شهبازی ابراز کرد: خیلی ها دوست دارند ثروتمند شوند ولی اصلی ترین عامل پولدار نشدن افراد، خودشان هستند به وسیله ی نوع اندیشه ها و نگرش هایشان در این پکیج آموزشی به شکلی بسیار جذاب خانواده ها و افراد را با مواردی که کمتر به آن فکر کرده اند درگیر می کنیم.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛ مصطفی شهبازی طراح سمینار هر آنچه که در مدرسه نیاموخته ایم در گفت و گو با سپاس در خصوص طراحی این سمینار گفت: ما به طور کلی در مدرسه چیزهای زیادی مثل نظم و انظباط را یاد گرفته ایم ، ولی من همیشه گفته ام در دوران مدرسه نمره ی انظباط بیست مربوط به دانش آموزانی است که کمتر حرف زده اند .نمره ی انظباط بسیار مهم و تاثیر گذار در وجهه ی دانش آموز محسوب می شد؛ ولی نمره ی انظباط بیست هیچ گاه متعلق به شاگردی که شیطنت می کرد و از در و دیوار بالا می رفت نبود و اتفاقا خانواده ی وی به مدرسه هم احضار می شد . زمانی که من وارد حوزه ی ارتباطات شدم، متوجه شدم که این رفتارها ی مدرسه ای دانش آموزان، فضولی و شیطنت نیست بلکه بچگی کردن است . ما نباید جلو بچگی کردن دانش آموزان که مانع رشد مناسب آنهاست را بگیریم . در حال حاضر هم، همانگونه که شاهدید ، خیلی از والدین دغدغه ی کنکور و امتحانات فرزندانشان را دارند و نگران دکتر و مهندس شدن فرزندانشان هستند .
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛ ,شهبازی اظهار کرد: ولی ما میخواهیم برگردیم و ببینیم دکتر و مهندس هایی که در قدیم شاگرد مدرسه بوده اند و الان مدرک تحصیلی شان را گرفته اند در چه وضعیتی قرار دارند ، بگذارید با یک مثال توضیح بدهم ، وقتی به پزشک مراجعه می کنیم ،مصاحبه ی پزشک با بیمار، اولیه ترین ارتباط میان این دو نفر است ،تا پزشک بتواند از طریق این گفتگو درد و آلام ما را تشخیص و مداوا نماید ، بعضی از پزشکان آنقدر بد مصاحبه می کنند که حس حقارت در وجود شما طنین می اندازد یا حس بد و نا امیدی درکمترین زمان سراسر وجودتان را فرا می گیرد.
,وی در پاسخ به اینکه چرا برخی افراد با درس خواندن موفق نمی شوند، افزود: من اعتقاد دارم که در کشور ما هیچ کس متولی آرامش و خوشیختی افراد نیست ، در صورتی که باید آموزش هایی در این زمینه به افراد داده شود ، به زوج های جوانمان همه نوع آموزش می دهیم، جز آموزش خوشبخت زندگی کردن در مدرسه به فرزندانمان ریاضی ، شیمی و انتگرال آموزش می دهیم ولی خوشبخت زندگی کردن را یاد نمی دهیم .
,طراح سمینار هر آنچه که در مدرسه نیاموخته ایم بیان کرد: رابرت کیوساکی کتابی دارد که در آن می گوید : کودک امروز نابغه ی اقتصادی فرداست . ما در دوران مدرسه رویiQ دانش آموزانمان کار می کنیم در صورتی که دنیای امروز دنیای EQ است؛ برخی مهارت هایی هست که در مدرسه به آن توجه نشده و در طول سال ها درس هایی را گذرانده ایم که اصلا نیازی به گذراندن آن نبوده و در مقابل بعضی درس ها و آموزش هایی بوده که ما باید آن ها را فرا می گرفتیم، و اینگونه نشده است.
,این مشاور کارآفرینی تصریح کرد: فردی که با گذراندن چهار سال از زندگی خود در دانشگاه فارغ التحصیل می شود ، با ورود به بازار کار تازه به نتیجه می رسد که هر چه که خوانده را باید بگذارد کنار و به فراگیری کار عملی کردن تئوری هایی که آموخته بپردازد؛ بی شک این یک فاجعه است و ما سمیناری را طراحی نموده ایم ، که مهارت های فرا نگرفته ، در مدرسه را مورد بحث و گفتگو قرارمی دهد . البته به یاد داشته باشید که، در یک سمینار انتقال مهارت صورت نمی گیرد بلکه انتقال آگاهی صورت می گیرد ؛ ما می خواهیم در مورد بعضی موارد صحبت کنیم، مثل این که آیا زندگی هدفمندی داریم یا نه ؟ آیا از زندگی مان لذت می بریم ؟ آیا فرد شادی هستیم ؟
,شهبازی ابراز کرد: ممکن است من فرد متخصصی باشم و تخصص من مورد نیاز خیلی از افراد و سازمان هاباشد ولی در زندگی خود ، فرد شادی نباشم یا خانواده ی خوبی تشکیل نداده باشم و نتوانم آن را به خوبی مدیریت کنم و خیلی ها دوست دارند ثروتمند شوند، ولی اصلی ترین عامل پولدار نشدن افراد، خودشان هستند به وسیله ی نوع اندیشه ها و نگرش هایشان . در این پکیج آموزشی به شکلی بسیار جذاب خانواده ها و افراد را با مواردی که کمتر به آن فکر کرده اند درگیر می کنیم؛ مانند بررسی مهارت هدفگذاری و خود آگاهی ارتباطات مثبت موثر با خود و دیگران است.
,طراح سمینار هر آنچه که در مدرسه نیاموخته ایم تاکید کرد: اینها مهارت هایی بود که لازم است در کنار دیگر مهارت های تخصصی که در مدرسه آموخته ایم آموزش ببینیم . امیدواریم در این سمینار آموزشی، آگاهی ها را بالا ببریم و شرکت کنندگان نیز یادگیری این چنین مهارت هایی را ادامه بدهند. ما نیز سعی می کنیم جذاب و کاربردی صحبت کنیم، تا خانواده ها بتوانند به راحتی به فرزندان خود و تمام کسانی که دوستشان دارند انتقال دهند.
,انتهای پیام/
,]
ارسال دیدگاه