اخبار داغ

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی:

82 پروژه عمرانی در دستور کار قرارگاه آبادانی/هزینه کرد بیش از 11 میلیارد تومان برای این پروژه ها

82 پروژه عمرانی در دستور کار قرارگاه آبادانی/هزینه کرد بیش از 11 میلیارد تومان برای این پروژه ها
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: در حوزه زیرساخت و عمرانی، 82 پروژه با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد و 300 میلیون ریال در فاز اول تعریف شده است که از این میزان اعتبار، 50 درصد سهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی و 50 درصد سهم استان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد زهرایی جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی در گفتگو با خاورستان، اظهار کرد: قرارگاه پیشرفت و آبادانی مناطق محروم بنا به درخواست و مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد هزار نقطه هم‌طراز انقلاب، در سراسر کشور و در سپاه تشکیل و راه‌اندازی شد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,
 
,
وی افزود: فاز اول قرارگاه پیشرفت و آبادانی شامل 120 دهستان در کشور است که از این تعداد 6 دهستان در خراسان جنوبی قرار دارد. 
,
 
,
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: این قرارگا‌ه در پنج حوزه زیرساخت و عمران، سلامت با رویکرد پیشگیری، توانمندسازی و اشتغال، تعلیم و تربیت و فرهنگی فعالیت می‌کند.
,
 
,
زهرایی تصریح کرد: دهستان های شوسف و میغان نهبندان، درح سربیشه، قهستان درمیان، پترگان زیرکوه و منتظریه طبس در خراسان جنوبی که شامل شش دهستان است انتخاب شده و در فاز اول قرارگاه هستند.
,
 
,
وی افزود: محور فرهنگ به عنوان اصلی ترین محور فعالیت قرارگاه بوده چرا که با تمرکز بر فرهنگ می توان موجبات رشد و تعالی انسانها را فراهم کرده و به تبع آن بر اساس نگاه انقلاب اسلامی، جوامع اسلامی نیز رشد کرده و خود مردم برای رفع محرومیت منطقه خود اقدام خواهند نمود؛ بر این اساس مهمترین اقدام کارگروه فرهنگی استقرار تسهیل‌گر روحانی در برخی نقاط دهستان است.
,
 
,
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: در مجموع تاکنون 20 تسهیل‌گر طلبه و روحانی شناسایی و مستقر شده اند که از این تعداد 16 نفر در روستاهای شیعه نشین حضور دارند و بقیه اهل تسنن هستند و نیروهای مستقر شده اکثرا بومی منطقه بوده و 14 نفر از طلاب شیعه، دوره آموزشی را گذرانده اند.  
,
 
,
زهرایی تصریح کرد: در حوزه زیرساخت و عمرانی، 82 پروژه با اعتباری بالغ بر 55 میلیارد و 300 میلیون ریال در فاز اول تعریف شده است که از این میزان اعتبار، 50 درصد سهم قرارگاه پیشرفت و آبادانی و 50 درصد سهم استان است.
,
 
,
وی افزود: قرارگاه تاکنون 11 میلیارد و 500 میلیون ریال و حدود 40 درصد از تعهدات خود را پرداخت کرده است و در حال حاضر حدود 40 پروژه تکمیل شده و 65 پروژه نیز در حال اجرا است و  بیش از 70 درصد  پیشرفت فیزیکی داشته است.
,
 
,
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان‌جنوبی گفت: پروژه های عمرانی این قرارگاه شامل پنج باب خانه ی عالم، 59 رشته قنات، 12 باب استخر ذخیره آب، دو مسجد، یک حسینیه و 2 حمام و سرویس بهداشتی و یک طرح مطالعاتی آبخیزداری هستند.
,
 
,
, ,
زهرایی یادآور شد: 20 پروژه که شامل 17 قنات و 3 استخر ذخیره آب است با اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال در هفته بسیج افتتاح  شد که از این مبلغ 700 میلیون تومان سهم قرارگاه و بقیه خودیاری اهالی، خیرین و کمک دولتی بوده است.
,
 
,
وی افزود: با توجه به تامین 50 درصد اعتبار پروژه ها در خراسان‌جنوبی، مذاکرات و جلسات متعددی با ادارات مرتبط برگزار و تفاهم‌نامه‌ای با جهاد کشاورزی برای تامین اعتبار پروژه ها منعقد شده و امید است هرچه زودتر این تفاهم‌نامه اجرایی شود.
,
 
,
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: برنامه های اشتغال قرارگاه بر پایه اصول اقتصاد مقاومتی به‌ویژه زنجیره ارزش محصولات در هر دهستان و در راستای افزایش سطح رفاه و تقویت بنیه اقتصادی مردم تعریف شده است.
,
 
,
زهرایی ادامه داد: امروزه از یک طرف دوری مردم از طب سنتی و سبک زندگی اسلامی و از  طرف دیگر عرضه ی محصولات و مواد غذایی تراریخته، بیماری‌هایی را در جامعه گسترش داده است و مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است لذا توجه به سبک زندگی اسلامی و پیاده سازی مبانی و روش های آن در زندگی مردم در جهت پیشگیری نقش بسزایی در زندگی آنها خواهد داشت.
,
, ,
وی افزود: برنامه‌های کارگروه سلامت بر اساس سیاست‌های ابلاغی نظام جامع سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب، بخصوص توجه به اصلاح سبک زندگی و الگوی تغذیه با تمرکز بر طب ایرانی – اسلامی و با هدف پیشگیری تدوین شده است.
,
 
,
جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی خراسان جنوبی گفت: در حوزه سلامت و سبک زندگی تلاش می شود مردم بیش از پیش به پتانسیل گیاهان دارویی موجود در استان توجه کنند و از آن بهره ببرند و همچنین این کارگروه تلاش خواهد کرد بیش از امر درمان به مقوله ی پیشگیری بپردازد.
,
 
,
زهرایی تصریح کرد: دلیل عمده بیماری های غیر واگیر در کشور و بخصوص خراسان جنوبی به علت رعایت نکردن دستورات بهداشتی و اسلامی- ایرانی است و نمونه‌ی بارز آن همان احکام غذا خوردن است که به آن توجه نمی‌شود.
,
 
,
وی در خصوص کارگروه تعلیم و تربیت گفت: این کارگروه با بررسی دقیق دهستان‌ها و با همکاری دستگاه‌های مربوطه سعی دارد به رفع مشکلات تحصیل دانش آموزان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهر بپردازد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه