اخبار داغ

باهوش بودن مهمتر است یا متفکر بودن؟

باهوش بودن مهمتر است یا متفکر بودن؟
یک کارشناس علوم تربیتی در اردبیل گفت: هوش یک ابزار است و تفکر مهارت استفاده از این ابزار، والدین اینقدر دنبال عدد آی کیو نباشید، از مسابقه کی باهوش تره به تمرین تفکر بپردازید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم علیپور کارشناس علوم تربیتی در اردبیل در گفتگو با بانوی کوثر، در خصوص اینکه باهوش بودن مهمتر است یا متفکر بودن؟ اظهار داشت: برای اثبات اینکه باهوش بودن چقدر مهم است کافی است زندگی باهوش ترین انسانی که از او تست گرفته شد را ارزیابی کنیم .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بانوی کوثر,

وی گفت: هوش یک ابزار است و تفکر مهارت استفاده از این ابزار، والدین عزیز پس اینقدر دنبال عدد آی کیو نباشید، ما نیاز به تفکر داریم .از مسابقه کی باهوش تره به تمرین تفکر بپردازیم.

, .,

وی افزود: درود به مادر و سپاس از پدری که می داند مهارت تفکر را باید تا قبل از نوجوانی به کودکش بیاموزد.

, .,

علیپور یادآور شد: برای پرورش هوش و تفکر کودکان باید کتاب‌هایِ مصور رنگی در اختیار کودکان باید قرار داد. یا داستان‌های ساده ای که مادرها ـ و احیاناً مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها ـ برای بچه‏ ها تعریف می‏کنند نیز وسیلۀ دیگری برای جلب توجه کودک به مطالعه است.

, .,

وی گفت: خودتان اهل مطالعه باشید تا کودکتان با مشاهدۀ شما، به مطالعه تشویق شود با این طریق ذهن و هوش فرزندان بازتر می شود .

, .,

وی بیان کرد: کودکتان را در یک کتابخانه عمومی عضو کنید.، یک  قفسه کتاب خریداری کنید و آن را از کتاب‌های ویژه کودکان پر کنید هر روز برای کودکتان کتاب بخوانید. در هنگام کتاب خواندن، با تغییر صدا به تناسب شخصیت‌ها، کتاب و کتابخوانی را برای وی جالب‌تر کنید.

, ., ., .,

کارشناس روانشناسی گفت: باید عوامل موثر بر رشد هوشی کودک بررسی شود و اینکه آیا والدین در رشد هوشی کودک موثر هستند؟ طبیعت موثر تر است یا تربیت؟

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه