اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل:

پنج کشاورز آران و بیدگلی به عنوان «کشاورز نمونه» استان انتخاب شدند

پنج کشاورز آران و بیدگلی به عنوان «کشاورز نمونه» استان انتخاب شدند
مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل، گفت: پنج کشاورز شهرستان آران و بیدگل در سال زراعی ۹۵-۹۶ به عنوان کشاورز نمونه استان اصفهان انتخاب و به مرکز معرفی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خطب شکن، حسین فتاحی، در گفت و گو با این پایگاه خبری، با اشاره به برگزاری آیین معرفی و تجلیل از تولیدکنندگان برتر بخش کشاورزی استان اصفهان، اظهار کرد: پنج کشاورز نمونه شهرستان آران و بیدگل در این مراسم، از جمع ۵۳ برگزیده به عنوان کشاورز نمونه استان انتخاب شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خطب شکن,

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل، اضافه کرد: آقایان عبدالله قربانی، حسین سرفرازی، علی شاهیان، جواد محمدی و سرکار خانم رضوی پنج کشاورز نمونه استان از شهرستان آران و بیدگل در سال زراعی ۹۵-۹۶ تقدیر و به مرحله کشوری معرفی شدند..

,

وی در مورد ملاک های انتخاب تولیدکنندگان برتر حوزه کشاورزی، تصریح کرد: توجه به میزان عملکرد در واحد سطح، میزان مصرف آب، بهره‌وری تولید، مصرف کود و سم، حفاظت از محیط‌زیست، همکاری در حوزه ترویج و آموزش و بهره‌وری از منابع در شرایط فعلی خشکسالی و تغییرات اقلیمی از جمله شاخص های مهم در انتخاب برترین‌ها است.

,

فتاحی با بیان این که آران و بیدگل با کسب پنج مقام جایگاه دوم استان پس از شهرستان اصفهان را به دست آورد، عنوان کرد: این جایگاه نشان از همت والای مردم کویر در بهره مندی از حداقل شرایط برای کشاورزی است.

,

وی تاکید کرد: آران و بیدگل با وجود قرار گرفتن در منطقه خشک و کویری قطب تولید پسته، پنبه و طالبی در استان و کشور است.

,

مدیر جهاد کشاورزی آران و بیدگل، تغییر الگوی کشت با توجه به کم آبی شدید را مهم‌ترین نیاز بخش کشاورزی شهرستان دانست و خاطرنشان کرد: بیش از چهار هزار از اراضی کشاورزی نیازمند آب در شهرستان به محصولاتی با نیاز آبی کم از جمله پسته و زعفران تبدیل شده است.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه