اخبار داغ

نماینده مردم خاش ومیرجاوه در مجلس :

دولت باید بخشی از سود افزایش قیمت نفت را به اشتغالزایی اختصاص دهد

دولت باید بخشی از سود افزایش قیمت نفت را به اشتغالزایی اختصاص دهد
نماینده مردم خاش و میرجاوه در مجلس گفت: دولت بایدبخشی از سود ناشی از افزایش قیمت نفت را برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری به مصرف برساند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی کرد در گفت و گو با خبرنگار لادیز، اظهار کرد: با توجه به افزایش قیمت جهانی نفت و تاثیر آن در افزایش قیمت نفت ایران، دولت باید بخشی از سود ناشی از افزایش قیمت نفت را برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری به مصرف برساند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, لادیز,

وی افزود: دولت می تواند قسمتی از سود افزایش فروش نفت را برای مقابله با خسارات ناشی از بحران های طبیعی مانند زلزله، طوفان و غیره به مصرف برساند و بخشی از آلام مردم خسارت دیده را در این بخش برطرف کند و از این طریق برای جبران خسارات ستادهای بحران در تمام شاخص های از قبیل طوفان ،ریزگردها و حوادث جاده ای برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

,

علی کرد خاطرنشان کرد: اختصاص بخشی از سود فروش نفت به تکمیل پروژه های نیمه تمام و حیاتی در مناطق محروم مانند گازرسانی، راه آهن ،آماده سازی زیرساخت های بازارچه های مرزی و دوبانده شدن جاده های ترانزیتی می تواند بخشی از مشکلات مردم را برطرف کند از طرفی دیگر دولت می تواند با صرف بخشی از سود فروش نفت برای احیای کارخانجات ورشکسته به اقتصاد مقاومتی، جذب نیرو و کاهش بیکاری کمک کند.

,

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به مطالبات مردم استان از دولت، تاکید کرد: تخصیص اعتبارات برای آب رسانی به شهرهای میرجاوه و خاش، مجتمع های آب رسانی، دیوارهای حفاظتی شهرها و مزارع و باغات و پروژه های نیمه تمام در استان بخشی از مطالبات ما در سفر رییس جمهور به سیستان و بلوچستان بود.

,

وی ادامه داد:دوبانده شدن محورهای مواصلاتی خاش و میرجاوه و اتمام ساخت مسیرهای ریگ ملک، گزند و درگیابان، گازرسانی به شهرهای خاش و میرجاوه، ارتقای مناطق واجدشرایط به شهرستان و ارتقای مراکز بخش های ریگ ملک و لادیز به شهر، تخصیص اعتبار برای پروژه اینترنت پرسرعت در حوزه انتخابیه، اختصاص اعتبار برای لایروبی قنوات، چاه ها، رودخانه ها، و کمک بلاعوض به کشاورزانی که در اثرخشکسالی دچار خسارت شده اند از جمله مطالبات مردم حوزه انتخابیه بنده از دولت است.

,

وی با اشاره به لزوم اجرای طرح های اشتغالزایی برای کاهش نرخ بیکاری، اذعان کرد:بازکردن گذرمرزی میرجاوه،ریگ ملک و روتک برای اشتغال کوله برهای مرزی، تسریع در راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی میرجاوه، اخذ مجوز درمانگاه تامین اجتماعی میرجاوه،اجرای فاز دو کارخانه سیمان ، ایجاد کارگاه های بسته بندی خرما و پسته و کارخانجات فرآوری محصولات کوچک می تواندبه کاهش بیکاری در این شهرها کمک زیادی کند.

انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه