اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان زنجان:

خدمات الکترونیکی دستگاه قضا در استان زنجان گسترش می‌یابد/ میانگین ابلاغ الکترونیکی در استان رو به افزایش است

خدمات الکترونیکی دستگاه قضا در استان زنجان گسترش می‌یابد/ میانگین ابلاغ الکترونیکی در استان رو به افزایش است
رئیس کل دادگستری استان زنجان از افزایش خدمات الکترونیکی دستگاه قضا در استان زنجان خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; جعفر گل‌محمدی امروز در جلسه شورای قضایی استان زنجان با بیان اینکه ابلاغ دستی مشکلات خاص خود را دارد به لزوم گسترش خدمات الکترونیکی تاکید داشت و اظهار کرد: با توجه به پیشرفت جامعه و گسترش خدمات و ابزار الکترونیکی موضوع ابلاغ الکترونیکی تحول عظیمی را در جامعه ایجاد کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به رویکردهای قوه قضاییه در گسترش خدمات الکترونیکی و افزایش رضایت مندی مردم ابراز کرد: چندین سال گذشته قوه قضاییه سعی داشته از این امکانات به نحو احسن استفاده کند.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای گسترش ارائه خدمات الکترونیکی عنوان کرد: سامانه‌های مختلفی توسط قوه قضائیه ایجاد شده که یکی از این سامانه‌ها ابلاغ الکترونیک قضایی است.

,

وی به سامانه ثبت نام الکترونیک با عنوان سامانه ثنا اشاره کرد و گفت: باید در معرفی این سامانه و ثبت نام در آن فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود.

,

گل‌محمدی با اشاره به برنامه دادگستری استان زنجان در گسترش استفاده از سامانه ثبت نام و ابلاغ الکترونیکی قضایی خاطرنشان کرد: به دنبال این هستیم استفاده از خدمات الکترونیک قضایی افزایش یافته و اطلاع رسانی‌ها نیز از سامانه انجام شود.

,

وی با بیان اینکه در ابلاغ الکترونیکی اسرار و آبروی مردم حفظ می‌شود، افزود: در ابلاغ الکترونیکی اثبات اینکه موضوع ابلاغ شده یا نه قابل استناد است.

,

رئیس کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: اینکه هر شخص فقظ خود از این سامانه برخوردار است از مزایای آن بوده و مشکلات روش سنتی را ندارد چرا که در روش سنتی ممکن است فرد دیگری در منزل برگه ابلاغ را دریافت کند.

,

وی با بیان اینکه برخی از نارضایتی‌های مردم با این روش کمتر می‌شود، اظهار کرد: در برخی شرایط روش سنتی سبب شده تا برگه ابلاغ به دست شخص مورد نظر نرسد یا فرد دیگری آن را دریافت کند.

,

گل‌محمدی به مزایای مادی روش الکترونیکی اشاره کرد و گفت: سال گذشته 40 میلیارد تومان به خاطر استفاده از این روش در دستگاه قضا صرفه جویی شده و در استان خراسان رضوی 150 نفر نیروی ابلاغ کاهش یافته‌اند.

,

وی با اشاره به اینکه در ابلاغ الکترونیکی از نظر فنی نیز رسیدن یا نرسیدن ابلاغ نیز قابل بررسی است، تصریح کرد: البته ما در استان از مجموع کشوری عقب هستیم.

,

وی با اشاره به وجود دو دفتر خدمات قضایی در زنجان ابراز کرد: ماهنشان فاقد دفتر خدمات قضایی است و در خدابنده نیز در حال راه اندازی بوده و تمام تلاش خود را برای استفاده از این سامانه در مناطق مختلف استان انجام می‌شود.

,

گل‌محمدی با بیان اینکه ثبت نام الکترونیکی از مراجعین آغاز شده است، عنوان کرد: دفاتر اسناد رسمی و ازدواج، تعاونی‌ها و سایر نهاد می‌توانند نسبت به ثبت در سامانه ثنا اقدام کنند و بحث بیمه نیز در دست پیگیری است چرا که در بیمه نیز افراد به نوعی با دادگستری در ارتباط هستند.

,

وی با اشاره به میانگین ابلاغ الکترونیک در کشور و استانهای مختلف خاطرنشان کرد: میانگین کشوری ابلاغ الکترونیک 45 درصد بوده که مهر ماه امسال در زنجان 28 درصد گزارش شده و در پایان آبان ماه به 33 درصد رسیده است.

,

//س

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه