اخبار داغ

مسائل فراروی ریحانه های خانه که نان‌آور می‌شوند !

مسائل فراروی ریحانه های خانه که نان‌آور می‌شوند !
کار، کار، کار، چه واژه ای است که با وجود تک تک کلمات ساده اش، در عمق وجودش خیلی ها را امیدوار و خیلی ها را خسته از این واژه می کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، کار، کار، کار، چه واژه ای است که با وجود تک تک کلمات ساده اش، در عمق وجودش خیلی ها را امیدوار و خیلی ها را خسته از این واژه  می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


دلچسب یا بی میل بودن به آن را خودت تعیین می کنی، خصوصا برای خانمها.

,
,


زنان از قدیم وظیفه نگهداری از اعضای خانواده را بر عهده داشته اند. شاید به همین دلیل، مشاغلی که در آنها امنیت و آرامش وجود دارد از دیدگاه هر کسی خانه داری باشد اما کم کم با گذشت زمان و شرایط اقتصادی و اجتماعی زنان را نیز بر این داشت که علاوه بر خانه داری می توانند در اجتماع با گرفتن شغلی حضور پیدا کنند .

,
,


زنی که پشتیبان روحی و عاطفی خانواده است و وجودش موجب آرامش و سکون است و دامن پاکش پرورشگاه فرزندان صالح و شایسته است باید از روحی لطیف مانند گل و عاطفه ای سرشار و وجودی آکنده از مهر و محبت و احساساتی رقیق و عمیق برخوردار باشد .

,
,


بسیاری از دختران در جامعه ی امروزه ی ما فکر می کنند که با ورود به دنیای متاهلی استقلال مالی و شغلی خود را از دست می دهند لذا زندگی مجردی را ترجیح داده و به قول خودشان مانند گذشته مجبور نیستند تمام وقت خود را صرف به دنیا آوردن و بزرگ کردن فرزندان متعدد و پشت سر هم بکنند لذا بهتر می توانند به خودشان و علایق شان توجه نشان دهند در حالی که علاوه برشغل خانه داری  می توانند در بیرون از منزل هم کار کنند چرا که این اشتغال می تواند احساس رضایت مندی آنها را از زندگی افزایش داده و کمتر احساس بطالت و فرسودگی کنند.

,
,

, ,


خانه داری و مدیریت زن در خانه همواره یکی از جدی ترین آموزه های دینی و فرهنگی ما بوده است که منجر به تحکیم و تقویت نهاد خانواده می شود و زمینه ها و بسترهای رشد و تعالی جامعه را فراهم می کند. چه بسیارند زنانی که از کار در خارج خانه به بهای تأمین آرامش خانواده و تربیت فرزندان دست شسته اند و برخی دیگر نیز با وجود کار در بیرون تمام تلاششان این بوده است که از مسئولیت خطیر مادر بودن و همسر بودن غافل نشوند.

,
,

 

,

یهاره شافعی کارشناس امور روانشناسی در گفتگو با خبرنگار آفتاب دل اظهار کرد: امروزه به دلیل شرایط اقتصادی بسیاری از خانم ها کار در بیرون از منزل را برای وضعیت بهتر معیشتی در زندگی خود ترجیح می دهند .

,

 

,

وی گفت: شادی و لذت بردن از زندگی هدفمند مهمترین شاخصه در زندگی افراد است که به داشتن شخصیتی متناسب با اجتماع به آن کمک می کند و این موضوع با توجه به اینکه رکن اساسی در زندگی را خانم ها تشکیل می دهند با سلامت روان رابطه ی مستقیمی دارد .

,


این کارشناس روانشناسی افزود: اشتغال در بیرون از منزل به زنان کمک می کند تا از تخصص و تحصیلات خود بهره ببرد که این مساله در امنیت روانی و احساس کارآمدی شان بسیار موثر است  اما در مقابل آن نیز *اشتغال زن در بیرون از منزل مسلما وقت و انرژی بسیاری را از وی می گیرد و لذا طبیعی است که چنین زمانی با خستگی روانی و جسمی بیشتری(نسبت به زن خانه دار)در منزل حضور یافته و آن انرژی را که باید صرف همسر و فرزندانش کند را نمی تواند بگذارد.

,
,

, ,

 

,

وی ادامه داد: بسیاری از خانم ها در مقایسه بین شرایط زندگی زنان خانه دار و زنان شاغل، به پرسش های بی پاسخی برمی خورند و آرزو می کنند کاش جای دیگری بودند در حالی که اینطور مقایسه ها در زندگی چز لطمه به خانواده ها چیز دیگری را در بر نخواهد داشت .

,

 

,

شافعی بیان داشت: زنان با این‌که در موقعیت‌های مختلف توان ساماندهی و حلاجی مشکلات و مسایل مختلف را به طور همزمان دارند، اما قرار گرفتن روزانه در معرض تنش‌ها و دغدغه‌های ذهنی و اجتماعی به ویژه در مشاغل پر استرس و تنش‌زا، به مرور به آرامش و سلامت روانی آنها لطمه وارد می‌کند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه