اخبار داغ

استاد حوزه علمیه قم:

نماز جدای از ایمان نیست/انسانی که اهل نماز باشد گناه نمی‌کند

نماز جدای از ایمان نیست/انسانی که اهل نماز باشد گناه نمی‌کند
استاد حوزه علمیه قم گفت: نماز جدای از ایمان نیست، اگر شخص مومن باشد. نمی تواند اهل نماز نباشد چون با نماز است که دل‌ها آرام می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز ، سومین اجلاس استانی نماز، با موضوع نماز و فضای مجازی روز یکشنبه با موضوع نماز و فضای مجازی در مجتمعغ غدیر شهرکرد برگزار شد.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد در این مراسم اظهار داشت: هدف از برگزاری این اجلاسیه ها برپایی هرچه بهتر نماز، این فریضه واجب الهی است.

وی اذعان داشت: ما در اینجا گرد هم آمده ایم تا بگوئیم و بشنویم از آنچه که ما را به سوی بهترین ها سوق می دهد و با این بهترین‌ها مانوس می سازد.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اهمیت و برکات نماز بیان داشت: اگر در طول زندگی کاری بجز نماز انجام ندهیم و در پرونده چیزی نباشد بجز نماز، کافی است که در بهترین جایگاه ها قرار بگیریم، نماز آورنده همه نیکی هاست، نماز مانع از این است که منکر به زندگی انسان راه پیدا کند.

نماز جدای از ایمان نیست/هیچ عملی به ارزش نماز نمی رسد

حجت الاسلام و المسلمین صمدی یزدی در ادامه اظهار داشت: نماز، این فریضه بزرگ الهی ابعاد مختلفی دارد و هرچه پیرامون آن سخن گفته شود بازهم حق این واجب الهی ادا نمی شود.

وی افزود: حکیم کسی است که اگر امر و نهی می کند یا دستوری صادر می کند، بدون حکمت نیست، خداوند خالق ما است و خالق صلاح و خیر بنده خود را می خواهد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر دستوری از طرف خداوند صادر می شود به نفع خود انسان است گفت: انسان باید بپذیرد که در مورد هیچ یک از واجبات الهی جای سوال نیست و دستور از طرف شخص حکیمی است که خیر و صلاح او را می داند و خیرخواه ماست.

وی به آثار و برکات نماز اشاره و افزود: آنقدر آثار و برکات در نماز نهفته است که اگر انسان به این آثار و برکات توجه کند، دیگر نیازی نیست که مرتب به او تلنگر زده شود و قطعا هیچ بی نمازی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام صمدی تاکید کرد: نماز جدای از ایمان نیست، اگر شخص مومن باشد، نمی تواند اهل نماز نباشد، بعد از ایمان به خدا و مسائل اعتقادی، هیچ عملی به ارزش نماز نمی رسد، مهم ترین ابزار تقرب به خدا نماز است.

وی گناه را از عوامل دوری انسان از خدا برشمرد و گفت: گناه نتیجه غفلت است، اگر انسان از یاد خدا غافل شد، این باعث گناه می شود، نماز غفلت زداست و غفلت را از بین می برد، انسانی که اهل نماز باشد نمی تواند گناه کند.

حجت الاسلام صمدی یزدی در پایان سخنانش افزود: اگر انسان نماز را زائل کند، شیطان بر او غلبه می کند، هیچ چیزی مانند نماز شیطان را نمی شکند، بهترین وسیله توسل در همه گرفتاری ها نماز است، نماز عامل استجابت دعا است، با نماز دل آرام می گیرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
, نماز جدای از ایمان نیست/هیچ عملی به ارزش نماز نمی رسد, نماز جدای از ایمان نیست/هیچ عملی به ارزش نماز نمی رسد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه