اخبار داغ

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد؛

اختصاص ۸۵ درصد بودجه کشور به هزینه‌های جاری دولت/کاهش بودجه حوزه‌ فرهنگی و نهادهای انقلابی در چند سال‌ اخیر

اختصاص ۸۵ درصد بودجه کشور به هزینه‌های جاری دولت/کاهش بودجه حوزه‌ فرهنگی و نهادهای انقلابی در چند سال‌ اخیر
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: برای اجتناب از هزینه های جاری دولت که امروزه بیش از ۸۵ درصد درآمد عمومی کشور را به خود اختصاص می دهد باید تدبیری و راهکاری اساسی بیندیشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر آشتیان، طبق هماهنگی های صورت گرفته با دولت لایحه بودجه ۹۷ در جلسه علنی امروز یکشنبه ۱۹ آذر تقدیم مجلس شورای اسلامی می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر آشتیان,

پس از ارائه لایحه بودجه، نمایندگان کمیسیون‌های تخصصی مجلس ۱۵ روز و کمیسیون تلفیق بودجه نیز ۱۵ روز فرصت دارند تا بودجه را بررسی و پیشنهادات خود را به هیئت رئیسه‌ جهت بررسی در صحن علنی پارلمان ارائه دهند.

,

در سال های اخیر دخل و خرج دولت با هم همخوانی ندارد، هزینه های دولت رشد بی رویه داشته است و از سویی با کمبود تحقق منابع بودجه روبه رو هستیم.

,

بودجه مجلس در سال ۹۶، ۴۶۷ میلیارد تومان بوده است، اعضای هیات رئیسه مجلس و کمیسیون برنامه و بودجه، بودجه پیشنهادی مجلس در سال ۹۷ را ۶۲۰ میلیارد تومان تعیین کردند.

,

محمد حسینی، نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در گفتگو با خبرنگار سفیر آشتیان گفت: در قانون برنامه سوم، دولت ها مکلف به فاصله از قانون بودجه برای رسیدن به یک بودجه عملیاتی شدند و زمان طولانی صرف تدوین قانون و احکام نظام بودجه ای شد.

, سفیر آشتیان,

وی افزود: از سال گذشته براساس حکم قانون برنامه ششم، تدوین نظام بودجه ای از سر گرفته شد و مجلس و دولت بر تدوین بودجه ریزی عملیاتی برای برون‌رفت از مشکلات موجود و افزایش بودجه کشور تاکید کردند.

,

حسینی با بیان اینکه لایحه بودجه ایده آل، نیازمند تدوین بودجه عملیاتی است، افزود: متاسفانه لایحه بودجه که امروز به مجلس ارایه شده است، رویکردهای بودجه عملیاتی کامل را ندارد اما سعی شده که شکل بودجه عملیاتی را برای بخشی از دستگاه ها به ویژه بودجه عمومی تدوین کند.

,

اختصاص ۸۵ درصد بودجه کشور به هزینه‌های جاری دولت

, اختصاص ۸۵ درصد بودجه کشور به هزینه‌های جاری دولت, اختصاص ۸۵ درصد بودجه کشور به هزینه‌های جاری دولت,

حسینی با اشاره به تدوین لایحه بودجه ۹۷ اظهار کرد: برای صرفه جویی در بخش هزینه های جاری دولت که امروزه بیش از ۸۵ درصد درآمد عمومی کشور را به خود اختصاص می دهد باید تدبیری و راهکاری اساسی بیندیشیم.

,

قصور دولت در تدوین لایحه بودجه ۹۷

, قصور دولت در تدوین لایحه بودجه ۹۷, قصور دولت در تدوین لایحه بودجه ۹۷,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: اجرای بودجه عملیاتی، کاهش حجم دولت، افزایش هزینه های جاری، عدم استفاده از منابع نفتی در تدوین بودجه سال ۹۷ از ضرورت هایی است که دولت در تدوین لایحه بودجه ۹۷ به صورت کامل پیش بینی نکرده است.

,

وی گفت: امیدواریم که مجلس علیرغم قصور دولت در تدوین لایحه بودجه سال آینده بتواند احکام برنامه ششم توسعه را در بودجه ۹۷ لحاظ کند و شرایط را برای توسعه کشور مهیا کند.

,

درآمد دولت با وصولی‌ها تناسب ندارد

, درآمد دولت با وصولی‌ها تناسب ندارد, درآمد دولت با وصولی‌ها تناسب ندارد,

حسینی افزود: تا امروز بودجه دولت با وصولی درآمدها فاصله قابل ملاحظه ای داشته است و در نهایت عدم وصول درآمد ها منجر به عدم اجرای طرح های تملک دارایی و سرمایه ای شده است.

,

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان تصریح کرد: پیش بینی می شود که امسال بالغ بر ۳۰ درصد درآمدهای دولت تحقق پیدا نکند، در سنوات گذشته به غیر از سال ۹۵ درآمد دولت با وصولی ها تناسب نداشت.

,

برداشت ۴۵ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه برای جبران کسری بودجه

, برداشت ۴۵ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه برای جبران کسری بودجه, برداشت ۴۵ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه برای جبران کسری بودجه,

وی اظهار کرد: اگر دولت در سال ۹۵ گزارش مناسبی ارایه می کند و فاصله هزینه های وصولی با درآمدها کمتر است به دلیل اجازه برداشت ۴۵ میلیارد تومان از محل اسناد خزانه توسط مجلس به دولت در اصلاح بودجه بود.

,

حسینی افزود: امیدواریم در سال ۹۷ درآمدها را احصاء کنیم که تا برآورده هزینه ها مطابق با آن عملیاتی شود.

,

وضع احکام جدید در نظام بودجه ریزی مردود است

, وضع احکام جدید در نظام بودجه ریزی مردود است, وضع احکام جدید در نظام بودجه ریزی مردود است,

وی افزود: گزارش سخنگوی دولت از لایحه بودجه ۹۷ و تصویب احکام در کمیسیون های دولت مبنی بر احکام و تبصره ماده واحده بودجه است که همین سبب نگرانی از بودجه ریزی در کشور است.

,

حسینی ادامه داد: در خیلی از سال ها ما دچار مشکلات بودجه و کمبود اعتبارت بودیم و که به ناچار در بودجه سنواتی برخی از احکام و قوانین اصلاح شده است.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: متاسفانه در سالیان قبل دربرآورد برخی از درآمدها احکام جدیدی را وضع کردیم که این مسئله در نظام بودجه ریزی کلان دنیا مردود است و در کشورهای در حال توسعه در تدوین بودجه این تعداد احکام در ابتدای لایحه بودجه دیده نمی شود.

,

برخی از احکام قانون بودجه خارج از اصول نظام بودجه‌ای کشور است

, برخی از احکام قانون بودجه خارج از اصول نظام بودجه‌ای کشور است, برخی از احکام قانون بودجه خارج از اصول نظام بودجه‌ای کشور است,

وی گفت: بر اساس بیانات مسئولان دولتی، برخی از احکام در کمیسیون برنامه و بودجه، کمیسیون تلفیق و صحن علنی مورد برسی قرار گرفت، تعدادی احکام مشاهده می شود که خارج از اصول نظام بودجه کشور است.

,

حسینی اظهار کرد: همانگونه که پیش بینی هزینه کرد و برآورد درآمدها باید بر اساس قوانین باشد، درآمدها و اعتبارات هم باید براساس مقررات و دستور العمل‌های دایمی کشور صورت گیرد.

,

اختصاص بخش عظیمی از بودجه به شرکت‌های دولتی

, اختصاص بخش عظیمی از بودجه به شرکت‌های دولتی, اختصاص بخش عظیمی از بودجه به شرکت‌های دولتی,

نماینده تفرش، آشتیان و فراهان گفت: اعداد، ارقام، جداول و پیوست های قانون بودجه باید در دولت، کمیسیون ها و صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار بگیرد تا بودجه نهادها و میزان اثربخشی آن ها بر اساس سیاست های برنامه ششم برنامه ریزی شود.

,

وی  افزود: پیوست های قانون بودجه که اغلب بودجه عمومی را شامل می شود در بخش بودجه شرکت های دولتی عدد بزرگی را به خود اختصاص می دهند که در رسانه ها هم کمتر به آن ها پرداخته می شود.

,

کاهش بودجه حوزه‌ فرهنگی و نهادهای انقلابی در چند سال‌ اخیر

, کاهش بودجه حوزه‌ فرهنگی و نهادهای انقلابی در چند سال‌ اخیر, کاهش بودجه حوزه‌ فرهنگی و نهادهای انقلابی در چند سال‌ اخیر,

حسینی با اشاره به اینکه رشد بودجه در حوزه های فرهنگی کمتر است تصریح کرد: در صورتی که رشد بودجه باید متناسب با سیاست های دولت در همه حوزه ها باشد، در مدیریت فعلی دولت، هزینه های اجتناب ناپذیر در اولویت قرار دارد و چند سالی است که تخصیص بودجه حوزه فرهنگی و نهادهای انقلابی کمتر شده است.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: امروز باید منابع بودجه را با سیاست های اقتصاد مقاومتی و احکام برنامه ششم منطبق کنیم و یکی از دغدغه های اصلی کشور بحث اشتغال است که باید در بودجه ۹۷ برای فراهم کردن اشتغال پایدار اقدامات مناسبی صورت گیرد.

,

ارتقای سطح معیشت مردم و فقرزدایی در اولویت لایحه بودجه ۹۷ قرار گیرد

, ارتقای سطح معیشت مردم و فقرزدایی در اولویت لایحه بودجه ۹۷ قرار گیرد, ارتقای سطح معیشت مردم و فقرزدایی در اولویت لایحه بودجه ۹۷ قرار گیرد,

وی اظهار کرد: در لایحه بودجه سال ۹۷، دو مساله ارتقای سطح معیشت مردم و فقرزدایی باید مورد توجه قرار بگیرد که می طلبد این مباحث در سطح قانون باقی نمانده و اجرایی شود.

,

حسینی تصریح کرد: همچنین افزایش اعتبارات نهادها و دستگاه‌های موثر در راستای ارتقای سطح معیشت مردم باید در اولویت باشد.

,

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ارمغان رویکرد دولت و مجلس در بودجه ۹۷ باید در جهت تولید و اشتغال باشد.

,

وی خاطر نشان کرد: دولت باید با سیاست هایی که در بودجه ۹۷ نهایی می شود دهک های پردرآمد را حذف کند و این منابع را به سمت زیرساخت ها و اشتغال سوق دهیم تا شرمنده مردم نشویم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه