اخبار داغ

گلایه بازنشستگان تامین اجتماعی ازتاخیر پرداخت خسارات پاراکینیکی بیمه های تکمیلی

گلایه بازنشستگان تامین اجتماعی ازتاخیر پرداخت خسارات پاراکینیکی بیمه های تکمیلی
خسارات پاراکلینیکی از زمان ثبت فاکتوردر بیمارستان تا زمان واریز توسط نمایندگی های بیمه آتیه سازان حافظ درگذشته کمتر از یک هفته پرداخت می شد اما هم اکنون این پروسه یک ماه طول می کشد و بعضا هزینه های بیمار به صورت کامل پرداخت نمی شود و این مهم باعث گلایه وحتی انصراف برخی بازنشستگان از این بیمه شده است .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصر اترک، یکی از بازنشستگان می گوید: دو ماه پیش برای خدمات بستری همسرم در بیمارستان به نمایندگی بیمه آتیه سازان حافظ مراجعه کردم علی رغم ثبت و مهر امضای بیمارستان بابت هزینه های درمانی با گذشت دوماه هنوز هم خدماتی از بیمه تکمیلی دریافت نکرده ام.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از  , عصر اترک, ، یکی از بازنشستگان می گوید: دو ماه پیش برای خدمات بستری همسرم در بیمارستان به نمایندگی بیمه آتیه سازان حافظ مراجعه کردم علی رغم ثبت و مهر امضای بیمارستان بابت هزینه های درمانی با گذشت دوماه هنوز هم خدماتی از بیمه تکمیلی دریافت نکرده ام.,

وی می افزاید: ماهانه مبلغی بابت خدمات درمانی بیمه آتیه سازان حافظ از حقوق بازنشستگان کسر می شود ولی خدمات درمانی مناسب ارائه نمی شود.

,

وی می گوید: اگراین وضعیت ادامه یابد و ما هزینه های درمانی را از جیب خود دوبرابر پرداخت کنیم دیگر بودن در بیمه آتیه سازان حافظ چه سودی دارد بهتر است انصراف دهیم.

,

یکی دیگر از بازنشستگان نیز از روند طولانی اداری و بروکراسی اداری بیمه آتیه سازان حافظ گلایه می کند  و اظهار می دارد: متاسفانه هنگام مراجعه به نمایندگی ها در مرحله اول اعلام نمی کنند چه مدارکی لازم است این باعث می شود بازنشسته برای گرفتن هزینه های درمانی چندین بار مراجعه کند.

,

 

,

لزوم تجمیع خدمات پاراکلینیکی

, لزوم تجمیع خدمات پاراکلینیکی, لزوم تجمیع خدمات پاراکلینیکی,

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران بجنورد از بازنشستگان ومستمری بگیران  به عنوان بازوان سازمان تامین اجتماعی یاد می کند ومی افزاید: این اقشاربه عنوان صاحبان اصلی سازمان همیشه درتمام برنامه ها مدافع منافع سازمان  بوده اند.

,

شهسوار تصریح می کند: براین اساس ارائه خدمات مناسب و مهیا کردن زمینه آرامش و رفاه اجتماعی از وظایف سازمان تامین اجتماعی به این قشر است.

,

وی سهمیه کم تسهیلات وام قرض الحسنه و مرابحه، تسهیلات کم سهمیه سفرهای زیارتی و سیاحتی،خدمات درمانی نامناسب  بیمه تکمیلی وبیمه آتیه سازان حافظ ... را از جمله مشکلات بازنشستگان و مستمری بگیران استان عنوان می کند.

,

رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران بجنورد با اظهار نارضایتی  از روند نامناسب خدمات بیمه آتیه سازان حافظ به بازنشستگان، اظهار می دارد: درگذشته خسارات پاراکلینیکی از زمان ثبت فاکتور دربیمارستان تا زمان واریز توسط نمایندگی های بیمه آتیه سازان حافظ کمتر از یک هفته پرداخت می شد ولی متاسفانه هم اکنون یک ماه طول می کشد وحتی هزینه های انجام شده بیمار به صورت کامل پرداخت نمی شود  این مهم باعث گلایه وحتی انصراف برخی بازنشستگان از این بیمه شده است.

,

وی می افزاید: این درحالی است که اکثر بازنشستگان نیازمند ارائه خدمات درمانی از جمله دانپزشکی، کمک دارو ویزیت هستند .

,

شهسوار اعلام می دارد: درحال حاضر اکثر بازنشستگان تامین اجتماعی بجنورد ازنحوه  خدمات نامناسب بیمه آتیه سازان حافظ ناراضی وگلایه مند این درحالی است که درحال حاضر حدود 7 هزار بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی بجنورد تحت پوشش بیمه آتیه سازان حافظ هستند.

,

وی با بیان این که بازنشستگان ومستمری بگیران تامین اجتماعی خواستار افزایش سرانه درمان همچون بازنشستگان آموزش و پرورش هستند، اظهارمی دارند: بهتر است خدمات پاراکلینیکی تجمیع شود تا فرد نیازمند ازتمام خدمات بیمه بهره مند شوند.

,

وی سقف خدمات  پاراکلینیکی را بسیار محدود دانست واظهارمی دارد: ماهانه بابت خدمات درمانی بیمه آتیه سازان حافظ 28 هزار و 200 تومان از حقوق بازنشستگان کسر می شود .

,

رئیس کانون بازنشستگان ومستمری بگیران بجنورد در ادامه بیشترین درخواست های بازنشستگان این شهرستان را تخصیص تسهیلات وام قرض الحسنه  عنوان می کند و می گوید: دربین بازنشستگان این شهرستان 370 بیمار خاص  وجود دارد که از این تعداد 270 نفر وام گرفتند ومابقی همچنان در انتظار دریافت وام هستند.

,

وی شناسایی فروشگاه های مناسب برای ارائه تسهیلات به بازنشستگان و ارائه تسهیلات خارج از شمول برای بازنشستگان را از دیگر خواسته های بازنشستگان ومستمری بگیران عنوان می کند.  

,

 

,

تمام قراردادهای بیمه آتیه سازان حافظ به صورت متمرکز انجام می شود/ سقف تعهدات در قرارداد جدید افزایش می یابد

, تمام قراردادهای بیمه آتیه سازان حافظ به صورت متمرکز انجام می شود/ سقف تعهدات در قرارداد جدید افزایش می یابد, تمام قراردادهای بیمه آتیه سازان حافظ به صورت متمرکز انجام می شود/ سقف تعهدات در قرارداد جدید افزایش می یابد,

مدیربیمه آتیه سازان حافظ خراسان شمالی در پاسخ به گلایه بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در پرداخت طولانی هزینه های درمانی بازنشستگان،می گوید: تمام قرارداد ها در بیمه آتیه سازان حافظ به صورت متمرکز انجام می شود و استانی نیست.

,

آرمین صابری اظهار می کند: به لحاظ این که قراردادها اتمام یافته روند صدور و عقد قرارداد طول می کشد واین امر باعث تاخیر در پرداخت هزینه های درمانی بازنشستگان شده است که به زودی این مشکل مرتفع و سقف تعهدات در برخی موارد افزایش می یابد.

,

وی تصریح می کند: نداشتن اطلاع کافی بیمه شدگان و بازنشستگان از وضعیت پرداخت های بیمه تکمیلی (آتیه سازان حافظ) سبب شده  گاها بیمه  شدگان در جریان هزینه های پرداختی بیمه نباشند.

,

صابری به جمعیت بالای تحت پوشش بیمه آتیه سازان حافظ در کشور اشاره می کند و می گوید: درحال حاضر 97 درصد خدمات درمان کشور تحت پوشش بیمه آتیه سازان حافظ است.

,

وی با اعلام این که بیمه آتیه سازان حافظ از لحاظ بیمه های تکمیلی درمانی بالاترین آمار جمعیت کشور را تحت پوشش دارد، می گوید: بیمه های تامین اجتماعی، بازنشستگان تامین اجتماعی، بازنشستگان آموزش و پرورش، شاغلان سلامت، بازنشستگان کشوری و بیمه سلامت زیر چتر حمایتی بیمه آتیه سازان حافظ هستند.

,

صابری با بیان این که بیمه آتیه سازان حافظ در بحث درمان بزرگترین شرکت در کشور است، اظهارکرد: درحال حاضر در استان 45 هزار بیمه شده تحت پوشش بیمه آتیه سازان حافظ هستند.

,

وی با اعلام این که هم اکنون بیمه آتیه سازان حافظ  به دنبال عقد قرارداد با تمام مراکز دولتی و خصوصی برای  راه اندازی معرفی نامه آنلاین است، می گوید: هم اکنون حدود 90 درصد این کار برای سهولت ارائه خدمات به این مراکز انجام شده است.

,

وی در پایان به کسب لوح تقدیر بیمه آتیه سازان حافظ  خراسان شمالی ازسوی آموزش و پرورش، کانون بازنشستگان استان و صندوق بازنشستگی کشوری در بحث رضایتمندی و ارائه خدمات مناسب به اقشارتحت پوشش اشاره می کند.

,

 انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه