اخبار داغ

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی؛

نیازمند اهدای پلاسما جهت تولید مشتقات دارویی هستیم

نیازمند اهدای پلاسما جهت تولید مشتقات دارویی هستیم
مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی شرایط اداره این سازمان را به صورت جهانی و واحد عنوان کرد و نیازمند اصلی فعلی را اهدای پلاسما از سوی مردم جهت تهیه و تولید مشتقات دارویی دانست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، مجتبی قهرمان رضائیه صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به راه اندازی طرح سپاس یا سلول های بنیادی از ابتدای سال در آذربایجان غربی اظهار داشت: فرد مراجعه کننده می تواند علاوه بر اهدای خون در اهدای پلاسما یا سلول های بنیادی شرکت کرده و نسبت به اهدای سلول های بنیادی اقدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، ضمن بیان اهمیت اهدای پلاسما و استفاده آن در درمان بیماران مختلف افزود: پلاسما درمانی با دستگاه های جدید و فناوری های نوین برای تعویض پلاسما برای بیمارانی که نیازمند آن هستند استفاده شده و تحت درمان قرار می گیرند.

,

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی، از به وجود آمدن بخش های استفاده از فرآورده های خونی در استان در زمان های مختلف خبر داد و اذعان داشت: نزدیک یک دهه است که شاهد بخشی به نام پلاکت فلزی هستیم. پلاکت در چند سال اخیر وارد پرسه کشور ما شده هر فرد قابلیت اهدای حداکثر ۸۰۰ سی سی پلاکت فلزی را دارد.

,

قهرمان رضائیه، استفاده از فرآوردههای خونی در به دست آوردن مشتقات دارویی مختلف خبرداد و تصریح کرد: بیماری های سرطانی و اعصاب و روان اولویت استفاده از مشتقات دارویی پلاسما قرار دارند و اهدای مستقیم پلاسما اثردهی دارو را تا ۹۰ درصد افزایش می دهد.

,

وی، با اشاره به دیگر اهمیت های اهدای پلاسما عنوان کرد: ساخت مشتقات دارویی از پلاسماهای اهدا شده داخلی، کشور را به خودکفایی رسانده و از وارد کردن موارد مربوط به پلاسما جلوگیری می کند همچنین باعث کاهش ۲۵ میلیون دلاری هزینه های وزارت بهداشت در زمینه واردات داروهای مختلف می شود.

,

مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی، گفت: سازمان انتقال خون آذربایجان غربی از سال ۹۰ موفق به راه اندازی بخش پلاکت فلزی، سال ۹۲وارد مقوله ارسال پلاسما و سال ۹۵ به مقوله تولید پلاسما فلزی شده است.

,

قهرمان رضائیه، با اشاره به استقبال مردم از بخش اهدای پلاسما فریزکه شامل ۲۳ هزار داطلب می شود ادامه داد: هنوز به میزان مد نظر و لازم در این زمینه دست پیدا نکرده ایم و از ابتدای سال ۹۶ میزان یک هزار ۲۷۰ واحد پلاسما فریز و ۵۴۰ واحد پلاکت فریزاهدا شده است.

,

وی، در خصوص ذخایر خونی استان نیز عنوان کرد: سالانه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر در ایام مختلف سال جهت اهدای خون به مراکز اهدای خون مراجعه کرده و نیازهای خونی استان را به میزان ۱۰۰درصد تامین می کنند و شاهد افزایش ۴/۱۸ درصدی اهدای خون در سال جاری نسبت به هشت ماه اول سال گذشته هستیم.

,

مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی در خصوص آمادگی استان در مواقع بحرانی جهت تامین منابع خونی گفت: سازمان توانایی تامین خون مورد نیاز در هر شرایطی به مدت ۹ روز را دارد.

,

وی تعداد اهدا کنندگان خون در سال ۹۶ را ۲۶ هزار و ۹۱۸ نفر بیان کرد و ادامه داد: این میزان در مدت زمان مشابه در سال گذشته ۲۵ هزار و ۲۱۲ نفر بوده است.

,

قهرمان رضائیه از ارسال یک هزار و ۴۰۰واحد خون از طریق شبکه خون رسانی کشور به تهران جهت استفاده در مناطق زلزله زده و بیماران خبرداد و اظهارداشت: با وجود ارسال این میزان واحد خونی هیچ فرآورده خونی تاکنون به آذربایجان غربی ارسال نشده و استان در شرایط خود کفایی قرار دارد.

,

مدیر کل انتقال خون آذربایجان غربی، این سازمان را نیازمند اهدای پلاسما از سوی مردم دانست و تاکید کرد: نگهداری پلاسما با هزینه های بسیار بالایی مواجه است و اگر پس از اهدا در عرض نیم ساعت به دمای ۴۰ درجه زیر صفر برسد می توان به مدت ۲ سال در شرایط خاص نگهداری کرد.

,

وی در خصوص شرایط نگهداری خون و دیگر فرآورده های خونی نیز ابراز داشت: نگهداری خون نهایت یک ماه و فرآورده ای همچون پلاکت که باید دائم در حال لرزش جهت جلوگیری از لخته شدن باشد در شرایط ایده آل ۳ روز است.

,

قهرمان رضائیه، سازمان انتقال خون را تنها ارگانی که به صورت جهانی اداره می شود عنوان کرد و در خصوص شرایط اهدای پلاسما گفت: هر فرد می تواند بر خلاف اهدای خون که هر ۳ ماه یک بار انجام می شود هر ۲ هفته یکبار تحت آزمایشات مختلف نسبت به اهدای پلاسما اقدام کند در صورتی که سن او بین ۱۸ ال ۶۰ سال باشد.

,

وی، در این خصوص افزود: افرادی که به صورت مستمر نسبت به اهدای خون اقدام کرده اند می توانند تا ۶۵ سالگی نیز اقدام به اهدای خون و فرآورده های کنند.

,

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی، در پایان از حق اهدای خون در افرادی که دارای تتویا حجامت هستند عنوان کرد: این افراد می توانند پس از گذشت یک سال از زمان اقدام آنان به این موارد نسبت به اهدای خون تحت آزمایشات مختلف اقدام کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه