اخبار داغ

حاشبه های پانزدهمین جلسه شورای شهر؛

لایحه گزارش مالی اتوبوسرانی اصفهان بلاتکلیف ماند/ دست شهرداری در مباحث مالی بازتر شد

لایحه گزارش مالی اتوبوسرانی اصفهان بلاتکلیف ماند/ دست شهرداری در مباحث مالی بازتر شد
پانزدهمین جلسه شورای شهر در حالی امروز برگزار شد، که عدم تصویب لایحه گزارش مالی شرکت اتوبوسرانی، به عنوان امری نادر در این جلسه بود که وضعیت شرکت اتوبوسرانی اصفهان را بلاتکلیف گذاشت، تا در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ پانزدهمین جلسه شورای شهر اصفهان، در حالی صبح امروز کار خود را آغاز کرد، که در ابتدای جلسه، تنها 11 نفر از اعضای شورا حضور داشتند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

طبق روال هفته های گذشته، نطق اولیه شورا به رئیس شورا رسید و فتح الله معین، به انتقادهای مطرح شده در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی ایراد گرفت و سخنانی مطرح کرد.

,

معین مصوبات این شورا را بیشتر از شوراهای گذشته دانست و بر مصوبات مهم شورا تاکید کرد.

,

قسمت دیگر صحبت های رئیس شورا به نقدهای متعددی بود، که به پرداخت کمک هزینه برگزاری انتخابات به فرمانداری شده بود و معین سعی داشت با عادی دانستن این مبالغ، این مبلغ را بسیاری کمتر از مبالغ پیش از این و دارای مصوبه قانونی برشمارد.

,

اولین لایحه این جلسه شورا به بررسی گزارش نهایی مالی سال 95 شرکت اتوبوس رانی و تشکیل مجمع عمومی این شرکت، اختصاص یافت که حسابرس این شرکت، اطلاعات مرتبط با هزینه های این شرکت و حسابرسی های مالی رائه داد.

,

افتخاری، عضو شورا، در این رابطه در مورد احداث جایگاه گازوئیل اختصاصی برای سازمان اتوبوسرانی، این طرح را یکی از طرح های پرهزینه شرکت اتوبوسرانی دانست که مقدمات آن انجام شده است که احداث جایگاه ها انتقال شبانه اتوبوس ها به منطقه قلعه شور برای سوخت رسانی را برطرف می کند و صرفه جویی زیادی به همراه خواهد داشت.

,

وی در مورد بدهی شرکت اتوبوسرانی به اصفهان کارت هم گفت: فرسودگی سیستم اصفهان کارت نیاز به بروزرسانی دارد.

,

استفاده غیرشفاف یکی از ستادهای انتخاباتی از اتوبوس های شرکت واحد!

,

مقدری، عضو شورای شهر اصفهان، در رابطه به حسابرسی، این گزارش را غیرشفاف دانست و گفت: یکی از ستادهای انتخاباتی در زمان انتخابات از 400 اتوبوس دربستی استفاده کرده است که مبلغ بسیار زیادی است که باید در این زمینه شفاف سازی شود.

,

عضو شورای شهر، ادامه داد: در مورد ارائه سوخت به بخش خصوصی، تبلیغات و پاداش حقوق کارکنان باید شفاف سازی شود و حسابرس به صورت شفاف به مردم و شورا گزارش دهد.

,

مزروعی نیز در رابطه با سرمایه شرکت اتوبوسرانی، اظهارکرد: آیا مجمع عمومی فوق العاده شرکت برای بحث زیان های انباشته شرکت تشکیل شده است.

,

شرکت اتوبوسرانی با بحث انحلال یا ادامه حیات مواجه است

,

این عضو شورا با بیان اینکه شرکت اتوبوسرانی با موضوع انحلال یا بقا مواجه است، تصریح کرد: باید در این مورد تعیین تکلیف شود.

,

شهردار اصفهان، در پاسخ به سوال اعضای شورا، گفت: هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی جدید است و آن چه مطرح شد مرتبط با گذشته شرکت است.

,

نوروزی با بیان اینکه ما به دنبال شفاف سازی هستیم، خاطرنشان کرد: هیئت مدیره و مدیران شرکت سال آینده اطلاعات کامل را در اختیار اعضا و مردم بگذارد.

,

دارایی های شرکت اتوبوسرانی بیشتر از دیون است

,

وی ادامه داد: زیان انباشته شرکت اتوبوسرانی یک زیان انباشته استمراری است که سابقه 20 ساله دارد و اتوبوس های شرکت اتوبوس رانی تاکنون قیمت گذاری نشده و به نام شهرداری است.

,

شهردار اصفهان تاکید کرد: دارایی های شرکت اتوبوسرانی بسیار بیشتر از دیون این شرکت است.

,

شریعتی در رابطه با اتوبوس هایی که به یکی از ستادهای انتخاباتی داده شده و هنوز ریالی به اتوبوس رانی پرداخت نشده است، گفت: ما باید مسائل گذشته را بررسی کرده و تحقیق و تفحص کنیم؛ این موضوع باید به کمیسیون تلفیق یا دیگر کمیسیون ها برگردد و بررسی بیشتری شود.

,

دولت سهم خود به شرکت اتوبوسرانی را پرداخت نکرده است

,

معین، به عنوان موافق این لایحه، با بیان اینکه از بدو تشکیل این شرکت همواره این شرکت با زیان مواجه بوده است و توسط شهرداری به این شرکت کمک شده است، گفت: یک سوم بهای بلیط را نیز سالیانه در بودجه خود می دیده اند که از زمان دولت نهم و دهم به بعد این مبلغ قطع شد و در سال های بعد هم تمام این پول پرداخت نشده است.

,

رئیس شورای شهر با بیان اینکه از محل یارانه خرید سوخت مبلغی برای خرید اتوبوس یه شهرداری می دادند، خاطرنشان کرد: این هزینه ها نیز بنا بر مصوبه مجلس این هزینه پرداخت نشده است و این درحالی است که که هر یک از اتوبوس های خریداری شده بین 600 تا 700 میلیون تومان هزینه به شرکت متحمل می کند.

,

وی ادامه داد: این زیان در سراسر کشور وجود دارد.

,

معین در پیشنهاد خود برای تصویب این لایحه و حسابرسی های انجام شده، از ارائه گزارش توسط هیئت مدیره شرکت در مورد هزینه های این شرکت ظرف سه ماه، نحوه در اختیار گذاشتن اتوبوس ها به بخش خصوصی، بررسی دقیق بازرسان از حساب های این شرکت و الزام بخش خصوصی برای رعایت استانداردهای شرکت اتوبوسرانی صحبت به میان آورد که مجدداً مزروعی بر بررسی حیات یا ممات شرکت و قانونی عمل کردن در این زمینه تذکر داد.

,

لایحه گزارش مالی شرکت اتوبوسرانی بلاتکلیف ماند

,

در پایان رای گیری، رای با چهار موافق، هفت مخالف و یک ممتنع به تصویب نرسید و تصمیم در رابطه با بیلان و صورت مالی شرکت اتوبوسرانی با وجود اینکه رئیس هیئت مدیره و هیئت رئیسه این شرکت به تازگی یه طور کلی تغییر کرده اند، تا مورد نظر شورا و شهرداری باشند، به تصویب نرسید و به گفته معین به عنوان پدیده نادر بلاتکیف ماند و این احتمال وجود دارد که شرکت در آینده دچار مشکل شود.

,

در ادامه جلسه برای تعیین بازرسان شرکت واحد اتوبوس رانی، پورمحمد شریعتی نیا، اصغر برشان و سرهنگ رضا رضایی- رئیس راهور استان- به عنوان بازرسان انتخاب شده در شرکت اتوبوس رانی با رأی نمایندگان انتخاب شدند.

,

برخی اعضای شورا و اعضای شرکت اتوبوسرانی، خواستار رأی گیری مجدد شدند و مجمع شرکت را خارج از قوانین مجمع شورای شهر دانستند که موجب برخی مخالفت ها و بگومگوهای کوتاه مدت اعضای شورا شد.

,

لایحه بعدی تفویض اختیارهای بیشتر به شهرداری اصفهان و معاونان شهرداری بود که کمیسیون تلفیق برخی از پیشنهادهای شهرداری را پذیرفت و برخی از آن ها را اصلاح کرد.

,

هرگونه افزایش اختیارات مغایر با وظیفه نظارتی شورای شهر است

,

مزروعی، در انتقاد به این افزایش اختیارات، گفت: هرگونه افزایش اختیارات مغایر با وظیفه نظارتی شورای شهر بوده و با تاکید بر شفاف سازی ها مغایر است.

,

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، افزود: این لایحه با حقوق شهروندان در تعارض است و این افزایش اختیارات جلوی نظارت بیشتر شورا را خواهد گرفت.

,

در تصویب این لوایح توجه زیادی به مسائل حقوقی نمی شود

,

زندآور، دیگر عضو شورا، به عنوان موافق این لایحه، اظهار کرد: ما اختیارات شهردار را به دلیل مسائل و مشکلات شهرداری افزایش می دهیم و شورا می تواند این اختیارات را واگذار کند.

,

وی با بیان اینکه، در تصویب این مسائل به موارد حقوقی نمی پردازیم، عنوان کرد: خواهش ما این است که دست دوستان ما برای انجام اقدامات لازم در شهرداری بازتر باشد.

,

افزایش اختیارات شهرداری پس از انتخاب مدیران جدید صورت گیرد

,

شریعتی به عنوان مخالف این طرح، گفت:به دلیل نقل و انتقال هایی که در مدیران شهرداری اتفاق می افتد، این افزایش اختیارات پس از تغییر و استقرار مدیران جدید صورت گیرد.

,

در پایان نمایندگان شورا با 9 موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

,

افزایش سرمایه شهرداری در شرکت بین المللی نمایشگاه های اصفهان

,

لایحه بررسی شده بعدی در شورای شهر، افزایش سهم شهرداری اصفهان به مبلغ 316 میلیارد ریال در شرکت نمایشگاه های بین المللی اصفهان بود.

,

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های استان، در رابطه با این طرح گفت: شرکت نمایشگاه ها دارای 10 سرمایه دار است که شهرداری اضفهان و اتاق بازرگانی سهام دار بزرگ این شرکت هستند.

,

یارمحمدیان، با بیان اینکه قبل از افزایش سرمایه، سرمایه شرکت نمایشگاه ها 35 میلیارد بوده است، گفت: تکمیل این شرکت نیاز به افزایش سرمایه دارد که نمایندگان سهام داران یک افزایش 50 میلیاردی سرمایه را به تصویب رساندند و این افزایش سرمایه برای تکمیل پروژه با موافقت سهام داران صورت گرفته است.

,

وی با بیان اینکه افزایش نیافتن سرمایه، ضررهای زیادی برای ما به همراه دارد، گفت: بحث اول شهرداری و شورای شهر بحث توریست است ک این نمایشگاه ماندگاری توریست در این اصفهان را یک روز افزایش می دهد.

,

بر این اساس، در انتهای نشست شورای شهر، اجازه افزایش سهم شهرداری اصفهان در شرکت نمایشگاه ها به شهرداری داده شد.

,

نطق ها و تذکرات اعضای شورای شهر نیز به موضوعات روز و تخریب خانه نائب اختصاص یافت و برخی از اعضا بار دیگر به موضوع زلزله و لزوم ایمن سازی خانه ها تاکید کردند.

,

انتهای پیام/ 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه