اخبار داغ

شاعر مطرح هرمزگانی عنوان کرد؛

شاعران جوان جهان‌بینی خاصی ندارند/ فضای مجازی فرصت نقد منصفانه را از شاعر می گیرد

شاعران جوان جهان‌بینی خاصی ندارند/ فضای مجازی فرصت نقد منصفانه را از شاعر می گیرد
شاعر هرمزگانی با بیان اینکه شعر یک ثروت ملی که باید به آن توجه بیشتری شود، گفت: فضای مجازی به لحاظ مطالعاتی یک فرصت نیست هیچ چیز جای انس با کتاب را پر نمی کند مگر مطلب علمی و پژوهشی که از فضای مجازی گرفته شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛حسین برومند، شاعر مطرح هرمزگانی در گفتگو با فرهنگ کده، با اشاره به جایگاه آموزش در تثبیت جریان های شعر و ادب جوان، اظهار کرد: آموزش از سوی کسانی که با جریان‌های شعری، ادبیات کلاسیک و ادبیات معاصر آشنایی دارند ، می‌تواند موجب پیشرفت جریان‌های شعر جوان امروز شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, فرهنگ کده,

شاعر هرمزگانی تصریح کرد: آموزش برای شاعران جوان شهرستان در کنار نقد موشکافانه آثار ادبی و آسیب شناسی شعر امروز بسیار مفید است که این روزها کمتر در شهرستان‌ها شاهد آن هستیم اما حوزه هنری با توجه به بودجه و امکانات محدود خود تا حدودی توانسته این کمبود را در استان جبران کند.

,

برومند به نقش جشنواره ها در شناسایی و معرفی استعدادهای جوان به جامعه ادبی کشور پرداخت و افزود: برگزاری جشنواره‌های تأثیرگذار ، به کشف و شکوفایی استعدادهای جوانان شاعر منجر خواهد شد و ایران با شعر و شاعرانش گره خورده است، در همه جای دنیا نام ایران با شعر و ادب آمیخته و به همین دلیل است که باید به این هنر ملی توجه شود.

,

شعر ثروت ملی است که باید به آن توجه بیش‌تری شود

, شعر ثروت ملی است که باید به آن توجه بیش‌تری شود, شعر ثروت ملی است که باید به آن توجه بیش‌تری شود,

وی با بیان اینکه شعر ثروت ملی است که باید به آن توجه بیش‌تری شود، گفت: ادبیات فارسی بسیار غنی است و همان‌طور که به گذشته درخشان کشور افتخارمی‌کنیم، باید در زمان حاضر نیز از استعدادهای فراوانی که در کشور وجود دارد، استفاده کنیم و همان‌طور که رهبر معظم انقلاب تأکید کردند، آینده روشنی در انتظار شعر و ادب کشور است که در این راستا باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

,

شاعر هرمزگانی بیان کرد: شاعر امروز، اهل خواندن،دیدن و اهل کشف نیست و انتظار خلق آثار فاخر و برجسته در ادبیاتی که شاعرانش حتی شعر گذشتگانشان را نخوانده‌اند و نهایتا با شعر روزگار خویش دم خور بوده‌اند، انتظاری بی‌ معنی‌ ست وحداقل چیزهایی را که یک شاعر باید بخواند و بداند، شعر با شکوه گذشتگان است.

,

شاعران جوان ما جهان‌بینی خاص خود را ندارند

, شاعران جوان ما جهان‌بینی خاص خود را ندارند, شاعران جوان ما جهان‌بینی خاص خود را ندارند,

برومند اظهار کرد: کلیشه‌ای شدن شعر امروز، به این بر می‌گردد که شاعران جوان ما جهان‌بینی خاص خود را ندارند و لاجرم دنیا را از زاویه ی نگاه نه چندان بینای یکدیگر می بینند.‎

,

وی افزود: جهان بینی متفاوت، زندگی متفاوت و نگرش متفاوت به هستی را به ارمغان می‌آورد و ثمره‌ این تفاوت‌ها در لایه‌های زبانی، عاطفی، موسیقایی، تصویری، و اندیشه گانی شعر بروز می‌کند.

,

شاعر هرمزگانی اضافه کرد: برای یک شاعر هیچ چیزی مثل مطالعه‌ی فراوان و دقیق و با تامل و البته جهت دار، از قرآن کریم و نهج البلاغه بگیرید تا آثار بزرگان شعر فارسی، تا شعرهای خوب معاصر، تا شاهکارهای رمان در سراسر جهان، تا آثار متفکران برجسته و...و زانو زدن در محضر اساتید لایق این رشته و استفاده از نقدها و درس‌های آنان نمی تواند مفید تر باشد .

,

 شاعر تا وقتی زنده‌ است به نقد شعرهایش مثل نفس کشیدن محتاج است

,  شاعر تا وقتی زنده‌ است به نقد شعرهایش مثل نفس کشیدن محتاج است,  شاعر تا وقتی زنده‌ است به نقد شعرهایش مثل نفس کشیدن محتاج است,

برومند با بیان اینکه یک شاعر تا وقتی زنده‌ است به نقد شعرهایش مثل نفس کشیدن محتاج می باشد، خاطر نشان کرد: زندگی هرچه شاعرانه تر و پاک تر باشد، شعرهای بهتری را هم به دنبال دارد و در واقع کنش‌ها و واکنش‌های عاطفی ما نسبت به محیط و اتفاقات پیرامونی هرچه شدیدتر باشد، شاعرانگی شعرهای ما نیز، به مراتب بیشتر خواهد شد.

,

وی با اشاره به فرصت ها و آسیب های فضای مجازی، اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی دایره مخاطب را وسیع‌تر می‌کند، اما این آسیب نیز وجود دارد که با تحسین‌ها و به اصطلاح لایک هایی که شعرها در فضای مجازی می‌گیرند، شاعر به اشتباه بیفتد و با نقد درستی رو به رو نشود.

,

این شاعر هرمزگانی در ادامه بیان کرد: هر گونه شعری بدون هیچ فیلتری در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی منتشر می‌شود و گاهی شعرهایی که به کلی ضعیف و تهی از شاعرانگی و جوهره‌ها و جان‌مایه‌های شاعرانه است که مخاطب را به اشتباه می‌اندازد و چه بسا به نوعی الگوگیری وا می‌دارد.

,

برومند، فضای مجازی را هم فرصت و تهدید دانست و گفت: اگر شاعر بتواند فرصت‌ها را در خود بشناسد و دور از حاشیه‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد باشد، می‌تواند از فرصت های فضای مجازی نهایت استفاده را داشته باشد.

,

فضای مجازی به لحاظ مطالعاتی یک فرصت نیست

, فضای مجازی به لحاظ مطالعاتی یک فرصت نیست, فضای مجازی به لحاظ مطالعاتی یک فرصت نیست,

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی به لحاظ مطالعاتی یک فرصت نیست، افزود: هیچ چیز جای انس با کتاب را پر نمی کند مگر مطلب علمی و پژوهشی که از فضای مجازی گرفته شود و حتی اطلاعات ادبی منتشر شده در وب سایت ها و شبکه های اجتماعی هم عموما کارشناسانه نیست.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه