اخبار داغ

خواهر شهید سیاهپوش:

پیروی از ولایت فقیه مهم‌ترین سفارش شهید سیاهپوش/ برادرم راهش را آگاهانه انتخاب کرده بود

پیروی از ولایت فقیه مهم‌ترین سفارش شهید سیاهپوش/ برادرم راهش را آگاهانه انتخاب کرده بود
خواهر شهید سیاهپوش گفت: شهید سیاهپوش همیشه دانشجویان و مردم را به پیروی از ولایت و پشتیبانی از امام (ره) سفارش می‌کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، “ای برادر و خواهرم! بزرگترین خواسته‌ام از تو این است که هر گاه خونم بر زمین ریخت و قلبم از تپیدن باز ایستاد، تو باید امام را بیشتر دوست بداری و جای خالیم را پر کنی و آنقدر که من امام را دوست می‌داشتم تو جبران نمائی، تا من مرگ را با خاطری آسوده در بغل بگیرم …”

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

این یاددشت گوشه‌ای از دلنوشته یک دانشجوی شهید است، دانشجویی که همگام با سلاح علم و دانش نیز اسلحه جهاد در راه خدا و دفاع از ناموس و وطن را به دوش کشید تا امروز هزاران دانشجو با افتخار و آزادانه در آرامش و امنیت به درس و تحصیل بپردازند.

,

شاید این یادداشت بیشتر از آنکه یک دلنوشته باشد تلنگر و چراغ راهی برای جوانان این مرز و بوم است تا موقعیت و تکلیف خود را به خوبی بشناسند و به آن عمل کنند.

,

این روزها که تنور جشن‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها حسابی گرم است و دانشجویان به نحوی این ایام را گرامی می‌دارند شاید بد نباشد که برگ‌های تاریخ را ورق بزنند و وصایا و سفارش‌های دانشجویانی که جزوه آزادی را با خون خود نوشتند، مرور کنند.

,

, , ,

شهید سید ناصر سیاهپوش هم یکی از آن دانشجویان است که هجدهم فروردین ۱۳۳۷ در شهر قزوین و در یک خانواده مذهبی به دنیا آمد و قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با موفقیت تحصیلات خود را تا سطح دیپلم ادامه داد.

,

سید ناصر در سال ۱۳۵۷ به خدمت سربازی رفت و هنوز ۹ ماه بیشتر از خدمتش نگذشته بود که انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

,

وی بعد از پیروزی انقلاب به خاطر علاقه زیادی که به تحصیل داشت در سال ۱۳۵۸ در مجتمع آموزش عالی دهخدا(دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)) در رشته دبیری ریاضیات قبول و مشغول تحصیل شد و دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ با سمت فرمانده گردان در ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت ترکش به مقام رفیع شهادت رسید.

,

به بهانه روز دانشجو فرصت را غنیمت شمردیم و پای صحبت‌های سید صدیقه بیگم سیاهپوش خواهر شهید ناصر شیاهپوش نشستیم.

,

خواهرشهید با بیان اینکه ناصر فرزند پنجم خانواده بود اظهار کرد: برادرم اهل مطالعه، تلاشگر و کوشا بود و به تحصیل علم علاقه زیادی داشت.

,

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز شهید افزود: ناصر جوانی خوش اخلاق و خوش برخورد بود و علاوه‌بر کمک به سالمند و دستگیری از دیگران نیز به امر به معروف و نهی از منکر اهمیت می‌داد.

,

خواهر شهید سیاهپوش در ادامه گفت: ناصر همراه با درس و دانشگاه به فعالیت‌های  مبارزاتی هم می‌پرداخت و همواره در خط اول مبارزه با جریان های چپ و راست قرار داشت.

,

وی ادامه داد: شهید سیاه‌پوش رهبری دانشجویان حزب الهی را بر عهده داشت و به مبارزه با جریان‌های منحرف سیاسی، دانشجویی و دفاع آگاهانه از خط امام و روحانیت راستین می‌پرداخت.

,

این خواهر شهید عنوان کرد: ناصر دوران سربازی خود را در ارومیه گذراند و بعد از سربازی به عضویت سپاه و مدتی بعد به خاطر توانمندی‌هایی که داشت به فرماندهی سپاه آبیک منصوب شد.

,

, , ,

خواهر شهید سیاهپوش ابراز کرد: برادرم به جهت فعالیت‌ها و مبارزاتی که داشت مخالفان زیادی قصد ترور او را داشتند به همین خاطر زمانی که می‌دانستیم می‌خواهد به منزل برگردد، همه اعضا خانواده بسیج می‌شدیم و پشت پنجره و کوچه کشیک می‌دادیم تا صدمه‌ای به او نرسد.

,

وی بیان کرد: شهید سیاهپوش سعی می کرد صمیمانه مردم را به سوی حق و راه درست دعوت کند و از بد رفتاری و خشم دوری می‌کرد.

,

خواهر شهید سیاهپوش بیان کرد: پدرم به علت وابستگی زیاد به برادرم؛ مخالف رفتن او به جبهه بود اما ناصر می‌گفت این یک وظیفه است.

,

این خواهر شهید با بیان اینکه شهید سیاهپوش همیشه می‌گفت؛ هر چه دارم از مادرم است ادامه داد: مادرم همیشه می‌گفت من از خانواده شهدا خجالت می‌کشم و پسرم باید به جبهه برود.

,

خواهر شهید سیاهپوش ابراز کرد: بلاخره روزی پدرم به منزل من آمد و گفت؛ به ناصر بگو من رضایت دادم به جبهه برود، دیشب خواب حضرت زهرا (س) را دیدم که سفارش کردند که با اعزام ناصر به جبهه موافقت کنم.

,

وی افزود: وقتی که این خبر را به ناصر دادم مانند یک کودک از شدت خوشحالی بالا و پایین می‌پرید و ابراز خوشحالی می‌کرد.

,

خواهر شهید اضافه کرد: و این شد که ناصر در روز هیجدهم اسفند ماه سال ۱۳۶۰ برای اولین مرتبه به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات فتح المبین شرکت کرد.

,

, , ,

وی اضافه کرد: برادرم در روز شانزدهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۶۱در دومین اعزام به جبهه در عملیات بیت المقدس مورد اصابت ترکش خمپاره قرار گرفت و به شهادت رسید.

,

سیاهپوش یادآور شد: شهید علی شاه رضایی از دوستان صمیمی ناصر بود و آخرین بار که بردارم به جبهه اعزام می‌شد خیلی اصرار و گریه کرد تا او را هم با خود ببرد اما ناصر قبول نکرد.

,

خواهر شهید در ادامه گفت: اما فردای همان روز سیدناصر تماس گرفت و گفت به علی بگویید از طرف من از همه حلالیت بطلبد و با یک آمبولانس به منطقه بیاید.

,

وی یادآور شد: یک هفته از شهادت ناصر می‌گذشت و ماهیچ اطلاعی نداشتیم؛ یک روز جمعه به همراه مادرم برای دعای ندبه رفته بودیم که اصرار کرد به سپاه برویم شاید از ناصر اطلاعی داشته باشند؛ زمانی که به آنجا رفتیم دوستان ناصر اظهار بی اطلاعی کردند تا اینکه  یک هفته بعد ما را از شهادت او خبردار کردند.

,

وی در ادامه گفت: با اینکه شهادت برادرم برای ما بسیار سخت و سنگین بود اما هیچگاه اجازه ندادیم دشمنان و منافقین اشک و ناراحتی ما را ببینند.

,

خواهر شهید سیاهپوش ابراز کرد: یک هفته بعد از شهادت ناصر گذشته بود که علی شاه‌رضایی هم به شهادت رسید و علی رغم اینکه اهل تهران بود و خانواده‌اش هم قزوین نبودند اما بنا به سفارشی که کرده بود پیکرش را در جوار مزار شهید سیاهپوش در گلزار شهدای قزوین به خاک سپردند.

,

, , ,

این خواهر شهید با بیان اینکه پدرم در مبارزات انقلابی ناصر اصلا مخالفتی نداشتند و حتی در این راه از ناصر حمایت نیر داشتند. اظهار کرد: شهید سیاهپوش علاوه بر فعالیت‌های دانشجویی، سخنرانی‌های انقلابی و روشنگرانه زیادی را در دانشگاه و میدان آزادی داشت.

,

وی گفت: شهید سیاهپوش اهمیت زیادی به مسئله حجاب و هدایت جامعه به این راه و مبارزه با بدحجابی می‌داد و فعالیت‌هایش در این راه بیشتر از طریق کارهای فرهنگی و تعامل منطقی و صحبت با دانشجویان خانم و هم‌کلاسی‌هایش بود تا آن‌ها را آگاهانه و بر اساس دلیل و منطق به حجاب دعوت کند.

,

خواهر شهید سیاهپوش خاطرنشان کرد: دانشجویان خط امام (ره) می‌آمدند در خیابان خیام مقابل دانشگاه نماز جماعت برگزار می‌کردند و ناصر هم پیشنماز آن‌ها می‌ایستاد.

,

, , ,

این خواهر شهید با بیان اینکه شهید سیاهپوش همیشه دانشجویان و مردم را به پیروی از ولایت و پشتیبانی از امام (ره) سفارش می‌کرد عنوان کرد: شهید سیاهپوش در وصیتنامه خود سفارش کرده بود مرا با چشم و دست باز تا مردم بدانند که من آگاهانه این راه را انتخاب کردم و شبانه مرا به خاک بسپارید چون می‌خواهم پیرو جدم حضرت زهرا (س) باشم.

,

وی با بیان اینکه دانشجویان باید ادامه دهنده راه شهدا باشند تاکید کرد: اگر بردارم امروز هم در جامعه حضور داشت قطعا راه شهادت و ولایت را انتخاب می‌کرد و آگاهانه به مبارزه با ظلم و ستیزی که از سوی دشمنان بر مظلومان روا می‌شود، مبارزه می‌کرد و از امر به معروف و نهی از منکر دست بر نمی‌داشت.

,

خواهر شهید سیاهپوش در انتها گفت: امروز وظیفه همه این است که ببینیم شهدا ما را به چه راهی دعوت کرده‌اند و برای حفظ آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل بایستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه