اخبار داغ

شان زنان در نظام خلقت برتر از وضع کنونی است / تحصیل 70 طلبه خانم در سطح 3 در کهگیلویه و بویراحمد

شان زنان در نظام خلقت برتر از وضع کنونی است / تحصیل 70 طلبه خانم در سطح 3 در کهگیلویه و بویراحمد
رییس حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه چیزی که اکنون در جامعه توجه می شود سوء استفاده هایی است که از جایگاه زن و خانواده می شود شان بانوان بیشتر از این است که در نمایشگاه برای معرفی ماشین های لوکس خارجی استفاده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمد جعفری در گفت و گو با خبرنگار ایل بانو گفت: در سطح استان پنج مدرسه در سطح دو خواهران در شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت، سی سخت و لیکک وجود دارد و یک مدرسه سطح سه نیز در مرکز استان راه اندازی شده است که نزدیک به یک هزار نفرطلبه خواهر در استان است که 600 نفر در سطح دو و 400 نفر در سطح سه  فارغ التحصیل شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ایل بانو ,

وی بیان کرد: قریب  به 70 نفر به صورت حضوری و غیر حضوری در سطح 3 مشغول به تحصیل هستند وبرخی از خواهران نیز در سطح دانشگاهی ادامه تحصیل داده اند و مدرک دکترای خودشان را گرفته اند و در عرصه های فرهنگی با نهادهای مختلف از جمله  اموزش و پرورش و ائمه جماعات، طرح صالحین، کمیته امداد ره  فعالیت خوبی دارند.

,

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: حوزه علمیه خواهران ظرفیت خوبی در رابطه با همکاری  در مسایل مختلف فرهنگی و پژوهشی و علوم انسانی است که آمادگی داریم با بقیه نهادها همراهی لازم را در رابطه با طرح های پژوهشی داشته باشیم.

,

رییس حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که نقش حوزه علمیه خواهران در مناسبت هایی که مربوط به زنان است چیست گفت: برترین و جامع ترین منشور حقوقی زن توسط خدا یعنی قران نازل شده است و کامل تر ازاین منشور در رابطه با زن و خانواده نداریم اساس کار ما نیز در بحث نظام خانواده نقش زنان در عرصه های مختلف است.

,

وی تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران این آمادگی را دارد که در امور مختلف از جایگاه زنان و شخصیت زنان و جایگاه زنان دفاع کنند متاسفانه چیزی که اکنون در جامعه توجه می شود سوء استفاده هایی است که از جایگاه زن و خانواده می شود شان بانوان بیشتر از این است که در نمایشگاه برای معرفی ماشین های لوکس خارجی استفاده شود.

,

, ,

 

,

حجت الاسلام جعفری عنوان کرد: این بالاترین توهین به جایگاه بانوان است و افرادی این کار ها را انجام می دهند که خودشان را مدافع حقوق زنان می دانند شان زنان در نظام خلقت بسیار با عظمت تر از وضع کنونی است و یکی از کارهای حوزه علمیه خواهران دفاع از این جایگاست.

,

وی ضمن تشکر از سایت ایل بانو گفت: به همکارانم همواره تاکید داشتم که با سایت ایل بانو همکاری لازم را داشته باشند چرا که مطمن هستم تا کنون فعالیت های حوزه علمیه خواهران آنگونه که باید به دید مخاطبان و جامعه نرسیده است.

,

رییس حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد  گفت: نیاز است که در جهت اطلاع رسانی کارهای بیشتری انجام شود ما اساتیدی داریم که در سطح کشوری رتبه داشته اند و در جشنواره های قرآنی نیز خواهران رتبه های خوبی در کشور کسب کرده اند.

,

وی در پاسخ به این سوال که با توجه به تاثیرگذاری بسیار زیاد فضای مجازی  چرا حوزه علمیه خواهران در این حوزه وارد نشده است گفت: فضای مجازی می توان گفت آسیب های بسیار جدی بر افراد دارد  آنگونه که این تکنولوژی تا این اندازه سریع وارد جامعه شد اما متاسفانه فرهنگ استفاده از آن مطرح نشد.

,

حجت الاسلام جعفری  افزود: قطعا روند دنیای امروز به سمتی است که در آینده چیزی به اسم مکتوب نباشد و هرچه که هست در فضای مجازی و فناوری اطلاعات باشدکه لازم است هم مهارت های لازم و هم فرهنگ استفاده صحیح از آن داده شود.

,

رییس حوزه علمیه خواهران کهگیلویه و بویراحمد   اظهار کرد: در سطح کشور فناوری اطلاعات خواهران در سطح دنیا رقابت می کند و در نمایشگاه اخیر در خارج از کشور از فناوری و اطلاعات خواهران تجلیل شد کوثربلاگ و کوثر نت یکی از این نمونه هاست.

,

وی اضافه کرد: اما متاسفانه این ارتباط بین فناوری و جامعه هنوز برقرار نشده است و شاید این یک ضعف از جانب ما باشد که نتواتنستیم این ارتباط را برقرار کنیم  که تلاش کنیم این ارتباط قوی تر شود.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه