اخبار داغ

معاون مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان خبر داد؛

دخالت والدین، بیکاری و اعتیاد مهمترین عوامل طلاق در خانواده‌ها/ ۶۰ درصد از طلاق ها در پنج سال نخست زندگی واقع می‌شود

دخالت والدین، بیکاری و اعتیاد مهمترین عوامل طلاق در خانواده‌ها/ ۶۰ درصد از طلاق ها در پنج سال نخست زندگی واقع می‌شود
معاون مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: بررسی های آماری نشان می‌دهد اعتیاد، دخالت والدین و بیکاری مهمترین علل ایجاد طلاق در خاواده‌ها است، این در حالی است که ۶۰ درصد از طلاقها نیز در پنج سال نخت زندگی مشترک واقع می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازشهرضانیوز؛ مجتبی یکتامنش امروز در جلسه شورای ثبت وقایع حیاتی این شهرستان که در محل فرمانداری شهرضا برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس تحقیقات انجام شده اعتیاد، بیکاری و دخالت والدین را مهمترین علل وقوع طلاق در خانواده‌ها است، اظهار کرد: 40 درصد از طلاق‌ها بعد از پنج سال نخست زندگی مشترک و دوران باروری اتفاق می‌افتد اما متأسفانه 60 درصد از طلاق‌ها در پنج سال اول زندگی اتفاق می‌افتد که جمعیت را با بحران روبه ‌رو می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شهرضانیوز,

وی، خبر از طراحی پرسشنامه‌هایی برای ثبت وقایع ازدواج و طلاق در استان داد و افزود: در حال حاضر 10 درصد از ازدواج‌ها و طلاق‌ها به این صورت ثبت می‌شود، که از ماه آینده نتایج حاصل از آنها در اختیار کارشناسان جمعیتی قرار می‌گیرد.

,

معاون انفورماتیک اداره کل ثبت احوال اصفهان، در بخش دیگری از سخنان خود گفت:در شرایط فعلی 24 میلیون خانوار در کشور وجود دارد که سالیانه سه دهم درصد از جمعیت آن ها کاسته و 6 درصد به خانوارهای ایرانی اضافه می‌شود.

,

یکتامنش، اذعان کرد: بیشتر آمار طلاق‌ها مربوط به موارد طلاق توافقی است که باید راهکار مناسبی برای مقابله با آن اتخاذ شود.

,

وی، در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ضرورت مراجعه شهروندان برای اخذ کارت ملی هوشمند، اظهار کرد: کارتهای ملی قدیمی که تاریخ اعتبار آنها تا پایان سال 96 یا قبل از آن است، از ابتدای سال 97 فاقد اعتبار هستند.

,

معاون انفورماتیک اداره کل ثبت احوال اصفهان، گفت: پنج میلیون و 200 هزار نفر جمعیت در استان اصفهان وجود دارد که از این تعداد چهار میلیون و 100 هزار نفر بالای 15 سال سن دارند و تاکنون یک میلیون و 600 هزار کارت هوشمند برای این گروه سنی صادر شده است.

,

یکتامنشف اضافه کرد: بیش از 40 درصد از جمعیت هدف در استان دارای کارت ملی هوشمند هستند، و باتوجه به اینکه دولت قصد دارد همه خدمات را با استفاده از اطلاعات کارت ملی هوشمند ارائه دهد، مزیتهای قابل توجهی از جمله امضای الکترونیک و امنیت بالا برای آن پیشبینی شده است.

,

نبود دفتر ثبت طلاق معضلی در کسب آمار جمعیتی شهرضا

,

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا، نیز در این جلسه اظهار کرد: به دلیل نبود دفتر طلاق در شهرضا و نداشتن آمار این معضل اجتماعی با مشکلاتی در شهرستان مواجه هستیم به همین دلیل جلسه‌ای باحضور سردفتران ازدواج در شهرضا برگزار شد که متاسفانه با عدم رغبت آنها برای ایجاد این دفتر مواجه شدیم.

,

آرزو قوامی، اضافه کرد: طلاق واقعیتی است که باید آن را پذیرفت، اگر در شهرستان شهرضا دفتر طلاق داشته باشیم می‌توانیم این معضل را آسیب‌شناسی و رصد کنیم.

,

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا ، گفت: افراد متقاضی طلاق به شهرهای اطراف مراجعه می‌کنند که آسیب‌هایی را به دنبال دارد.

,

قوامی، اذعان کرد: در گذشته طلاق توافقی بدون مراجعه به مشاور انجام می‌شد، اما امروز افراد متقاضی طلاق توافقی باید به اورژانس اجتماعی مراجعه کنند این در حالی است که متأسفانه طلاق‌های توافقی در سنین پایین اتفاق می‌افتد.

,

وی، گفت: طرح کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی در استان مورد موافقت قرار گرفته است و بدین منظور بودجه‌ای برای اجرای این طرح به شهرضا اختصاص پیدا کرده است و در این طرح به طلاق و اعتیاد به عنوان دو آسیب مهم اجتماعی جامعه پرداخته می‌شود.

,

عضو شورای اسلامی شهر شهرضا ، اظهار کرد: با هدف کاهش طلاق آموزش‌های پیش، حین و بعد از ازدواج به زوج‌های جوان داده می‌شود که در طرح جدید بودجه این طرح آموزشی به تشکل‌های مردمی اختصاص پیدا می‌کند.

,

قوامی، تأکید کرد: باید تشکلی که تخصص کافی در زمینه مقابله با طلاق داشته باشد ایجاد شود و با تدوین برنامه یکساله طرح آموزش به اصناف، آموزش و پرورش و دانشجویان را اجرا کنیم.

,

سرپرست فرمانداری شهرضا نیز در این جلسه اظهار کرد: دسترسی به آمار صحیح را لازمه پیشرفت و توسعه هر جامعه دانست و افزود: وجود امار دقیق از اجرای بسیاری از طرحهای غیرکارشناسی جلوگیری می‌کند.

,

محمدحسین داراب ادامه داد: تأسیس دفتر طلاق برای شهرستان شهرضا لازم است تا آسیب‌های اجتماعی را در شهرستان براساس طلاق احصا کنیم بنابراین در صورتی که در شهرستان سردفتران نخواهند دفتر طلاق ایجاد کنند از خارج شهرستان فراخوان دفتر طلاق می‌دهیم.

,

رییس شورای اسلامی شهر شهرضا، نیز در این جلسه اظهار کرد: باید آموزش مهارت‌های زندگی برای اقشار مختلف جامعه اجرا شود تا از وقوع بحران هایی نظیر طلاق پیشگیری شود.

,

مهدی صالحپور اضافه کرد: در حال حاضر اموات در پنج محل در شهرستان شهرضا دفن می‌شوند که باید این محل‌ها ثبت شوند، زیرا ظرفیت آرامستان شاهرضا تکمیل شده است و باید مکان جدیدی برای آن جانمایی شود.

,

ثبت 23 هزار تقاضای صدور کارت ملی هوشمند در اداره پست شهرضا

,

رییس اداره پست شهرستان شهرضا نیز در این جلسه بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون 23 هزار نفر در اداره پست شهرضا برای کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند.

,

رضا گلابی بیان کرد: کارت‌های ملی قدیمی براساس اعلام مسئولان تنها تا پایان امسال اعتبار دارند و بعد از این مدت فاقد اعتبار هستند به همین دلیل برای تسریع در فرایند صدور این کارتها در شهرستان شهرضا دو ایستگاه برای ثبت‌نام وجود دارد.

,

ثبت بیش از  یک هزار و 600 واقعه ولادت در شهرضا

,

رییس اداره ثبت احوال شهرضا، در این جلسه بیان کرد: سردفتران شهرضایی به علت کراهت طلاق از ایجاد طلاق سر باز میِ‌زنند اما در شرایط فعلی یکی از سر دفتران ازدواج در شهرضا حاضر شده که دفتر طلاق را تأسیس کند.

,

علیرضا صدری، با بیان اینکه وفات باید در مهلت قانونی 10 روز و ولادت 15 روز در دفاتر ثبت شود، اظهار کرد: آمار ولادت، آمار جمعیتی کشور را دگرگون می کند به همین دلیل باید با حساست خاصی ثبت شود.

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار کرد: در 8 ماهه سال 96،یکهزار و 630 واقعه ولادت ثبت شده است، این در حالی است که در همین مدت 566 واقعه وفات نیز در شهرضا ثبت شده است.

,

رییس اداره ثبت احوال شهرضا گفت: در 8 ماهه امسال 844 واقعه ازدواج ثبت شده است، این در حالی است که در سال گذشته 867 واقعه ازدواج ثبت شده که شمار این واقعه جمعیتی در امسال نسبت به سال گذشته 23 فقره کاهش داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه