این پروژه از قم به گرمسار به اتمام رسیده و فازهای بعدی آن از گرمسار به سمنان و همزمان از مشهد تا نیشابور و سبزوار در حال انجام است و امیدواریم فاز بعدی آن که سمنان به شاهرود یا شاهرود به سبزوار است به انجام رسیده و شاهد افتتاح آن تا چند سال آینده باشیم.

,

وی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن شهرستان های شاهرود و میامی در منطقه جغرافیایی سوق الجیشی بیان کرد: در عین حال که استان سمنان با هفت استان دیگر کشور همجوار است شهرستان های شاهرود و میامی با استان های گلستان، خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، اصفهان و یزد ارتباط مستقیم و راه ارتباطی دارد که معمولا این راه ها فرعی  بوده و در دست تبدیل به راه های اصلی است.

,

عضو خانه ملت ادامه داد: مسیر معلمان، طرود، چاه جام، بیارجمند و برد اسکن می تواند مسیر ترانزیت جنوب به شرق کشور را عوض کرده و آبادانی کویر در مناطق طرود، بیارجمند و خارتوران به همراه خواهد داشت.

,

حسینی شاهرودی با اشاره به توسعه جاده شاهرود به آزادشهر افزود: این مسیر شاهراه حیاتی و ترانزیت به شمال، بندر امیرآباد و اینچه برون گنبد است که بخش زیادی از آن در فضای جغرافیایی شاهرود انجام و تا سال آینده به پایان خواهد رسید و اعتباراتی نیز برای تعریض و اصلاح جاده شاهرود به گرگان از سمت جاده توسکستان و شاهرود به طرود که مسیر را به سمت اصفهان و یزد هموار می کند گذاشته شده است. 

,

وی با اشاره به اعتبارات دیده شده در حوزه روستایی بیان کرد: اعتبارات خوبی از محل ارزش افزوده و قیر رایگان برای توسعه راه های شهری، روستایی و بین شهری کشور گذاشته شده است و با تخصیص اخیر ده هزار تن قیر به روستاهای استان و اعتبار دولت از طریق مالیات بر ارزش افزوده انشاالله شاهد این خواهیم بود که ظرف سال جاری و سال آینده آسفالت راه های روستایی و بهسازی روستاها به طور کامل به پایان برسد. 

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه