اخبار داغ

فرماندار شهرستان اسدآباد:

احداث کارخانه کاغذسازی با ظرفیت 20 هزار تن در اسدآباد

احداث کارخانه کاغذسازی با ظرفیت 20 هزار تن در اسدآباد
فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به تکمیل چرخه تولیدات صنعتی در اسدآباد، گفت: در کنار این مجموعه یک واحد کارخانه کاغذسازی با ظرفیت 20 هزار تنی در شهرک صنعتی این شهر احداث خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا حسین افشاری در گفت‌وگو با آوای سیدجمال؛ با هشداری در زمینه برداشت بی‌رویه آب از منابع آب زیرزمینی شهرستان اسدآباد، اظهار کرد: در این شهرستان 604 چاه عمیق وجود دارد که موجب برداشت سالیانه آب به مقدار بالغ بر 260 میلیون مترمکعب آب از منابع زیرزمینی می‌شود و این امر در اینده نچندان دوری سفره‌های زیرزمینی آب شهرستان را تهدید می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آوای سیدجمال,

وی با بیان اینکه با وجود مشکلات بحرانی منابع آب زیرزمینی و تهدید و خسارت در بخش کشاورزی، گفت: ناگزیریم شهرستان را به سمت صنعتی شدن ببریم که در راستای این هدف چند سرمایه‌گذاران عمده به خصوص در زمینه بهره‌برداری از معادن سنگ آهن و تکمیل چرخه فولاد شامل کنسانتره، گندله‌سازی و فولاد اسفنجی اقدام کرده‌ایم.

,

فرماندار شهرستان اسدآباد با اشاره به اینکه در حال حاضر شاهد وارداتی در زمینه محصولات گندله آهن و آهن اسفنجی از خارج کشور هستیم، افزود: در این زمینه با یک برنامه‌ریزی مناسب و وجود سرمایه‌گذارنی مبلغ 650 میلیون تومان در حال سرمایه‌گذاری است که 800 شغل مستقیم و 3 هزار شغل غیرمستقیم  ایجاد خواهد کرد.

,

وی با بیان اینکه مجوز موافقت برق‌رسانی به واحدهایی که در بهمن‌دره وجود دارد، به میزان 3 مگاوات برق دریافت شده است، گفت: فاز اول این واحد معدن تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

,

افشاری تصریح کرد: در کنار این مجموعه صنعتی احداث یک واحد کارخانه تولید کاغذ که از بزرگترین واحدهای تولیدی در سطح کشور محسوب می‌شود را خواهیم داشت.

,

وی با بیان اینکه دو واحد کاغذسازی در کشور در حال احداث است که ظرفیت هر دوی آن‌ها 5 هزار تن در سال است در حالی که واحدی که در اسدآباد احداث خواهد شد، 20 هزار تن ظرفیت تولید دارد.

,

فرماندار شهرستان اسدآباد یادآور شد: با احداث این واحد تولیدی کاغذ در شهرستان کمک به حفظ محیط زیست و جلوگیری از تخریب درختان خواهد شد.

,

وی همچنین از احداث یک کارخانه اسیدسولفوریک که در صنایع مختلف کاربرد دارد، در شهرک صنعتی ایجاد خواهد شد، افزود: مجوز تأسیس این واحد نیز صادر شده و در حال دریافت تسهیلات هستند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه