اخبار داغ

روایت روحانی دامغانی از حضور در مناطق زلزله زده؛

زلزله زدگان از مشکلات بهداشتی رنج می برند/ نباید از اقدامات فرهنگی نیز غافل شد

زلزله زدگان از مشکلات بهداشتی رنج می برند/ نباید از اقدامات فرهنگی نیز غافل شد
یکی از روحانیون دامغانی که برای کمک به مناطق زلزله زده غرب کشور رفته است از مشکلات مردم و کودکان زلزله زده می گوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از تیتریک دامغان، هنوز زخمهای زلزله کرمانشاه را می توان حس کرد و تا التیام این زخمها زمان زیادی مانده است. وارد هر چادر و خیمه ای که می شدیم هنوز در شوک از دست دادن عزیزانشان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,

بی شک نباید غم و درد هموطنانمان برایمان عادی شود چرا که این کمک ها و دلگرمی ها باعث انگیزه برای این عزیزان خواهد شد.

,

حجت الاسلام رمضان مهرابی روحانی پرتلاشی است که همراه با تعدادی از طلاب برای کمک به زلزله زدگان کرمانشاه به مناطق زلزله زده رفته است.

,

متن گفتگو با وی را در ادامه می خوانید:

,

مهرابی با بیان اینکه اعزام روحانیون در قالب گروههای تبلیغ صورت گرفته است گفت: به مدت یک هفته در مناطق زلزله زده حضور داشتیم و در پارکها و فضاهایی که می توانستیم برای کودکان اقدام به برگزاری برنامه های فرهنگی می کردیم.

,

این فعال فرهنگی گفت: از زمان حضور ما در کرمانشاه بیشتر برای کودکان برنامه های فرهنگی انجام میدادیم. به عنوان مثال برگزاری جشن تولد، انجام کارهای گروهی با کودکان و نوجوانان و برنامه های جذاب از کارهایی بود که در این مناطق صورت گرفت.

,

شرمنده ایم که در زمان زلزله بم کمک زیادی نکردیم 

, شرمنده ایم که در زمان زلزله بم کمک زیادی نکردیم ,

وی اضافه کرد: نکته جالب در دیدار ماموستای منطقه بود که وی به ما گفت من واقعا شرمنده ام که در زمان زلزله بم کمک زیادی نکردم، وقتی این اتفاق افتاد و همدلی مردم ایران را دیدم شرمنده شدم. این زلزله واقعا یک رحمت بود و آثار خوبش بیشتر از آثار بدش بود.

,

با دیدن رهبری غم هایمان فراموش شد

, با دیدن رهبری غم هایمان فراموش شد,

این فعال فرهنگی ادامه داد: ماموستای منطقه به ما گفت زمانی که رهبری به این مناطق آمدند واقعا غم از دست دادن عزیزانمان را فراموش کردیم و اشک شوق می ریختیم. حضور ایشان در بین مردم حادثه دیده و پیگیریشان برایمان جالب بود. هنوز خیلی از مسئولین دولتی به میدان نیامده بودند که ایشان در منطقه حضور یافتند.

,

مهرابی گفت: این زلزله و جریانات پیش آمده پیام وحدت و همدلی بین اهل شیعه و سنی را به دنبال داشت چراکه وقتی کمک رسانی می شد کسی سوال نمی کرد شیعه هستی یا سنی و کمک ها بدون توجه به این موضوعات صورت می گرفت.

,

وی افزود: آنچه مردم منطقه را بیشتر رنج می دهد موضوعات بهداشتی است. متاسفانه کمبود حمام و سرویس های بهداشتی به شدت مردم را اذیت می کند، کسانی هستند که هنوز موفق به استحمام نشده اند و رسیدگی به حال بیماران کمی کند پیش می رود.

,

نهادهای انقلابی کار فرهنگی رافراموش نکنند

, نهادهای انقلابی کار فرهنگی رافراموش نکنند,

این کارشناس مذهبی گفت: آنچه در منطقه دیدم این بود که اکنون نهادهایی مانند سپاه در منطقه تمرکز خود را تنها برای ساخت و تحویل کانکس به مردم گذاشته اند و از همین استان ما هم در آنجا حضور دارند و از کار فرهنگی غافل هستند در صورتی که می توانند از پایگاه های مردمی خود برای این کار استفاده کنند چرا که در شرایط فعلی حضور خیلی مهم و مؤثر است.

,

مهرابی ادامه داد: می بینید که از برخی شهرها بصورت هدایت شده و هدفمند آمده اند و تنها کار فرهنگی می کنند و عملکرد خوب یگانهای امداد رسان و انقلابی را به گونه ای که خود دوست دارند در ذهن مردم جریان سازی می کنند لذا نباید از کار مهم فرهنگی در کنار سازندگی در این مناطق غافل شد. 

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه