اخبار داغ

موسس مرکز توانبخشی بیماران مزمن روان قزوین:

جامعه ما برداشت صحیحی از بیماری روحی و روانی ندارد

جامعه ما برداشت صحیحی از بیماری روحی و روانی ندارد
موسس مرکز توانبخشی بیماران مزمن روان قزوین گفت: هم‌اکنون یک سوم افرادی که در این مرکز هستند، آمادگی ترخیص دارند تا به جامعه بازگردند؛ این در حالی است که متاسفانه جامعه ما برداشت صحیحی از بیماری روحی و روانی ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدصادق قاسمی در گفت‌وگو با  صبح قزوین اظهار کرد: مرکز جامع توانبخشی بهار در سال 1385 تأسیس شد که در این مرکز مسئولیت نگهداری و توانبخشی بیماران مزمن روحی و روانی بانوان استان قزوین را بر عهده داریم. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,


وی افزود: در این مرکز 70 بیمار نگهداری می‌شوند که از زمان بیماری این افراد، به طور متوسط 2 سال می گذرد که این افراد، دارای اختلالات روحی و روانی بوده و برای نگهداری به این مرکز ارجاع شدند.

لزوم ایجاد تغییر نگرش نسبت به بیماران روحی و روانی
موسس و مسئول فنی مرکز نگهداری و توانبخشی از بیماران مزمن روان بانوان قزوین خاطرنشان کرد: در این مرکز خدماتی نظیر روانشناسی، روان پزشکی، پزشکی عمومی، حرفه آموزی، خانواده درمانی، کاردرمانی و مددکار اجتماعی ارائه می‌شود. 

وی در ادامه تصریح کرد: در جلساتی که با پرسنل این مرکز برگزار می‌کنیم، یکی از دغدغه‌های ما این است که این بیماران تا چه زمانی باید در این مرکز نگهداری شوند؛ چراکه به طور مثال بیمارانی هستند که به مدت 11 سال در این مرکز بستری شده‌اند و برخی دیگر نیز دارای خانواده نیستند. 

قاسمی بیان کرد: فرآیند مرکز، توانمندسازی بیماران برای برگشتن به جامعه و کانون خانواده است؛ اما متاسفانه فرهنگ حاکم در جامعه و خانواده‌ها و همچنین برخی شرایط خاص همچون فوت والدین این افراد و عدم امکان نگهداری یا پذیرش از سوی سایر اعضای خانواده، امکان بازگشت آنها را دشوار ساخته است.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون یک سوم افرادی که در این مرکز هستند، آمادگی ترخیص دارند تا به جامعه بازگردند و یک زندگی متوسط داشته باشند؛ این در حالی است که متاسفانه جامعه ما برداشت صحیحی از بیماری روحی و روانی ندارند و به همین دلیل نیز این افراد را پذیرش نمی‌کنند. 

موسس و مسئول فنی مرکز نگهداری و توانبخشی بیماران مزمن روان بانوان قزوین بیان کرد: بیمارانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند اغلب دارای بیماری اسکیزوفرنی، افسردگی ماژور و بیماری‌های دوقطبی هستند. 

وی در پایان گفت: امیدواریم با تلاش اصحاب رسانه در فرهنگ سازی و ارتقای سطح آگاهی مردم، تغییر نگرشی در میان آحاد جامعه نسبت به این دسته از بیماران ایجاد شود.

انتهای پیام/

,
,
,
, لزوم ایجاد تغییر نگرش نسبت به بیماران روحی و روانی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه