اخبار داغ

سخنگوی اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان زنجان خبرداد:

فعالیت 1150 کارگاه شناسنامه دار چاقو در استان زنجان/محدودیت ها اجازه رشد صنعت چاقوی زنجان را نمی دهد

فعالیت 1150 کارگاه شناسنامه دار چاقو در استان زنجان/محدودیت ها اجازه رشد صنعت چاقوی زنجان را نمی دهد
سخنگوی اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان گفت: یک هزار و 150 کارگاه شناسنامه دار با اشتغال 15 هزار نفر در استان زنجان فعالیت می کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا جرجیسی امروز در گفت و گو با موج رسا ، اظهارداشت: زنجان 23 درصد چاقوی کشور را به صورت دستی تولید می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج,  رسا,

وی با بیان اینکه در ایران 30 درصد چاقو به صورت دستی تولید می شود،خاطرنشان کرد:70 درصد چاقوی کشور به صورت وارداتی از مبادی قانونی و غیر قانونی وارد می شود.

,

این مسئول بیان داشت:یک هزار و 150 کارگاه شناسنامه دار با اشتغال 15 هزار نفر در استان زنجان فعالیت می کنند.

,

سخنگوی اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان با بیان اینکه افزایش کیفیت تولیدات داخلی از تاکیدات مقام معظم رهبری است که اتحادیه نیز به دنبال این موضوع است، ادامه داد: قانون منع تولید و عرضه چاقو کارگاه ها و صنعت استان زنجان را ذلیل خواهد کرد.

,

جرجیسی با اشاره به اینکه یکی از هنرمندان استان زنجان شمشیرهای اسید جوهر دار در استان تولید می کند که در نوع خود بی نظیر است، افزود:از وقتی که ممنوعیت قمه، غداره و شمشمیر اعلام شد دعوت نامه به این فرد ارسال شد تا برای توسعه این دانش به کشور آلمان سفر کند.

,

وی گفت: اساتید برجسته ای در استان تربیت شده اند که با این قانون و طرح ناتمام این صنعت را به کشورهای آلمان و ژاپن تقدیم می کنیم.

,

این مسئول بر ضرورت توجه به بخش تولید و صادرات را تاکید کرد و گفت: صادرات از گمرگ زنجان آزاد است و استان های همجوار نیز اگر ظرفیت صادرات دارند، می توانند از گمرک زنجان صادرات خود را انجام دهند اما وقتی نمی توانیم تولید، حمل و عرضه کنیم چطور صادرات انجام دهیم.

,

سخنگوی اتحادیه چاقو فروشان و چاقو سازان استان زنجان گفت: در حال حاضر تولید در استان زنجان به شدت افت داشته است و جا را برای بازارهای خارجی خالی گذاشته است.

,

جرجیسی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان پا به پای صنعتگران چاقوی استان بوده اند، گفت: ایجاد کارگاه های صنایع دستی و شهرک های تخصصی خوب است و این صنعت را به رشد می رساند.

,

وی با بیان اینکه اتحادیه اجازه ادغام اتحادیه های مسگران و چاقوساران را رد کرد تا فعالیت این صنعت به صورت مجزا ادامه یابد، افزود: باید شهرک های صنعتی فاز بندی شود.

,

این مسئول بیان داشت: با این محدودیت ها ایجاد شده نتوانیم این صنعت را حفظ کنیم،ضرر می بنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه