اخبار داغ

کاهش ۶۰ درصدی بودجه قرآنی سال ۹۷

کاهش ۶۰ درصدی بودجه قرآنی سال ۹۷
دولت در لایحه بودجه سال آینده 40 میلیارد تومان برای منشور توسعه فرهنگ قرآنی پیشنهاد داد، که با مقایسه این اعتبار نسبت به امسال شاهد کاهش ۶۰ درصدی آن هستیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ متن لایحه بودجه سال 1397 امروز از سوی رئیس جمهور تقدیم مجلس  شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

این لایحه درحالی امروز توسط رئیس‌جمهور تقدیم مجلس شورای اسلامی شد که در متن آن مبلغ 40 میلیارد تومان برای تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی پیشنهاد شده است در حالی که این بودجه امسال 100 میلیارد تومان و سال گذشته 200 میلیارد تومان مصوب شده بود.

,

البته از مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه سال ۹۵ تنها ۱۵ میلیارد و از ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه سال ۹۶ تاکنون هیچ مبلغی پرداخت نشده است.

,

 

,

,

, ,

 

,

به طوری که با مقایسه این بودجه نسبت به امسال شاهد کاهش 60 درصدی و در مقایسه با سال گذشته شاهد کاهش 80 درصدی آن هستیم.

,

البته امسال این بودجه از ردیف بودجه‌های موردی و موقت خارج شده و از بودجه‌های فرعی به بودجه‌های اصلی وارد شده است بر همین اساس امکان پرداخت آن بیشتر است.

,

بنا بر لایحه بودجه پیشنهادی دولت برای سال آینده، 40 میلیارد تومان بودجه پیشنهادی برای برنامه حمایت از اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی همچون «حمایت از اجرای سند راهبردی توسعه آموزش عمومی قرآن»، «حمایت از اجرای سند راهبردی توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی»، «حمایت ا ز اجرای سند راهبردی توسعه پژوهش و آموزش عالی»، «راهبری اجرای اسناد راهبردی منشور توسعه فرهنگ قرآنی» و «حمایت از اجرای برنامه‌های قرآنی برنامه‌های مصوب شورای‌های هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در راستای اسناد سه‌گانه در استان‌ها» اختصاص یافته است.

,

به گزارش فارس، بودجه‌های قرآنی در سال‌های اخیر هر سال کاهش چشمگیری پیدا کرده است و با وجود وعده‌های مسئولان این اعتبارات تحقق پیدا نمی‌کند و دستگاه‌های قرآنی همچنان با کمبود اعتبارات مواجه هستند.

,

حال سؤال اینجا است که پی‌گیری‌ها و گزارشات مسئولان شورای توسعه فرهنگ قرآنی به چه صورت است که این بودجه هرسال با کاهش‌های چشمگیر روبرو است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه