اخبار داغ

برگزاری اولین جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا در سنندج

برگزاری اولین جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا در سنندج
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان از برگزاری اولین جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا در تاریخ 28 آذرماه سالجاری در سنندج خبر داد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان در گفتگو با خبرنگار آفتاب دل از برگزاری اولین جشنواره استانی غذاهای محلی به مناسبت شب یلدا درتاریخ 28 آذرماه سالجاری در سنندج خبر داد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,


احمدی هدف از برگزاری این جشنواره را حفظ آئین و سنت های شب یلدا ، معرفی آداب و رسوم شب یلدا در استان کردستان و شناسایی افراد ماهر در حوزه صنایع غذایی ذکر کرد و گفت : اگر نگاهی به عادت های غذایی مردم در کشورهای مختلف بیندازیم متوجه خواهیم شد که شرایط اجتماعی ، فرهنگی ، زیست محیطی و همچنین شرایط اقتصادی حاکم بر جوامع مختلف می تواند از اهمیت بسیار زیادی در عادات غذایی افراد برخوردار باشد.

,
,

 

,


این مقام مسئول افزود : استان فرهنگی کردستان با قرار گیری در اقلیم کوهستانی علاوه بر ایجاد چشم اندازهای طبیعی نوع آشپزی و طبخ غذا را نیز تحت تاثیر قرار داده است که در بسیاری از نقاط کشور این آداب و رسوم منحصر به فرد می باشد و برگزاری جشنواره هایی از این دست می تواند به عنوان راهکاری موثر و مفید در شناسایی فرهنگ کردستان و معرفی این آداب و رسوم به مردم عزیز ایران اسلامی باشد .

,
,


مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کردستان تهیه غذاهای شب یلدا ، میوه آرایی و پیش غذاهای شب یلدا را از محورهای اصلی برگزاری این جشنواره نام برد و خاطر نشان کرد : علاقمندان می توانند از تاریخ 16 لغایت 22 آذر ماه سالجاری با مراجعه به مراکز آموزش فنی و حرفه ای در سطح شهرستان ها و آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای پانیذ ثبت نام کنند .

,
,


گفتنی است اولین جشنواره استانی غذاهای محلی با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، اداره کل ورزش و جوانان در تاریخ 28 آذرماه سالجاری در هتل شادی سنندج برگزار می گردد.

,
,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه