اخبار داغ

فرماندار سرپل ذهاب:

سرعت عمل در آواربرداری و توزیع کانکس در بین مردم زلزله زده بسیار کند است

سرعت عمل در آواربرداری و توزیع کانکس در بین مردم زلزله زده بسیار کند است
فرماندارسرپل ذهاب گفت: سرعت العمل در آواربرداری و توزیع کانکس در بین مردم زلزله زده بسیار کند است و این مهم مشکلات معیشتی مردم را دوچندان ساخته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بازی دراز، اکبرسنجابی در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران استان کرمانشاه که با حضور حجت الاسلام شهیدی، معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید کشور در سرپلذهاب برگزار شد،به شرح گزارش روند بازسازی در منطقه زلزله زده شهر سرپل ذهاب پرداخت و گفت: تاکنون تعداد 27هزار و 4 واحد در شهر و روستا ارزیابی شده است، تعداد 14هزارو 228 واحد در شهر و روستا واحد تعمیری و تعداد  12هزارو 676 واحد احداثی داریم. که از این تعداد در شهر 5هزارو 192 واحد مسکونی و در روستا 6هزارو 54 واحد مسکونی احداثی می باشند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ازی دراز,

 

,

وی افزود: درسرپل ذهاب تاکنون 1800 کانکس اهدایی مردم برای زلزله زدگان نصب و تحویل داده شده است و بالغ بر 934 کانکس از سوی قرارگاه خاتم الانبیاء ساخته شده و در اختیار مردم قرار گرفته است.و همچنین به همت ارتش 376 کانکس درسطح شهرنصب شده است و 70 کانکس در شهر بنیاد مسکن در اختیار مردم قرار داده است.

,

 

,

فرماندارسرپل ذهاب روند توزیع کانکس در شهر و روستا را نامطلوب ارزیابی کرد و گفت: سرعت توزیع کانکس در شهر بسیار کند است واین امر تا پایان زمستان به طول می انجامد و مشکلات و اعتراضات گسترده مردمی به بار آورده است.

,

 

,

وی با اشاره به مشکلاتی در حوزه ارزیابی واحد مسکونی روستایی گفت: ارزیابی مجدد واحدهای مسکونی در روستا صورت نمی گیرد و نسبت به اعتراضات مردمی ستاد معین اصفهان پیگیری و توجه خاصی انجام نمی دهد.

,

 

,

وی بیان داشت: با توجه به پیش بینی ستاد معین اصفهان عملیات آواربرداری تا سه ماه آینده به طول می انجامد و قطعا با طی این روند کند،عملیات بازسازی به تابستان موکول می شود که با توجه به گرمای طاقت فرسای این شهرستان گرمسیرو بروز بیماری های مختلف ،مشکلات معیشتی برای مردم دو چندان خواهد شد.

,

 

,

وی در ادامه به مشکلات حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: کلاس های درس 11 مدرسه درشهرستان بصورت پیش ساخته در کانکس ها و چادر راه اندازی شده است اما دراین میان عدم سیستم گرمایشی و کف پوش موکت و صندلی در کانکس ها و چادرها به مهمترین دغدغه والدین و دانش آموزان تبدیل شده است و معلمانی که در زلزله دچار آسیب شده اند قادربه توانایی حضور در کلاس درس نیستند لذا با توجه به این مشکلات مدارس بازگشایی نشود بهتر است.

,

 

,

فرماندارسرپل ذهاب قطعی مکرر برق درطولانی مدت شب درمحلات مختلف شهرستان ازدیگرمشکلات مردم زلزله زده در این فصل سرما عنوان کرد و گفت: سیستم گرمایشی نفت سوزی که هلال احمر توزیع کرده است از استانداردهای کافی برخوردارنیست و باید در این زمینه چاره ای اندیشیده شود.

,

 

,

سنجابی بیان داشت: جهاد کشاورزی در زمینه توزیع علوفه بین دامداران با دقت عمل بیشتر و حجم کافی عمل کند و این روند در جهت رفع دغدغه دامداران ادامه داشته باشد.

,

 

,

وی با اشاره به ابهام در دستورالعمل امهال دو ساله وامها در مناطق زلزله زده و سرگردانی مردم اشاره کرد و گفت: بعضی از بانک ها معتقدند فقط وام به کسانی که واحد مسکونی تخریب کامل دارند تعلق می گیرد در حالیکه باید تمام ساکنین زلزله زده از این وام بهره مند شوند و همچنین دررسیدگی پروندهای ارجاعی سرعت العمل کافی داشته باشند.

,

 

,

وی اظهار داشت: با توجه به تصمیم بنیاد مسکن مبنی براینکه در آخرین مرحله به مستاجرین بجای تحویل کانکس، پول پرداخت شود، مشکلات مستاجرین و چادرنشینی ادامه دارد لذا پیشنهاد می شود مستاجرین  5میلیون تومان پول کانکس،2 میلیون تومان معیشتی و 10 میلیون تومان وام قرض الحسنه دریافت کنند و دراین بین مالکین ملزم کنید زمانی برای دریافت وام بلاعوض به بانک معرفی می شوید که ودیعه مستاجر پس داده شود.

,

 

,

وی در پایان اختلاف نظربین یگان های مختلف و نظام وظیفه  در امر معافیت سربازان از دیگر مشکلات حاکم بر شهرستان عنوان کرد و خواستاررسیدگی به مصوبه تصویب شده شد.

,

 

,

, ,

 

,

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه تاکنون 579 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی  های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه