اخبار داغ

توطئه شوم گروهک های ضدانقلاب علیه مردم روستای پایگلان

توطئه شوم گروهک های ضدانقلاب علیه مردم روستای پایگلان
در این توطئه شوم، حتی مسجد جامع روستای پایگلان نیز از شر گروهک های ضدانقلاب در امان نماند و یک نفر در این مکان مقدس مصدوم شد و مقداری از دیوار مسجد نیز تخریب شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پیشمرگ روح الله، در آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از اشغال کردستان توسط گروهک های ضد انقلاب، تبلیغات گسترده عوامل ضد انقلاب در مناطق مختلف کردستان آغاز شد. هدف عوامل ضد انقلاب از این تبلیغات، بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب اسلامی و ایجاد اختلاف و دو دستگی در صف واحد مردم مسلمان ایران که توانسته بودند یک حکومت وابسته به قدرت های بزرگ دنیا را سرنگون سازند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, پیشمرگ روح الله,

 

,

در حالی که تبلیغات پوشالی ضدانقلاب روز به روز گسترده تر و و متنوع تر می شد، اما مردم کردستان بدون توجه به این تبلیغات، هواداری خود را از انقلاب نوپای اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) اعلام کردند و این عاملی برای خشم سران گروهک های ضد انقلاب بود.

,

 

,

یکی از مناطق کردنشین که به شدت مورد توجه گروهک های ضد انقلاب قرار داشت، روستای پایگلان در منطقه ژاورود غربی از توابع شهرستان سروآباد بود. نیروهای ضد انقلاب علی رغم تبلیغات گسترده، هیچ نتیجه مثبتی در جذب نیرو و امکانات به دست نیاوردند و این بار به تهدید مردم روستای پایگلان متوسل شدند.

,

 

,

گروهک های ضدانقلاب با تشکیل یک ائتلاف صوری و با هدف ایجاد رعب و وحشت در میان مردم منطقه، توطئه حمله به روستای پایگلان را مطرح کردند. تا شاید بتوانند مردم روستا را با زور اسلحه از انقلاب اسلامی و آرمان های امام خمینی(ره) دور سازند.

,

 

,

چند روز بعد نیروهای ضدانقلاب در یک اقدام غیر انسانی بر روی ارتفاعات مشرف به روستای پایگلان مستقر شدند و از همانجا مردم بی دفاع روستای پایگلان را هدف گلوله های خمپاره و آر. پی. جی قرار دادند. جالب این که یکی از گلوله های آر. پی. جی نیروهای ضدانقلاب به محل تجمع نیروهای وابسته به خودشان اصابت کرد و به همین خاطر تعدادی از نیروهای ضد انقلاب به شدت آسیب دیدند.

,

 

,

در این توطئه شوم، حتی مسجد جامع روستای پایگلان نیز از شر گروهک های ضدانقلاب در امان نماند و یک نفر در این مکان مقدس مصدوم شد و مقداری از دیوار مسجد نیز تخریب شد.

,

 

,

در این غروب غم انگیز که مشابه آن را در حملات صهیونیست ها به سرزمین های اشغالی می بینیم، تعداد زیادی گلوله خمپاره و آر. پی. جی به خانه و کاشانه مردم اصابت کرد و چند نفری نیز مصدوم شدند، اما مقاومت جانانه مردم و حمایت های بی دریغ اهالی روستای پایگلان از انقلاب اسلامی، رسوایی گروهک های ضدانقلاب را در پی داشت.

,

 

,

چند روز بعد از جنایت گروهک های ضدانقلاب در حق مردم روستای پایگلان، فرزندان غیور این دیار به فرماندهی حاج محمد حسین صادقی و حاج صالح حسنی توانستند طی یک عملیات گسترده، ارتفاعات مشرف به روستا را پاکسازی نمایند و امنیت را برای همیشه به اهالی این روستا هدیه نمایند.

,

 

,

جایگاه اجتماعی حاج محمد حسین صادقی و نیروهای تحت امرش باعث می شود، در کمتر از دو روز بالغ بر 200  نفر از اهالی منطقه ژاورود به عضویت سازمان پیشمرگان مسلمان کرد درآیند و برای دفاع از انقلاب اسلامی ایران سلاح به دست گیرند.

,

 

,

پس از پاکسازی منطقه از لوث وجود گروهک های ضدانقلاب، یک بار دیگر امنیت و آرامش به منطقه بازگشت و مدارس روستاهای اطراف که در اشغال گروهک های ضد انقلاب بود مجدداً بازگشایی شد.

,

 

,

گروهک های ضدانقلاب با هر گونه اقدام که به حکومت مرکزی ایران مربوط می شد، به شدت مخالفت می کردند؛ به همین دلیل هر گونه خدمات فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و مردم یاری که از طرف حکومت مرکزی ارائه می شد، مورد مخالفت گروهک های ضد انقلاب قرار می گرفت و افردای که برای ارائه این خدمات راهی روستاهای کردستان می شدند مورد غضب عوامل ضد انقلاب قرار می گرفتند. تعطیلی مدارس، خانه بهداشت و ... نیز از این قاعده مستثنا نبودند.

,

 

,

گروهک های ضدانقلاب به شدت در پی بد نام کردن انقلاب اسلامی بودند، اما ارائه خدمات فرهنگی، اجتماعی، بهداشتی و مردم یاری از طرف حکومت مرکزی ایران می توانست توطئه های گروهک های ضدانقلاب را خنثی نماید. به همین خاطر گروهک های ضدانقلاب زمانی که وارد روستا می شدند در مرحله اول مدرسه روستا را به عنوان مقر و پایگاه نظامی خود تعیین می کردند و بعد از آن تردد افراد و وابستگان حکومت مرکزی به روستا را ممنوع اعلام می کردند.

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه