اخبار داغ

با حضور تنی چند از مدیران استان؛

کارگروه مالیاتی رفع موانع تولید و اشتغال در کرمان برگزار شد

کارگروه مالیاتی رفع موانع تولید و اشتغال در کرمان برگزار شد
کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال امروز صبح با حضور مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان ، مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان ، مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان و برخی از مدیران مرتبط با این مشاغل در سازمان بسیج اقشار سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از  کرمان۱۴۰۰ ؛ کارگروه رفع موانع تولید و اشتغال امروز صبح با حضور مدیرکل صنعت ، معدن و تجارت استان ، مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمان ، مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان و برخی از مدیران مرتبط با این مشاغل در سازمان بسیج اقشار سپاه ثارالله استان کرمان برگزار شد .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرمان۱۴۰۰ ,

در کارگروه مالیاتی سلمانی مدیرکل امور مالیاتی استان کرمان و جمعی از مدیران صنایع کوچک استان قرار داشتند که در خصوص مشکلات مالیاتی و اظهارنامه ها صحبت هایی مطرح کردند.

,

در این جلسه محمد حسین دعاگویی مدیر شرکت حروف باران با اشاره به این که بالغ بر ۴۰۰ میلیون تومان چک برگشتی دارد گفت : ما چک های مالیاتی را به دارایی می دهیم ولی چون چک های برگشت می خورند جریمه می شویم و با توجه به وضعیت رکود در بازار بهتر است که جرایم مورد بخشش قرار گیرد زیرا مجموعه های تولیدی هر روز با مشکلاتی روبرو می شوند .

,

وی افزود : از سوی دیگر ما به دلیل نبود دستگاه های چاپی ساخت داخل دستگاه هایی از آلمان وارد کرده ایم که با وجود چک های برگشتی یک ماه در گمرک باقی مانده اند .

,

سلمانی در پاسخ گفت : ما تنها می توانیم در خصوص چک های برگشتی حداقل ۵ درصد از دیرکرد را از شما بگیریم ولی واخواست سفته ها و چک ها نیازمند روال قانونی است و باید روند قانونی طی شود .

,

حجت افزون حسابرس شرکت درآب نیز در ادامه جلسه بیان کرد : قبول اعتبارات ارزش افزوده مالیاتی درخواست ما از سازمان امور مالیاتی است و آیا یک رویه ثابت برای رسیدگی به ماده ۱۶۹ وجود دارد ؟

,

سلمانی هم در جواب پاسخ داد : بنده پیگیر این موضوع خواهم بود تا کاری صورت بگیرد اما ماده ۱۹۶  برای این است تا مشخص شود که از چه افرادی خرید صورت می گیرد و باید حتما اطلاعات افراد مستند باشد تا همه افراد مالیات حقه خود را پرداخت نمایند .

,

مصطفی پور شفیعی مدیر مالی فاستونی آسیا نیز گفت : در سال ۹۵ مالیاتی برای ما ابراز شده است و اکنون به صورت اقساطی پرداخت و جریمه هم شده ایم اما برای تمدید کارت بازرگانی خود با مشکلاتی برخورده ایم ، حال امیدواریم برای ما خوش حسابان یک امتیاز قائل شود تا برای دریافت کارت بازرگانی خود دیگر با مشکلاتی روبرو نشویم.

,

سلمانی در پاسخ توضیح داد : وقتی فردی به سازمان بدهکار باشد سیستم نشان می دهد و مامور هم باید جوابگو باشد و در هنگامی که یک مرجعی از ما استعلام می کند ما باید جواب دهیم که آیا این فرد بدهی مالیاتی دارد یا نه ؟لذا باید همه ابرازی ها همراه با اظهارنامه ها پرداخت شوند ولی ماه ۳ ماه به آن ها مهلت داده ایم ولی اگر در این بازه زمانی تسویه حساب نکنند جریمه خواهند شد .

,

پورشیخ علی مدیر مالی پشم بافی آسیا نیز با اشاره به مشکلات مالیاتی این واحد تولیدی گفت : در برخی معاملات مشکلاتی وجود دارد و برخی فروشنده ها حاضر به دادن اطلاعات خود نیستند .

,

سلمانی هم با بیان این که پرونده پشم بافی اسیا برای رسیدگی به تهران منتقل شده است ،تشریح کرد : بر اساس قانون نباید با افرادی که اطلاعات خود را نمی دهند معامله و جنس از آن ها خریداری کرد زیرا این افراد می خواهند فرار مالیاتی انجام دهند و باید این افراد را به دستگاه های مربوطه معرفی کرد .

,

وی ادامه داد : من بارها اعلام کرده ام که آمادگی بازدید از هر واحد تولیدی را دارم تا از نزدیک با مشکلات آن ها آشنا و مشکلات را حس کنم تا اگر بتوانم مشکلی از مشکلات واحدهای تولیدی را برطرف کنیم .

,

مدیر کل امور مالیاتی استان کرمان در پایان اظهار داشت : در استان کرمان فرار مالیاتی وجود دارد و این موضوع امری اجتناب ناپذیر است ولی ما به دنبال کشف این افراد هستیم زیرا در جامعه افرادی وجود دارند که به موقع اظهارنامه های مالیاتی خود را پرداخت می کنند اما در مقابل برخی افراد هیچ گونه پرداخت مالیاتی انجام نمی دهند .

,

در این کارگروه صحبت هایی انجام و قدم هایی برداشته شد و قول هایی برای مساعدت به این واحدهای تولیدی داده شد که در آینده هم پیگیر این ماجرا خواهیم بود .

,

انتهای پیام /

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه