اخبار داغ

رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران:

۵۶درصد اتوبوس‌های تهران "فرسوده" است

۵۶درصد اتوبوس‌های تهران "فرسوده" است
رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه ۶۲۶۸ اتوبوس در تهران وجود دارد، گفت: ۹۹۵ دستگاه در آستانه فرسودگی هستند و از این تعداد بیش از ۵۶ درصد اتوبوس‌ها هم فرسوده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صدرالدین علیپور در جلسه کارگروه آلودگی هوا که با حضور محمدحسین مقیمی استاندار تهران، کیومرث کلانتری مدیرکل سازمان حفاظت محیط‌زیست استان تهران، عیسی فرهادی فرماندار تهران و سایر دستگاه‌های اجرایی در استانداری تهران برگزار شد، با اشاره به آماری از وضعیت تاکسی‌های فرسوده و نوسازی شده در تهران و اتوبوس‌های اسقاطی اظهار داشت: در سال 95، 11 هزارو 583 دستگاه تاکسی در شهر تهران نوسازی شده که در سال 96، از ابتدای سال تاکنون 2468 دستگاه نوسازی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش تسنیم، وی ادامه داد: تعداد اتوبوس‌های اسقاطی در تهران در سال 94، 443 دستگاه بوده که در سال 95، 35 دستگاه و در سال 95، 105 دستگاه بوده است.

,

رئیس مرکز مدیریت محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با اشاره به میزان تاکسی‌های فرسوده تصریح کرد: 26 درصد تاکسی‌ها به مرز فرسودگی رسیدند یعنی از 85 هزار تاکسی موجود 13 تا 14 هزار خودرو فرسوده شده‌اند که 40 تا 50 درصد کاتالیست تاکسی‌ها باید تعویض شود.

,

علیپور با بیان اینکه 6268 اتوبوس در تهران وجود دارد عنوان کرد: 1710 اتوبوس در تهران کمتر از 8 سال سن دارند و 995 دستگاه در آستانه فرسودگی هستند و از این تعداد بیش از 56 درصد اتوبوس‌ها هم فرسوده هستند.

,

وی در پایان با اشاره به وضعیت این اتوبوس‌ها خاطرنشان کرد: بیشترین اتوبوس‌ها گازسوز و تک کابین هستند و خودروی برقی و هیبریدی سهیم در این تعداد ندارد، این در حالی است که هر اتوبوس برقی 2 میلیارد قیمت دارد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه