اخبار داغ

کنتورهای گاز هوشمند می‌شوند

کنتورهای گاز هوشمند می‌شوند
مدیرگازرسانی شرکت ملی گاز گفت: با پایان یافتن طرح پایلوت کنتورهای هوشمند در ۴ استان کشور، این کنتورها با درصد خطای بسیار پایین برای مشترکان مورد استفاده قرار می‌گیرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز درباره نصب و استفاده از کنتورهای هوشمند برای مشترکان گاز گفت: طی فراخوانی که سال گذشته از سوی شرکت ملی گاز مطرح شد، ۱۳ شرکت داخلی و خارجی اعلام آمادگی کردند تا اجرایی شدن استفاده از کنتورهای هوشمند گاز را مورد آزمایش و بهره برداری قرار دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به گزارش ایسنا، وی افزود: طرح پایلوت به این صورت است که هر کدام از این ۱۳ شرکت، ۵ هزار دستکاه از کنتورهای هوشمند خود را در ۴ استان تهران، مشهد، کرمانشاه و البرز مورد آزمایش قرار می‌دهند و نگهداری از این کنتورها نیز به مدت ۸ ماه بر عهده خود شرکت‌ها است تا پس از پایان دوره آزمایشی مشخص شود کدام کنتورها از لحاظ مسائل فنی و اقتصادی برای کشورمان مناسب‌تر هستند.

,

مومنی اظهار کرد: زمانی که کنتور مناسب برای مشترکان گاز انتخاب شود، به صورت سفارشات گسترده آنها را در اختیار مردم قرار می‌دهیم، البته هزینه خرید و نصب این کنتورها به سبب قابلیت‌هایی که دارند نسبت به کنتورهای معمولی بالاتر است.

,

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ادامه داد: اکنون بیشتر مشترکان گاز در کشور از کنتورهای معمولی استفاده می‌کنند و تعدادی از کنتورها نیز طی ۲ سال اخیر تبدیل به کنتورهای ارتقاء یافته شده‌اند که در داخل کشور تولید می‌شوند.

,

وی درباره کنتورهای هوشمند توضیح داد: کنتورهای هوشمند گاز قادرند به وسیله تجهیزات داخلی و سیستم‌های ارتباطی که دارند از طریق الکترونیکی با مراکز ادارات گاز در شهرها و مناطق خود ارتباط  برقرار کنند که به این ترتیب قرائت کنتور نیز از راه دور امکان‌پذیر می‌شود.

,

مومنی تصریح کرد: با نصب کنتورهای هوشمند، دیگر امکان دست‌کاری از سوی افراد متخلف وجود ندارد، همچنین درصد خطای قرائت‌ها از لحاظ مثبت و منفی بسیار کاهش می‌یابد اما برای استفاده از این کنتورها باید صبر کنیم تا طرح پایلوت به پایان برسد تا بهترین کنتور برای مشترکان انتخاب شود.

,

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: کنتورهای ارتقاء یافته که اکنون برای برخی مشترکان استفاده می‌شوند نیز مطابق آخرین استانداردهای کشور هستند که بخشی از میزان خطای اندازه‌گیری در این کنتورها کاهش یافته است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه