اخبار داغ

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی خبر داد:

آماده سازی ۵۰ هکتار زمین برای استقرار پنل های خورشیدی در جاجرم

آماده سازی ۵۰ هکتار زمین برای استقرار پنل های خورشیدی در جاجرم
معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی گفت: تاکنون 50 هکتار زمین در شهرستان جاجرم برای استقرار و نصب پنل های خورشیدی به منظور تولید برق تسطیح و آماده سازی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، مجید درخشانی، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی اظهار کرد: سرمایه گذار خارجی این پروژه اعلام کرده است تا دو ماه آینده پنل ها را در این زمین مستقر خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  عصر اترک, مجید درخشانی، معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی,  اظهار کرد: سرمایه گذار خارجی این پروژه اعلام کرده است تا دو ماه آینده پنل ها را در این زمین مستقر خواهد کرد.,

وی اضافه کرد: پس از اینکه موافقت با سرمایه گذاری یک سرمایه گذار سوئیسی در استان خراسان شمالی به منظور راه اندازی نیروگاه خورشیدی در شهرستان جاجرم نهایی شد، در همین راستا، مقرر شد تا حدود 100 هکتار زمین به این سرمایه گذار واگذار شود تا او نیروگاه خورشیدی 25 مگاواتی را به منظور تولید برق راه اندازی کند.

, .,

درخشانی در ادامه با بیان اینکه سرمایه گذار این پروژه تاکنون 50 هکتار از این زمین واگذار شده را تسطیح و آماده سازی کرده، گفت: سرمایه گذار این پروژه اعلام کرده است تا دو ماه آینده پنل های خورشیدی در این زمین تسطیح شده برای تولید پنج مگاوات برق استقرار و نصب خواهند شد.

, .,

وی در بخشی دیگر از سخن خود عنوان کرد: برای راه اندازی چهار نیروگاه خورشیدی دیگر در شهرستان جاجرم نیز زمین در حال واگذاری است تا هر نیروگاهی 10 مگاوات برق تولید کند.

, .,

وی همچنین خاطر نشان کرد: گفت و گو ها برای راه اندازی یک نیروگاه خورشیدی دیگر در شهرستان جاجرم انجام شده است که هنوز به مرحله عقد قرارداد نرسیده اند.

, .,

معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی یادآور شد: مقرر شده است که این نیروگاه های خورشیدی یاد شده با مشارکت سرمایه گذاران خارجی انجام شوند.

, .,

وی اذعان کرد: راه اندازی این نیروگاه ها علاوه بر اشتغال زایی و درآمدزایی برای استان، زمینه ساز ورود دیگر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در استان خواهند شد.

, .,

درخشانی درباره ابراز تمایل یک هیات سرمایه گذاری آلمانی در استان خراسان شمالی و انجام مذاکرات با آنان نیز اظهار کرد: این هیات آلمانی خرداد ماه امسال به خراسان شمالی سفر کردند و آنان مایل به سرمایه گذاری در حوزه کشاورزی بودند که البته خراسان شمالی راه اندازی نیروگاه های خورشیدی را نیز به آنان پیشنهاد کرد که تاکنون این گفت و گوها به انجام سرمایه گذاری منجر نشده است.

, .,

انتهای پیام/

, /]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه