اخبار داغ

در جلسه شورای شهر کاشمر مطرح شد:

آبیاری 30 درصد فضای سبز کاشمر با آب شرب

آبیاری 30 درصد فضای سبز کاشمر با آب شرب
مسئول کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر با تشریح مصوبات مربوط به فضای سبز این کمیسیون از آبیاری 30 درصد فضای سبز کاشمر با آب شرب خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کاشمربصیر حسن اعمی انروز در جلسه شورای شهر کاشمر اظهار داشت: جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر با محوریت موضوع فضای سبز تشکیل و تصمیمات متعددی در زمینه بهبود فضای سبز کاشمر اخذ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاشمربصیر,

وی ادامه داد: از جمله موضوع‌هایی که در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت بحث آبیاری فضای سبز بود که هم اکنون 30 درصد فضای سبز کاشمر به وسیله آب شرب آبیاری می‌شود و این میزان معادل سه درصد کل آب شرب مصرفی شهر کاشمر است که با توجه به جمعیت 102 هزار نفری کاشمر باید گفت آب شرب مورد نیاز برای حدود 3 هزار و 100 نفر از شهروندان برای آبیاری 30 درصد فضای سبز کاشمر مصرف می‌شود.

,

مسئول کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر کاشمر گفت: کمیسیون برنامه و بودجه شورا، شهرداری را موظف کرد در جهت تفکیک کامل آب شرب از آب غیرشرب، از چاه‌های آبی که در اختیار دارد با لوله‌کشی استفاده کند تا 30 درصد فضای سبز باقی‌ مانده نیز از آب غیرشرب آبیاری شوند.

,

اعمی افزود: همچنین شهروندانی در کاشمر هستند که در مقابل منازل خود درختانی را کاشته و فضای سبزی را ایجاد کرده‌اند و با هزینه خودشان آن‌ها را آبیاری می‌کنند که به پیشنهاد کمیسیون برنامه و بودجه مقرر شد تخفیف‌هایی در مبالغ عوارض این خانه‌ها در نظر گرفته شود تا به عنوان مشوقی برای این شهروندان باشد.

,

وی موضوع پیمانکاران فضای سبز را یکی دیگر از موضوع‌های مورد بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر عنوان کرد و اظهار داشت: معمولاً در پیمانکارانی که برای فضای سبز انتخاب می‌شوند مشاهده می‌شود که تخصص کافی در این موضوع را ندارند و لذا بر این اساس مقرر شد شهرداری در قراردادی که با پیمانکاران می‌بندد آن‌ها را ملزم به معرفی کارشناس فضای سبز هم بکند.

,

این عضو شورای شهر کاشمر خاطرنشان کرد: ما در شهرستان کاشمر تولیدکنندگان گل و گیاه داریم که لازم است در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغال‌زایی با حمایت از این تولیدکنندگان، شهرداری برای تأمین گل و گیاه مورد نیاز خود ابتدا به تولیدکنندگان شهرستان کاشمر مراجعه کند و اگر نیاز شهرداری تأمین نشد از سایر شهرستان‌ها تأمین کند که این موضوع نیز در کمیسیون مورد تأکید واقع شد.

,

اعمی گفت: همچنین شهرداری موظف شد در فضای سبز و بوستان‌های سطح شهر، مشکلات تردد معلولان را در نظر گرفته و مناسب‌سازی لازم را انجام داده و پس از شش ماه گزارش این اقدام را به شورای شهر ارائه دهد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه