اخبار داغ

رئیس میراث فرهنگی بانه:

روستاهای سونج علیا و سفلی بانه قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری روستایی را دارند

روستاهای سونج علیا و سفلی بانه قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری روستایی را دارند
رئیس اداره میراث فرهنگی؛ بانه با اشاره به جاذبه و ظرفیت های گردشگری روستاهای سونج علیا و سفلی شهرستان بانه گفت: این دو روستا قابلیت تبدیل شدن به روستاهای هدف گردشگری را دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سعدالله رحیمی خواه امروز در گفت و گو با آرباباخبر، با اعلام این خبر اظهار داشت: روستاهای سونج علیا و سفلی واقع در بخش مرکزی بانه با توجه به جاذبه های طبیعی و مکانی  قابلیت تبدیل شدن به قطب گردشگری روستایی را دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آرباباخبر،,

 وی افزود: در همین راستا امروز بازدیدی با بخشدار بخش  مرکزی بانه و جمعی از اهالی و معتمدین روستاهای سونج علیا و سفلی به منظور بررسی وضعیت و پتانسیل های این روستا در زمینه گردشگری صورت گرفت.
 
رحیمی خواه با تاکید بر رفع مشکلات و کاستیهای موجود در این روستاها توسط ارگانها و نهادهای دولتی، گفت: در صورت تبدیل شدن روستاهای مذکور به مقصد گردشگران، برای تعدادی از روستاییان بصورت مستقیم و یا غیر مستقیم شغل ایجاد شده و از مشکلات بیکاری این روستاها نیر کاسته خواهد شد.

,
,
,


رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان بانه نیز ضمن اعلام آمادگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جهت حمایت از سرمایه گذرانی که قصد سرمایه گذاری در بخش گردشگری و صنایع دستی در این روستاها را دارند تصریح کرد: با توجه به پتانسیلهای طبیعی و  فرهنگی که زمینه برای  تبدیل شدن آنها را به روستای گردشگری فراهم نموده را دارد.
 

,
,
,

وی ضمن تاکید بر مشارکت هر چه بیشتر اهالی روستاهای سونج علیا و سونج سفلی در توسعه و سرمایه گذاری اظهار داشت: فرهنگ غنی، چشم اندازهای طبیعی و وجود چشمه های آب معدنی فراوان در این روستا که زادگاه مامه رحه بعنوان شخصیت تاریخی و اسطوره فداکاری وجوانمردی است از جمله پتانسیلهای بی مثال این روستا می باشد که باید با همکاری مردم از آنها به نحو احسن بهره برداری کرد.

,

رحیمی خواه بوم گردی و ایجاد اماکن اقامتی سنتی را در این مناطق مهم برشمرد و گفت: برای ایجاد تاسیسات گردشگری تسهیلات با بهره تک رقمی پرداخت خواهد شد و این موضوع فرصتی برای تسریع در توسعه گردشگری روستایی وبوم گردی خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه