اخبار داغ

طراح سمینار هر آنچه که در مدرسه نیاموخته ایم مطرح کرد؛

استفاده از مواردی که کمتر به آن فکر می کنیم برای آموزش خانواده ها

استفاده از مواردی که کمتر به آن فکر می کنیم برای آموزش خانواده ها
شهبازی ابراز کرد: خیلی ها دوست دارند ثروتمند شوند ولی اصلی ترین عامل پولدار نشدن افراد، خودشان هستند به وسیله ی نوع اندیشه ها و نگرش هایشان در این پکیج آموزشی به شکلی بسیار جذاب خانواده ها و افراد را با مواردی که کمتر به آن فکر کرده اند درگیر می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس؛  مصطفی شهبازی طراح سمینار هر آنچه که در مدرسه نیاموخته ایم در گفت و گو با سپاس در خصوص طراحی این سمینار گفت: ما به طور کلی در مدرسه چیزهای زیادی مثل نظم و انظباط را یاد گرفته ایم ، ولی من همیشه گفته ام در دوران  مدرسه نمره ی انظباط بیست مربوط به  دانش آموزانی است که کمتر حرف زده اند .نمره ی انظباط بسیار مهم و تاثیر گذار در وجهه ی دانش آموز محسوب می شد؛ ولی نمره ی انظباط بیست هیچ گاه متعلق به شاگردی  که شیطنت می کرد و از در و دیوار بالا می رفت نبود و اتفاقا خانواده ی وی به مدرسه هم احضار می شد . زمانی که من وارد حوزه ی ارتباطات شدم، متوجه شدم که این رفتارها ی مدرسه ای دانش آموزان، فضولی و شیطنت نیست بلکه بچگی  کردن است . ما نباید جلو بچگی کردن دانش آموزان  که مانع رشد مناسب  آنهاست را بگیریم . در حال حاضر هم، همانگونه که شاهدید ، خیلی از والدین دغدغه ی کنکور و امتحانات فرزندانشان را دارند و نگران دکتر و مهندس شدن فرزندانشان هستند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس؛  ,

شهبازی اظهار کرد: ولی ما میخواهیم برگردیم و ببینیم دکتر و مهندس هایی که در قدیم شاگرد مدرسه بوده اند  و الان مدرک تحصیلی شان را گرفته اند در چه وضعیتی قرار دارند ، بگذارید با یک مثال توضیح بدهم ، وقتی به پزشک مراجعه می کنیم ،مصاحبه ی پزشک با بیمار،  اولیه ترین ارتباط میان این دو نفر است ،تا پزشک بتواند از طریق این گفتگو درد و آلام ما را تشخیص و مداوا نماید ، بعضی از پزشکان آنقدر بد مصاحبه می کنند که  حس حقارت  در وجود شما طنین می اندازد یا  حس بد و نا امیدی درکمترین زمان سراسر وجودتان را فرا می گیرد.

,

وی در پاسخ به اینکه  چرا برخی افراد با درس خواندن موفق نمی شوند، افزود: من اعتقاد دارم که در کشور ما هیچ کس متولی آرامش و خوشیختی افراد  نیست ، در صورتی که باید  آموزش هایی در این زمینه به افراد داده شود ، به زوج های جوانمان همه نوع آموزش می دهیم،  جز آموزش خوشبخت زندگی کردن در مدرسه به فرزندانمان ریاضی ، شیمی و انتگرال آموزش می دهیم ولی خوشبخت زندگی کردن را یاد نمی دهیم .

,

طراح سمینار هر آنچه که در مدرسه نیاموخته ایم بیان کرد:  رابرت کیوساکی  کتابی دارد که در آن می گوید : کودک امروز نابغه ی اقتصادی فرداست . ما در دوران مدرسه رویiQ دانش آموزانمان کار می کنیم در صورتی که دنیای امروز دنیای EQ است؛ برخی مهارت هایی هست که در مدرسه به آن توجه نشده و در طول سال ها  درس هایی را گذرانده ایم که اصلا نیازی به گذراندن آن نبوده  و در مقابل بعضی  درس ها  و آموزش هایی بوده که ما باید آن ها را فرا می گرفتیم، و اینگونه نشده است.

,

این مشاور کارآفرینی تصریح کرد: فردی که با گذراندن چهار سال از زندگی خود در دانشگاه فارغ التحصیل می شود ، با ورود به بازار کار تازه به نتیجه می رسد که هر چه که خوانده را باید بگذارد کنار  و به فراگیری کار عملی کردن تئوری هایی که آموخته  بپردازد؛ بی شک این یک فاجعه است و ما  سمیناری را طراحی نموده ایم ، که مهارت های  فرا نگرفته ، در مدرسه  را مورد بحث و گفتگو قرارمی دهد . البته به یاد داشته باشید که، در یک سمینار انتقال مهارت صورت نمی گیرد بلکه انتقال آگاهی صورت می گیرد ؛ ما می خواهیم در مورد بعضی موارد صحبت کنیم، مثل این که آیا زندگی هدفمندی داریم یا نه ؟ آیا از زندگی مان لذت می بریم  ؟ آیا فرد شادی هستیم  ؟

,

شهبازی ابراز کرد: ممکن است من فرد متخصصی باشم و تخصص من مورد  نیاز  خیلی از افراد و سازمان هاباشد ولی در زندگی  خود ، فرد شادی نباشم یا خانواده ی خوبی تشکیل نداده باشم و نتوانم آن  را به خوبی مدیریت کنم و  خیلی ها دوست دارند ثروتمند شوند، ولی اصلی ترین عامل پولدار نشدن افراد، خودشان هستند  به وسیله ی  نوع اندیشه ها و نگرش هایشان  . در این پکیج آموزشی به شکلی بسیار جذاب  خانواده ها  و افراد را با مواردی که کمتر به آن فکر کرده اند  درگیر می کنیم؛ مانند بررسی  مهارت هدفگذاری و خود آگاهی ارتباطات مثبت موثر با خود و دیگران است.

,

طراح سمینار هر آنچه که در مدرسه نیاموخته ایم تاکید کرد:  اینها مهارت هایی بود  که لازم است در کنار دیگر مهارت های تخصصی که در مدرسه آموخته ایم آموزش ببینیم . امیدواریم در این سمینار آموزشی،  آگاهی ها را بالا ببریم و شرکت کنندگان  نیز یادگیری این چنین مهارت هایی را ادامه بدهند. ما  نیز سعی می کنیم جذاب و کاربردی صحبت کنیم، تا خانواده ها بتوانند  به راحتی به فرزندان خود و تمام کسانی که دوستشان دارند  انتقال دهند.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه