اخبار داغ

روشنفکر شدن چه آسان !

روشنفکر شدن چه آسان !
آنها از این کشور و ملت نفرت دارند و با دشمنان این ملت بارها علیه شما ایستاده اند. در اینجا خیانت نباید به ارائه یک نقطه نظر ساده تبدیل شود. در اینجا این بحث میان دو طرف در یک کشور به سرنوشت یک ملت و سر به هوایی یک روشفکر برمی گردد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل سپاس، حرکات و عبارات و نوشتار برخی به اصطلاح روشنفکران وطنی اما مجری نقشه ی بیگانه جمله معروف "لنین" که می گوید: روشنفکران بیشترین توانایی توجیه خیانت دارند. را تداعی می کند در رابطه با این جمله دو موضوع می ماندکه این روزها باید مورد اهتمام قرار گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس، ,

 می دانیم که "لنین" خود تحصیلکرده بود آیا او اینگونه درباره خودش صحبت می کرد؟ پاسخ روشن است نه اینطور نیست متن حکم او این را نشان نمی دهد در واقع او درباره روشنفکر نماهای مدعی فرهنگ سازی و باج زاده هایی نان بنرخ روز خور که پیرامون موضوعات پیرامونی حسب تمایل دشمن نظر می دهند و دیگر اینکه ما یک دارای یک تمدن ریشه دار هستیم که برخی روشنفکران معاصر بزرگ آن شهیدانی چون استاد مرتضی مطهری، دکتر بهشتی، دکتر مفتح و دکتر شریعتی و... هزینه های نظریه پردازی موثر خویش را در برابر استکبار و صهیونیزم ستیزی خود با ایثار جان خویش پرداخته اند. و خصومت دشمن در برابر موضع شرافتمندانه آنان ثبت تاریخی شده است و حالا چگونه است و چه اتفاقی افتاده است که روشنفکر ایرانی می تواند محبوب دشمنانی باشد که حداقل دو قرن به این ملت و کشور خیانت کرده اند. و باز نقشه ی شوم تری در سر دارند.

,

 بنابراین تمدن ایران اسلامی نیازی به نکته پردازی و تئوری سازی افرادی که یادشان در گزارش سالانه ضد ایرانی کنگره آمریکا بعنوان نیروهای مورد نظر ایالات متحده قرار گرفته و در لیست دریافت و ستون دستمزد از شورای امنیت ملی ایالات متحده و یادداشت امورخارجه و صدای آمریکا هستند ندارد روشنفکران واقعی غرق در حمایت از مستضعفین هستند و تکیه گاهی جز فرهنگ غنی خود ندارند و روشنفکر نماها در صدد بازگرداندن انقلاب به زمان طاغوت  حتی با گرا دادن به دشمن و با تکرار اصطلاحات و تکرار افتراها و اتهامات، آنها گفتار و کردارشان در جهت خنثی کردن جهت و حرکت انقلاب اسلامی و تاثیر آن بر اقلیم و جهان است.

,

آن چنان که صهیونیست ها و آمریکایی ها می خواهند ماهیت چگونگی موضع گیری"روشنفکر نماها با شواهدی که هرروز ابعاد آن بیشتر روشن می شود آشکار است عمق خودزنی به هر دو  صورت افقی (در مبارزه با تمدن اسلامی و فرهنگ همراهی با دشمن) یا عمودی در تاثیر سوء گذاشتن بر آگاهی عمومی، ترس از جنگ به عنوان سوخت انتخابات بحث می کنند و یا از طریق عوام فریبی از نقش موشک و دخالت نهادهای انقلابی در کشورهای منطقه همانند رسانه ی بیگانه به بزک سرائی اظهارات اخلاقی تمرکز می کنند و حاضرند در این راه سپر امنیت جامعه و حمایت از انقلاب فرسوده شده و سوراخ سوراخ باشد.

,

آنها در شتاب گرفتن به سوی ایده های مزدور صفتانه و خیانتکارانه آن گونه نخست وزیر اسبق کیان صهیونیستی گولدامایر(گُلدا مئیر) خواسته بود حرکت می کنند لازم است با کمک این عده از دولت مان محافظت کنیم در آن طرف ماجرا "آنتونیو گرامشی" متفکر و فلیسوف انقلابی ایتالیایی می گوید:"روشنفکر واقعی" از فرهنگ خود به عنوان یک سلاح در مبارزه با دشمن استفاده می کند و نه عکس آن است.

,

در اینجا اهمیت فکری و نقش واقعی او در مقابله با دشمن، نه صرفا در نظریه سازی مهم است اهمیت فکری و نقش واقعی روشنفکر در رویارویی حتی در دراز مدت با دشمن است و نه آوردن مراعات النظیر برای شادمندی بیگانه آنهم در اردوگاه خودی است.

,

 طبیعی است روشنفکری که از میدان مبارزه و انقلاب دور است بسادگی بفکر استحاله ی انقلاب و پیکار بنفع دشمن می افتد زیرا اصولاً او از عرصه ی مبارزه وقتی خود را کنار کشید راهی جز این برای مطرح شدن خود نمی بیند  آنجا می تواند ادعا کند ما به صلح طلبی جهانی فکر می کنیم در حالی که حاضر نیستند بخود زحمت بدهند فکر حاکم جهان حاضر را آنالیز کنند و بگویند که به کدامین بخشش فکر می کنند؟ آنچه برایشان اهمیت دارد همان توجیه  بلندگو و بازوی بیگانه شدند.

,

در یک منطق شما در کنار کشور دیگری که با پایداری کشورتان خصومت دارند ایستاده اید آنها علیه ایستادگی شما هم قسم هستند آنها از این ملت نفرت دارند و همراه با دشمن مستقیم تان مانند استکبار و دشمن صهیونیست یا دشمنانی عقب مانده مانند تکفیریها بسرکردگی ریاض برابرتان ایستاده اند. در اینجا خیانت به یک نقطه نظر ساده تبدیل می شود. در اینجا آنها می خواهند که در مورد این پایداری و ایستادگی بحث دو طرفه ی آغاز شود عده ی محاسنش را بگویند وعده ی معایبش  و خود از وعده های بی سرانجام بگوید.

,

واقع امر این است که اصل دشمنی آنها با یک قوم و نژاد و یک جناح سیاسی تنها بنام یا در ایران نیست بلکه دشمنی عمیق تر آنها تمدن ایران اسلامی را نشانه رفته است زیرا پیشرفت و رشد این تمدن می تواند منجر به پرکردن شکاف فاصله بین شرق و غرب و بین جامعه ی مسلمان و اجتماع غربی می شود علاوه بر این مورد مداقه قرار دادن میراث فرهنگی مسلمانان باید معضل عقب ماندگی را در یک زمینه تاریخی اجتماعی و رفتاری معاصر برای  آسیب شناسی این عقب ماندگی از مظاهر ادراکی، مورد مطالعه قرار دهد که آن مطالعه به منظور شناسایی پروژه عدم تعادلی که هر بار ذهن مسلمانان را به شکلی تحت تأثیر قرار داده است بکار رود.

,

 پس از استعارگری چند دهه ی انگلیس برکشورمان و منطقه که حاصلی جز خسارت نداشت ایالات متحده وارد موضوع مدرنیزاسیون منطقه و کشورمان شد و چند دهه دیگر این ابرقدرت نمایندگی استعمار گران سابق را به عهده گرفت باز هم همراهانی با این استعمار گر چهره پردازی او را به عهده گرفتند تا بعنوان پیاده نظام موانع و مشکلات را با ترفندهای گوناگون از سر راه اجرای نقشه ی شیطان بزرگ بردارند و بدیهی بود که پس از طرد آمریکا بار دیگر طرح های پیچیده از سوی ارباب به مزدوران حلقه به گوش در اشکال مختلف در مسیر جاده صاف کنی راه برگشت القاء خواهد شد و بزک سازی چهره کریه شیطان به عواملی داخلی واگذار می شود. با اینکه هم کشور خودمان و هم مردمان دیگر کشورهای تجربه تلخ استقبال از دو استعمار نو کهنه را فراموش نکرده اند واگر قرار بود برای ملت های محروم منطقه کاری کنند دو قرن 19 تا 20 سلطه گری کافی بود. به عبارت دیگر پیشرفت را می خواهیم اما غربی شدن را نه ! و این تنها شعار کشور ما نیست برای نمونه نخست وزیر هند ناندرامودی عنوان کرد: ما به نوسازی احتیاج داریم نه غربی شدند.

,

او معتقد است که کشورش نیازمند به روز شدن است و نه به غربی شدن، تفاوت بین این دو را روشنفکران واقعی می دانند چیست؟ روشنفکر نما برای نشان دادن مدرنیزاسیون از خلقت تا رجعت را زیر تردید، تشکیک و شبهه و تخریب قرار می دهند و هویت و میراث فرهنگی و ملی کشور را به تاراج و حراج رسانه بیگانه و معاند می گذارد. چون این دو تفاوتی برایش ندارد و از وظیفه ی اصلی خود که تولید فکر و استحصال فن آوری نوین بین المللی در راستای رشد و پیشرفت کشور است غافل می ماند. زیرا تنها به ماموریت خود ساخته و یا رنگ باخته تحقیر جوهره هویتی منابع فرهنگ سرزمینی و روحیه ی استعمار ستیزی هر چه سریعتر باید پایان بدهد تمرکز کرده است.

,

نکته، این مدرنیزاسیون فزاینده که ما در ژاپن شاهد آن هستیم ترکیبی از میان حفظ میراث فرهنگی ژاپن و آمیختن آن با چرخه تکنولوژی روز دنیا بدست آمده است و نه وابستگی در بست و چشم بسته به پدیده های سلطه پذیری جهان و یا چین اگر بر صدر فهرست قدرت های اقتصادی جهان تکیه میزند شعار حفظ روح سرزمینی و امتزاج فن آوری بین المللی در صنایع را دقیق اجرا می کند تا جایی که برای شبکه اینترنتی جهان همتائی دندان گرد ایجاد می کند.

,

بنابراین مزدوری و توجیه مزدوری در صحنه ی پیش رو از تراز کردن فکر خود با بیگانه ی است که می خواهد استقلال طلبی و مقاومت آزاد مردانه و ایستادگی ملت شما را بشکند بنابراین باید مشخص کنید که شما بین کشورتان و دشمنان آن از کدام یک نفرت دارید؟

,

آنها از این کشور و ملت نفرت دارند و با دشمنان این ملت بارها علیه شما ایستاده اند. در اینجا خیانت نباید به ارائه یک نقطه نظر ساده تبدیل شود. در اینجا این بحث میان دو طرف در یک کشور به سرنوشت یک ملت و سر به هوایی یک روشفکر برمی گردد.

,

آنچه که در جامعه ی ما اکنون لازم است و باید به آن پرداخته شود ایجاد یک سپر محافظ و یک زره فرهنگی است که ما را از فرهنگ مصرف زدگی، بی تفاوتی و هدر دادن وقت و کج فهمی، محافظت کند و باید دشمنانی که دارای نقشه اند و روشنفکرانی را بعنوان ابزاری برهنه به میدان می فرستند تنها حکم سخنگوی آنان را بازی می کنند را هر چه زودتر شناخت.

,

چرخش به سمت دشمن حتماً در کنار خاکریز دشمن ایستادن نیست وقتی آگاهی انقلابی تهدید می شود و بزرگترین خطرهای هدفمند منطقه ی و بین المللی علیه کشور نادیده گرفته می شود. وقتی سابقه ی انقلابی ملتی مورد خدشه باید واقع شود. تنها یعنی به ساده تر کردن کار رسانه ی دشمن و برای بیگانه بازی کردن علیه منافع و منابع کشور ولی با لباس ملی کشور خود پرداختن به خواست دشمن است.

,

روشنفکر شدن آسان می شود واینگونه قاب رسانه اش می شوید و تیتر اول شبکه ی اجتماعی و روزنامه اش، قهرمان موقتی شوهای ماهواره ی اش و مجری برنامه ریزی اش، بالاخره عنوانی برایت انتخاب می کنند تا چند روزی با آن خوش باشی حرف آخر اینکه هنری نکرده ای چون آنها هم می دانند از خیانت ثمری بدست نخواهد آمد و هم خود مطمئنی که بیش از این کاری از دستت بر نخواهد آمد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه